According to a new study from the International Game Developers Association (IGDA), 38% of game developers worked unpaid overtime during the dreaded so-called "crunch" — the crazy-intense period of final deadline before a video game is released. 


IGDA 에 의하면 비디오 게임 개발자중 38% 정도가 게임 출시하기 전 최종 마감 기간에 야근 수당 없이 야근으로 굴려진다 합니다

Given that this same survey found that 37% of developers reported the same in 2014, it's a persistent problem. And even when overtime pay is factored in, crunching often means 70 hour weeks, the IDGA reports. 


이미 2014년에 비슷한 조사가 발견되어 보고 받은적이 있고 이러한 문제는 계속되고 있다고 합니다. 



출저 : http://www.businessinsider.com/if-you-want-to-work-in-the-gaming-industry-beware-38-of-all-game-developers-put-in-unpaid-overtime-last-year-2016-3


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