북미 공홈에 3일 전에 올라온 글입니다. 칼바람 관련 내용만 번역해서 올려봅니다.

 

발번역 주의하세요.(..) 번역 지적은 물론 환영합니다.

 

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Q

 

칼바람 나락을 더 경쟁적으로 만들 의향이 있나요? 모든 챔피언을 사용하게 한다든지, 

 

랭크 게임을 도입한다든지 하는 방법으로요.



A


지금 당장 칼바람 나락에 큰 변화를 줄 계획은 없습니다. 


당분간 있을 패치에서 칼바람 나락에 관련된 내용을 찾는 건 어려울 거예요.


하지만 현재 논의 중인 몇몇 안건들을 말씀드릴 수는 있겠죠.



칼바람 나락은 매우 인기 있으며 큐 또한 매우 건강합니다. (유저가 많고 대기 시간이 짧다는 뜻) 


그래서 우리는 칼바람 나락에 큰 변화를 주고 싶지는 않습니다. 그런 변화는 인기를 떨어뜨릴 수도 있기 때문이죠.



그렇긴 하지만, 현재 게임 내에서의 챔피언 배치 방식이 잘 되고 있다고는 생각하지 않습니다. 


몇몇 유저들이 만든, 소수의 챔피언만을 보유한 계정(칼바람 전용 계정)은


무작위 총력전이라는 모드의 존재 이유를 잃게 하니까요.


그래서 지금처럼 칼바람 나락에서 보유한 챔피언과 프리 로테이션 챔피언만을 플레이하게 할 것인지, 


아니면 모든 챔피언을 사용할 수 있게 하는 것이 좋을지를 논의 중입니다.


(전체 챔피언 중 일부를 지정하여 칼바람에서 플레이 가능하게 할 수도 있겠죠)



게다가, 칼바람 나락은 짧은 게임을 원하는 플레이어들을 만족시키지 못하고 있습니다. 


물론 빨리 끝나는 게임도 있지만, 매우 길어지는 경우도 있죠. 도저히 끝날 것 같지 않은 게임도 종종 나옵니다.


칼바람 나락에서는 게임을 끝낼만한 결정적인 순간이 오지 않는 경우가 있습니다.


칼바람 나락 한 게임에 걸리는 시간을 20~30분으로 만드는 것이 저희 목표입니다. 


게임을 전체적으로 뜯어고치지 않는 선에서 말이죠.



소환사의 협곡을 기반으로 설계되었기 때문에 칼바람 나락에서 그 활용도가 떨어지는 챔피언이 있습니다. 


저희는 그런 챔피언들이 일반적으로 큰 문제가 된다고는 생각하지 않습니다.


칼바람 나락에서는 몇몇 챔피언에 대한 선호도가 높기 때문이죠.


하지만 터무니없을 정도로 망가진 챔피언들에는 조치를 취하려고 합니다. – 예를 들면 바드 같은.



칼바람 나락에 랭크 게임을 도입하는 건 바람직하지 않다고 생각합니다. 임의적인(랜덤) 요소 때문이죠. 


정말로 익숙하지 않은 챔피언이 걸려서 승급전 같은 중요한 게임을 놓치게 된다면 큰 좌절감을 느낄 겁니다. 


그렇다고 주사위 개수를 늘린다거나, 원하는 챔피언을 얻기 위한 시스템을 추가할 수는 없겠죠.


랜덤 챔피언이라는, 칼바람 나락의 핵심적인 요소를 훼손시키는 일이니까요.


칼바람 나락 - 무작위 총력전 모드의 핵심은 랭크 게임에 어울리지 않습니다.



리그 오브 레전드 기획 디렉터


Ghostcrawler 드림


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Q


Would you ever consider making ARAM more competitive? For example: Unlocking all champions in ARAM, or creating a ranked ARAM queue?


A


I want to preface this by saying we have no immediate large-scale plans to change ARAM, so don’t look for this to show up in one of the next patches. But I can speak a little bit about the kinds of design discussions we have about ARAM.


Overall, the game mode is popular and the queue is healthy (meaning enough players are participating that the wait for a game isn’t long), so we don’t want to do too much that might have the risk of making ARAM less popular.


That said, we don’t think the way champion assignment is working out has aged well. We aren’t fans of the ARAM accounts that some players make in order to have a more limited champion pool, since that kind of defeats the purpose. So we do discuss whether we should have the pool apply not just to owned and free champions, but to all champions (or maybe even a large subset of all champions that we cycle through over time).


Additionally, ARAM really isn’t filling the player need of having a way to play League with a shorter game length. ARAM can be short, but it can also be very long, and I’m not sure those long games really feel epic as much as just endless. ARAM can lack decisive moments that can push the game to a close. We’d love to see ARAMs that more reliably last 20-30 minutes, if we can do that without compromising the game overall.


We know there are some champions whose mechanics don’t really port over to Howling Abyss since they are designed with the Summoner’s Rift map in mind. We’re generally okay with this, because the ARAM mode in general will probably always favor some champions over others, but we do try to take steps for champions that are just ridiculously broken – Bard for instance.


It’s because of the random element that I’m not sure it makes sense to ever offer a ranked mode of ARAM. It just might be really frustrating to keep coming up with champions with whom you aren’t really familiar and lose important games, like promos. On the other hand, if we add more reroll mechanics and other systems to let you get a champion you want, then that kind of undermines the whole idea of being dealt a champion at random. It may be that the heart of ARAM just isn’t suited for ranked play without compromising what ARAM is.


GHOSTCRAWLER


Design Director, League of Legends


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요약


당분간은 칼바람 관련 패치 계획 없음. but 여러 가지 논의 중.


칼바람 전용 계정 대책 논의 중. 올챔 or 로테이션 형식.


한 게임당 20~30분에 끊는 게 목표.


(바드 같은) 칼바람 무쓸모 챔프 대책 논의 중.


랜덤픽 없애지 않는 한 랭크 게임 도입 안 함.