게임플레이에 대한 간단한 생각: 4/7~11

주) 원래 따로 올라온 게시글인데, 업로드 제한 때문에 통합했습니다.

원문: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/pZ0HnIIJ-quick-gameplay-thoughts-april-7

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게임플레이에 대한 간단한 생각: 4/7

Meddler (NA) submitted 7 days ago in Dev Corner

(본문)

행복한 금요일 보내세요!

시즌 중반 변경이 PBE에 보이기 시작합니다.
We're at the point where we'll be putting some of the mid-season changes onto PBE a patch early and letting them soak there a bit longer.
많은 변경들은 7.9 PBE 주기가 시작될 때까지는 그곳에 있지 않을 겁니다.

지금은 탱킹력(durability) 항목 변경 사항이 있으며, 자세한 내용은 다음 웹 사이트에서 확인할 수 있습니다.

https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/WgNuqAK8-midseason-durability-goals-and-direction 
https://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/8g2H4vjy-midseason-durability-feedback

또한 다음 주 초에 항목을 시작할 수 있도록 약간의 변경 사항이 있을 가능성도 상당히 높습니다.

이러한 것들은 라인 패턴들(특히 코인에 관한)과 성공의 인식과 같은 것들에 초점을 맞추고 있습니다. 그것에 대한 자세한 내용은 곧 알려 드리겠습니다.

서폿 역할 개명?
여러분들 중 몇몇이 게임에서 보았거나 다른 곳에 올려진 스크린 샷을 찍었을 때,
최근에 우리는 서포터 역할을 위한 다른 가능한 이름들에 대한 선수들의 생각을 얻기 위해 몇가지 설문 조사를 했습니다.
우리는 그것의 이름을 바꾸기 위한 즉각적인 계획이 없으며,
장기적으로 볼 때, 우리는 그 자리에서 플레이할 수 있는 플레이를 더 많이 해왔다면,'서폿'보다 더 매력적인 이름을 찾고 싶습니다.
팀 간의 상호 작용이 얼마나 중요한지를 아직도 인식하고 있지만, 그것은 부차적이고 덜 영향력 있는 역할을 의미하지는 않습니다.
그런 다음에 우리는 같은 시기에 아이콘을 바꾸는 것에 관심을 갖게 될 것입니다.

하지만 우리는 아직도 만족할 만한 것을 찾지 못 했습니다. 하지만 그렇다고 해서 조사 대상 선수들로부터 강한 호응을 얻고 있습니다.
지금까지 살펴본 단어로는 승수(multiplier), 가변성(flex), 촉매(catalyst) 및 전문가(specialist)와 같은 용어가 포함되어 있습니다.

위에서 언급한 바와 같이, 우수한 대체 이름 플레이어를 찾았음에도 불구하고 우리는 게임 플레이 문제를 먼저 해결하고자 합니다.
그렇게 하지 않고 이름을 바꾸는 것은 전혀 의미가 없습니다.

카서스 및 라이즈에 대한 PBE 주문 상향 테스트
카서스와 라이즈가 현재 사용하기에 편리한 시간을 좀 더 쉽게 사용할 수 있도록 하기 위해 PBE에서 상향 하는 방법에 대한 몇가지 변경 사항이 있습니다.
PBE를 통해 얻은 사람들에 대한 피드백은 매우 감사하게 생각합니다.
구체적인 세부 사항은 언급하지 않았지만 무엇이 바뀌었는지 정확하게 알 수 없을 때는 뭔가 좋은 것이나 나쁜 점이 있는지 알아보는 것이 좋습니다.

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(원문)

Quick Gameplay Thoughts: April 7

Meddler (NA) submitted 7 days ago in Dev Corner

Happy Friday all!

Mid-season changes starting to appear on PBE

We're at the point where we'll be putting some of the mid-season changes onto PBE a patch early and letting them soak there a bit longer. Many of the changes won't be there until the 7.9 PBE cycle starts though.

Right now the durability item changes are there, details can be found at:
https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/WgNuqAK8-midseason-durability-goals-and-direction 
https://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/8g2H4vjy-midseason-durability-feedback

It's also fairly likely we'll have some changes to support starting items there early next week as well. Those are focused on stuff like laning patterns (especially on Coin) and recognition of success. More details on that soon.

Renaming the support position?

As some of you may have seen in game or from screenshots posted elsewhere we've been conducting a few surveys recently to get players's thoughts on other possible names for the support position. We don't have any immediate plans to try and rename it, long term though, once we've done more work on the gameplay possible from that position we'd like to try and find a more appealing name than 'support'. Something that still recognizes how important team interaction is, but that also doesn't imply a secondary, less empowered role. We'd then be interested in changing the icon from something so ward like at the same time.
Haven't found anything yet we're happy enough with, or that has gotten a strong positive response from players surveyed though. Words we've been looking at so far include terms like multiplier, flex, catalyst and specialist. As above even if we found a good replacement name players liked we'd also want to address gameplay issues first - renaming without doing so otherwise feels pretty empty/pointless.

Testing some spell buffering changes on PBE on Karthus and Ryze

We've got a couple of changes to how Karthus and Ryze buffer their spells on PBE at present that are intended to make them a bit smoother to use, in particular on higher latency connections. Any feedback on those from folks with PBE access much appreciated. We're not mentioning specific details for now though on what's changed to see if there's anything good or bad that gets specifically noticed when you're not sure exactly what's changed.

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영어 실력이 너무 부족해서, 일부 원문은 그대로 싣습니다.
더 좋은 번역과 지적 도움 부탁드립니다.

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게임플레이에 대한 간단한 생각: 4/11

원문 링크: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/gQ1uBNLG-quick-gameplay-thoughts-april-11

Meddler (NA) submitted 2 days ago in Dev Corner

(본문)

다들 안녕하세요
다가오는 듀오 출시(Xayah/Rakan)와는 별도로, 우리는 지금 시즌 중반(미드 시즌)에 초점을 맞추고 있습니다.
우리가 그것을 위한 계획에 대해 얘기할 것을 상상해 보세요. 가능한 한 빨리, 그리고 실제적인 후속 조치(followup)에 대한 우리의 계획을 말이죠.

AD 아이템 변경
탱킹(durability) 아이템 변경 사항과 더불어 PBE에 약간의 AD아이템 변경이 있습니다.
그것들 또한 시즌 중반 변화의 일부이므로, 7.8에는 적용(shipping)되지 않을 것입니다.
이것은 우리가 어떤 시점에서 마지막 7.8빌드를 시험할 때 며칠 동안 사라질 것이라는 것을 의미합니다.

AD변경 내용에 대한 자세한 내용은 아래 링크(*)에서, 간략하면 다음과 같습니다.
* 전에 올린 게시글을 참고하세요 http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=3338&l=5897

* 아이템 시스템의 % 방어구 관통력/(방어력)감소 축소 (너무 높고, 다수의 소스가 누적되었을 때 너무 많은 방어구를 무효로 함)
* 열정의 검은 루난이 너무 많은 상황에서 최고의 선택이 아니도록 조정합니다. (현재 최고의 AOE, 최고의 단일 타겟, 그리고 최고의 빌드 경로)
* 만약 당신이 잠시 동안 앉아 있어야 한다면(if you have to sit on it for a bit), 키르아이스의 파편은 약하지 않습니다.
고속 연사포(RFC)는 증가된 범위 공격/대미지에 대한 감소 등
* 무대와 열정의 검은 다른 빈번한 초반/중반 게임 아이템들과 마찬가지로 좀 더 많은 파워 스파이크를 제공할 수 있도록 수정합니다.
* 대규모 생명력 흡수 아이템 조율 (몰왕검은 너무 강하고, 나머지는 너무 약하므로, 이를 하향하고 죽음의 무도, 피바, 굶주린 히드라를 약간 상향합니다)
* AD빌드에서 고통스러운 상처를 덜 이용하도록 만들기

아무무
7.7에서 아무무에게 약간의 변경을 했는데, 그것은 추가 새로운 추가 마법 피해 패시브를 포함하고 있었습니다.
일부 내부의 잘못된 오해로 인해, 우리는 주문을 처리한 후 처리된 피해 규모에 따라 15%의 보너스 고정 대미지를 주는 버전을 적용하게 되었습니다.
그건 사실이 아니라 실제적으로 효과적인 마법의 피해를 입혔기 때문이죠. 왜냐하면 마법 저항이 이미 그것을 마친 후에 계산되었기 때문이죠.
결과적으로 7.8에 변경할 겁니다. 15%의 고정 대미지가 15%의 마력 피해보다 훨씬 강력하므로, Amumu는 꽤 강하게 보이지만, 우리는 이미 그 숫자를 하향 조정할 겁니다.
(현재 8%를 시험중입니다)
한지운님 게시글 참고 http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=2778&name=subjcont&keyword=%EC%95%84%EB%AC%B4%EB%AC%B4&l=51829

란두인
우리는 오늘 새벽에 PBE에 이를 것으로 예상되는 란두인의 예언에 대한 약간의 실험적인 변화를 가지고 있습니다.
장기적으로 볼 때, we think we'll probaly position crit as a multiplier that lets marksmen get through tankier targets,
without being as effective as it is at present against squishies.
We were testing one way of doing that until a couple of weeks ago with IE's passive being changed so it added armor pen to crits instead of increasing crit damage,
though we didn't get enough confidence from testing that that was something we should ship in mid-season given it's a pretty major change.
In that context Randuin's having crit reduction didn't make sense (if crits are for killing tankier targets reduced crit damage arguably belongs on an item for squishy champs instead).
Since we're not going with that change though Randuin's will likely get its crit reduction back, at least until we potentially look at crits in general again (unlikely to be before pre-season at the earliest).


서폿 아이템 변경
서폿 시작 아이템 변경 사항은 이 시점에서 전개되는 7.9 PBE의 일부가 됩니다. 그들은 7.8에서는 테스트 준비를 하지 않을 겁니다.
이번 주말에 올 예정인 것들에 대한 자세한 내용.
제가 앞서 말씀 드린 것 중 하나는 우리가 고대 동전 라인에서 취해야 할 행동을 좀 더 눈에 띄는 것/기술적인 표현으로 바꾸는 것입니다.
(따라서 최적화를 통해 더 많은 보상을 제공할 수 있습니다. 그렇지 않으면 현재보다 평평하지 않은 경우에만 제대로 수행할 수 있습니다.)


(원문)

Hi all,
Apart from the upcoming duo release (Xayah/Rakan) we're pretty focused on mid-season right now. Imagine we'll be talking about our plans for that, possible followup, and actual followup for a while to come.

AD item changes

Along with the durability item changes there are now also some AD item changes on the PBE. They're part of the mid-season changes too, so won't be shipping in 7.8, which means they'll vanish for a few days as we test a final 7.8 build at some point.

More context on the AD changes at the link below, short version is:

 * Reducing % armor pen/shred in the item system (too high, invalidating armor purchases too much when multiple sources are stacked).
 * Zeal item tweaking to do things to make it so Runaan's isn't simply the best choice in too many circumstances (currently best AOE, best single target and best build path), Kircheis Shard isn't as weak if you have to sit on it for a bit, RFC is more about increased range attacks/less about damage etc
Tweaking IE, Zeal to offer a bit more of an power spike like other frequent early/mid game items
 * Tuning big lifesteal items (BotRK is too strong, others too weak, so nerfing it and buffing Death's Dance, BT, Ravenous Hydra slightly)
 * Making Greivous Wounds less accessible in AD builds

https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/Ejyoz66h-midseason-ad-itemization-changes

Amumu

In 7.7 we made some changes to Amumu, which included a new passive that amps magic damage. Due to some internal miscommunication we ended up shipping a version that gives 15% bonus true damage calculated off the amount of magic damage dealt post mitigation. That's effectively bonus magic damage rather than true, since it's calculated after MR's done its things already. We'll be changing it in 7.8 as a result. Since 15% true damage is a lot stronger than 15% magic damage and Amumu's looking fairly strong already we'll be toning that number down though (current value in testing is 8%).

Randuin's

We've got some further experimental changes to Randuin's Omen underway at the moment that will probably be hitting PBE sometime today. Long term we think we'll probaly position crit as a multiplier that lets marksmen get through tankier targets, without being as effective as it is at present against squishies. We were testing one way of doing that until a couple of weeks ago with IE's passive being changed so it added armor pen to crits instead of increasing crit damage, though we didn't get enough confidence from testing that that was something we should ship in mid-season given it's a pretty major change. In that context Randuin's having crit reduction didn't make sense (if crits are for killing tankier targets reduced crit damage arguably belongs on an item for squishy champs instead). Since we're not going with that change though Randuin's will likely get its crit reduction back, at least until we potentially look at crits in general again (unlikely to be before pre-season at the earliest).

Support Item Changes

Starting support item changes will be part of the 7.9 PBE deploys at this point, they're not quite going to be ready in time for testing during 7.8. More details on those to come later in the week. One thing I will mention in advance though is that we're changing the actions you need to take on the Ancient Coin line to something a bit more noticeable/skill expressive (so optimizing around it gives you more rewards if done well/less if done poorly, rather than being as flat as it currently is).

Lv71
유레카린토
58%
 
경험치
149,517
베니
274
이니
48,544
  • 명성치1168
  • 제니276
  • 5
  • 9
  • 5
  • 5
  • 1
  • 5
  • 2
  • 3
  • 5
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