드루이드

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=26#506
포스터: Sigma (Game Designer)


회복 드루이드의 유물 무기 기술인 꿈나그네의 발동 확률은 얼마인가요?

현재는 50%입니다.

원문

What is the chance to proc for the resto druid Artifact power: Dreamwalker?

Currently 50%.

흑마법사

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=26#506
포스터: Sigma (Game Designer)


(악마 흑마법사의 100레벨 특성인 암흑시선 소환으로 소환된) 암흑시선의 안광 피해량은 주문력의 몇 %인가요? wowdb에는 주문 데이터가 없어요 :( (WoWDB 링크 (영문))

현재는 주문력의 100%의 피해를 입힙니다. 다음 빌드에서 주문 툴팁이 추가될 것입니다:WoWHead 링크 (영문)

원문

What % spelldamage is DarkGlare's Eye Lazer doing? The spell data isn't really listed on wowdb :( http://beta.wowdb.com/spells/205231-eye-laser

Currently 100%. Will add to the spell tooltip here in next build: http://legion.wowhead.com/spell=205180/summon-darkglare

사제

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=26#506
포스터: Sigma (Game Designer)


(암흑 사제 60레벨 특성인) 영혼을 거두는 자를 선택하면 어둠의 권능: 죽음의 재사용 대기시간이 낮아지는 것이 의도된 것인가요? 왜냐하면 이 점이 의도되었느냐가 (암흑 사제 100레벨 특성인) 광기에 굴복하라를 선택했을 때의 딜 사이클을 좌우하거든요.

의도된 것은 아닙니다.

원문

Is the modified Shadow Word: Death from Reaper of Souls intended to have a lower cooldown? Because the rotation for Surrender does depend on whether this is intended or not.

No.

전사

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=26#505
포스터: Celestalon (Game Designer)


전술가의 효과가 바뀌었는데, 전술가의 초기화 확률이 결정될 때 (무기 전사 15레벨 특성인) 강건함과 유물 무기 특성인 정밀한 일격을 계산에 포함시키나요?

기본적으로, 강건함을 선택하면 전술가가 발동할 확률이 20% 줄어들어요. 그리고 정밀한 일격을 선택하면, 전술가가 발동할 확률이 줄어드나요, 아니면 원래 소모되는 분노를 소모한 것처럼 작동하나요?

이 질문이 이론적인 질문이 아닐 수도 있다고 생각하지만, 이론가들도 알면 유용할 것이라는 느낌이 들어요.

다음 빌드에서 전술가는 (강건함이 너프가 되지 않도록) 특성들에 의해 조정된 분노 소모량이 아니라 기본 분노 소모량을 기반으로 작동할 것입니다.

원문

For the new tactician, does it take into account Dauntless and the artifact trait Precise Strikes when it decides it's chance to reset?

Basically, if I take dauntless, and I trapping myself in 20% less chance to proc tactician, and when I get precise strikes, am I reducing my chance to proc it, or does it act like you had spent said rage?

I understand this might not be completely a theorycrafting question, but I feel like it would be useful for the theorycrafters to know too.

In the next build it'll use the base Rage cost of the ability, instead of the adjusted Rage cost (so that Dauntless isn't a nerf).

악마사냥꾼

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=26#507
포스터: Celestalon (Game Designer)


파멸 악마사냥꾼의 탈태의 가속 적용은 어떻게 되나요? 글쿨이 돌아오는 속도를 상당히 증가시키는 것 같은데, 캐릭터 능력치 창에서는 가속 변화가 보이지 않을 뿐더러, 주문 정보에도 가속을 제공한다는 건 보이지 않아요. 또한 (유물 무기 기술인) 일리다리의 격노의 글쿨은 줄여주지 않고 (102레벨 특성인 지옥칼과 다른 모든 것들을 테스트해봤는데 글쿨이 줄어들었어요), 안광의 정신집중 시간도 줄여주지 않아요.

탈태가 글쿨을 비율로 줄여주는 건가요, 아니면 가속에 관계없이 글쿨을 똑같은 수치 (1.0)로 맞추는 건가요?

다음 빌드에서, 탈태는 글쿨을 직접적으로 줄여주지는 않지만 상당한 양의 가속 버프를 제공할 것입니다 (이를 통해 글쿨이 줄어드는 효과를 얻을 수 있습니다)

원문

What's the haste mechanic on Havoc's Metamorphosis? It appears to substantially speed up the GCD, but doesn't show any haste provided on the character sheet, nor does the spell information seem to suggest haste. It also doesn't speed up the GCD of Fury of the Illidari (though it does for Felblade, and everything else I've tested), nor does it speed up the Eye Beam channel time.

Is is a percentage reduction in the GCD? Or does it simply set the GCD equal to some value (say, 1.0) regardless of haste?

In the next build, Metamorphosis will not directly reduce the GCD, but will instead grant a large Haste buff (which in effect reduces the GCD).

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=26#520
포스터: Celestalon (Game Designer)


새롭게 바뀐 (파멸 악마사냥꾼의 100레벨 특성인) 악마 칼날의 정확한 작동방식은 무엇인가요? 지금까지는 다음과 같은 것들이 밝혀졌습니다:

글쿨이 도는 중에는 발동하지 않는다.
글쿨이 도는 중에 발생할 수 있던 모든 발동은 대신에 "저장된다"
글쿨이 끝난 후 악마 칼날이 발동할 때, 이미 저장된 발동들이 있었다면 악마 칼날은 이중으로 발동하고 저장된 발동들은 제거된다.
악마 칼날은 저장된 발동들이 모두 사라질 때까지 계속해서 이중으로 발동한다.
발동 확률은 이전의 20 RPPM에서 50%로 변경되었다.

질문이 있는데, 발동 저장에 상한이 존재하나요? "저장된" 발동이 있는 동안에는 발동 확률이 더 높아지나요?

글쿨을 돌게 하는 기술들을 연속해서 사용한 후의 자동 공격은 표준적인 50%의 발동 확률을 가지는 것으로 보입니다 (또는, 적어도 악마 칼날을 항상 발동시키지는 않는 것으로 보입니다). 하지만 악마 칼날의 이중 발동이 일어나면, 이중 발동이 다시 단일 발동이 될 때까지 모든 근접 자동 공격이 악마 칼날을 발동시키는 것으로 보입니다. 하지만 이러한 상황은 상대적으로 제한된 제 표본 크기 때문에 그런 것일 수도 있습니다.

거의 정확합니다. 악마 칼날이 숨겨진 충전 효과를 가지고 있다고 생각해봅시다. 모든 공격은 50%의 확률로 충전 1개를 생성합니다. 모든 공격은 글쿨이 돌지 않을 때는 충전을 2개까지 소모할 수 있습니다. 바로 이것입니다.

충전 저장에는 상한이 존재하지만, 일반적인 게임 플레이 동안에는 상한에 도달하지는 않습니다. 단지 있을지도 모르는 버그성 플레이를 위한 안전장치일 뿐입니다. 지금은 저에게 데이터가 없지만, 중첩 상한은 10이라고 생각합니다.


원문

What's the exact mechanics of the new Demon Blades? So far, we've determined the following:


It still cannot trigger during the GCD.
Any procs that would occur during the GCD are instead "banked".
When it procs outside the GCD, if there are any banked procs, DB procs twice and removes a banked proc.
DB will continue to double-proc until the bank is depleted.
The proc chance seemly has in fact been changed from the prior 20 RPPM to a flat 50%.


The question remains, is there a cap to that banking? Is the chance to proc higher while there are "banked" procs?

The melee swing after a rally of GCD abilities seems to have the standard 50% proc chance (or at least, doesn't always proc DB), but one that first double DB procs, it seems it keeps proccing on every single melee swing until it's back to single procs. That may just be my relatively limited sample size, however.

You have it mostly correct. Think of it as having hidden charges. Every hit has a 50% chance to generate a charge. Every hit that is not during a GCD can spend up to 2 charges. That's it.

There is a cap to banked charges, but not one you're expected to hit during normal gameplay, just a failsafe against potential shenanigans. I don't have the data in front of me at the moment, but I think it's 10; safe to ignore.