- there isn’t a possibility to mount stabilizers on some oscillating turret vehicles, because the stabilizer can’t stabilize an entire turret. However, some OT vehicles can mount it, as this issue was dealt with technically in real life
- 요동포탑 장착 전차에 수직안정기를 장착할 가능성은 없다. 왜냐면 수직안정기는 포탑 전체를 안정시키지 않기 때문이다. 하지만 현실에서 기술적으로 이 문제를 해결한다면, 요통포탑 장착 전차도 수직안정기를 장착할 수 있을 것이다.

- it’s possible that after 0.8.9, “huge” patch 0.9.0 will not follow, there might be a 0.8.10 patch instead
- 8.9 이후엔 "크고 아름다운" 9.0패치가 아닌 8.10 패치가 대신 있을 것이다.

- apparently, the Kurrasier (SK-105) will not appear in the game, as it is too new
- 퀴라시어(SK-105)는 너무 신형이라 게임에 넣지 않을 것이다.(역: 1967년 개발입니다.)

- the way radio works won’t be reworked
- 무전기 작동 방식은 수정 안 한다.

- there will be no “enclosed” spaces on maps (such as tunnels)
- 밀폐된 장소는 맵에 없다.(터널 같은거.)(역: 근데 고속도로 맵에서 창고 안에 들어갈 수 있는데? 들어갈땐 마음대로지만 나올땐 아닌 그런 곳.)

- why is the Lowe turret so heavy, when compared to the size of T34 turret (Lowe: 17 tons, T34 16,5 tons) – “Find us other historical data, we’ll fix it”
- 왜 뢰베 포탑은 T34에 비해 무거운가(뢰베 17톤, T34 16.5톤) - "고증 자료를 더 가져오면, 고쳐준다."

- other color for inscriptions other than white won’t be implemented
- 설명에 하얀 글씨 외의 다른 색은 도입 안 한다.(역: 하얀색 이외에 보이긴 하나?)

- SerB on camouflage: “if everything else is equal, TD’s have better than average camo, heavies have worse than average camo and scouts have better camo on the move”
- SerB가 위장에 대해 가라사대말하길: "모든 조건이 같다면, 구축은 평균보다 위장률이 높고, 헤비는 평균보다 낮으며, 라탱은 이동상태에서 더 나은 위장률을 지닌다."

- Q: “Why did you refuse active objects on maps, such as collapsing bridges?” A:”To spare you the surprise, when a bridge collapses under your tank”
- Q: "왜 맵에 움직이는 오브젝트들, 예를 들면 무너지는 다리 같은걸 맵에 넣는걸 반대하는가?" A: "다리 위에 올라갔을 때 다리 무너지면 너색히 놀랄까봐."

- smooth ride reduces the spread of aim circle when the vehicle is moving, not the spread after shot
- 안전운행은 기동 중에 분산을 줄여주는거지, 사격 이후에 줄여주는 것이 아니다.

- as reported earlier, KV-1S will split into (SS: mobile) tier 5 KV-1S and tier 6 tank, consisting of KV-85, KV-100 and KV-122 (SS: expect massive mobility nerf)
- 이전에 말했듯이, KV-1S는 (SS: 기동 트리의)5티어와 6티어로 나눠질 것이다. KV-85, KV-100, KV-122를 포함한다.(SS: 기동 떡너프 예상중.)

- Q: “If – as you said – the battle chat serves to coordinate your team, why is there the possibility to talk to enemy team?” A:”So you can call them noobs of course”
- Q: "만약 -너님이 말했듯이- 채팅이 팀원의 협조를 위해 존재한다면, 왜 적과 채팅할 수 있게 하는 것인가?" A: "그러면 적을 늅이라 깔 수 있거든, 암 그렇고말고."(역: 팀포2에서 증명되었듯이 도발도 실력입니다 여러분! 개소리 집어쳐!)

- there are no plans for now to add two more Patton-chassis-based tanks (M50/53 and T54E1) to the Patton Valley achievement
- 패튼 계곡 업적에 패튼 차체를 기반으로 한 두 전차(M50/53, T54E1)를 포함시킬 생각은 없다.

- TD lower center of gravity is taken into account in its parameters
- 구축의 무게중심점을 낮추는 것은 능력치에 반영이 되었다.(역: 무슨 소리인지 잘 모르겠습니다. 기동에 대한 능력치를 변경할 수도 있다는 것인가...)

- Storm states that the developers made a survey, where they checked whether some vehicles are played by more skilled players. It turned out that actually all the vehicles are played by roughly the same amount of skilled players and it affects the winrate the same way in all cases – ergo the player skill as a balance parameter can be disregarded
- Storm은 개발자들이 설문을 진행하여, 어떤 전차가 숙련된 유저에 의해 더 많이 플레이되는지 점검하고 있다고 밝혔다. 숙련된 유저들은 모든 전차를 골고루 타고 있는 것으로 밝혀졌으며, 모든 상황에서 동일하게 승률에 영향을 미치고 있음을 알아냈다. 따라서 유저 실력을 밸런스 기준으로 삼는건 폐기.(역: 누가 유저 실력 밸런스 기준으로 삼쟀나 ㄱ-;)

- T57 and Foch are special cases and there are several reason why they haven’t been nerfed yet
- T57과 포슈는 특별한 경우로, 아직도 너프되지 않은 어른의 사정여러 이유가 있다.

25일자 내용이 매우 짧습니다.
 
25일.
- hightier gameplay is doing fine according to SerB
- SerB에 따르면 고티어 플레이는 잘 굴러간다고 한다.

- SerB confirms: KV-85, KV-100 and KV-122 will all be one tank on tier 6, it will be slower than current KV-1S
- SerB가 확인했다: KV-85, KV-100, KV-122는 6티어의 1개 전차로 통일될 것이며, 현재의 KV-1S보다 느릴 것이다.

- WoT for Xbox? “When it’s done it’s done”
- 엑박 버전은? "되면 나온다."

- XboX WoT is meant for different audience than PC WoT, the accounts won’t be unified apparently
- 엑박 월탱은 PC 월탱과 지지층이 다르므로, 계정 통합은 하지 않는다.

- Havok will not come in 2013 according to Storm
- 하복 엔진은 2013년에 적용 안 된다고 Storm이 밝힘.
 
 
 
 
26일.
- SerB on why WG won Golden Joystick despite the overwhelmingly negative response on RU forums: “It’s simply because the whiners are always more active”
- SerB는 엄청난 부정적인 반응들에도 불구하고 워게이가 골든 조이스틱 수상한 사실에 대한 의견을 러시아 포럼에 밝혔다: "단순히 징징러들은 언제나 활개치기 때문."(역: 일부에서는 워게이가 매수한 것 아니냐는 개소리음모론까지 나오고 있습니다.)

- Slava Makarov (main WoT producer) states he didn’t know in advance WoT would win
- 슬라카 블라디미르 마카로프(메인 월탱 프로듀서)가 밝히길 월탱이 수상할 줄 몰랐다고 함.

- historical battles will have gold ammo (and it won’t be limited apparently)
- 고증전도 골탄 사용이 가능할 것이다.(그리고 제한도 안 둘 것이다.)

- teamdamage/teamkill automated system doesn’t track teamdamage done to certain classes (SS: as in, whether for example arty gets more teamdamage)
- 팀 데미지/킬 자동 시스템은 특정 차종의 팀 데미지를 추적하지 않는다.(SS: 예를 들면, 자주포는 팀 데미지를 가할 가능성이 더 높지만 그런거 안 따진다.)

- it’s possible the tier 5 KV-1S will have also a 122mm gun, but it’s a short gun (S-41, something like the KV-1 U-11)
- 5티어 KV-1S도 122mm 포를 가질 수도 있겠으나, 단포신이다.(KV-1의 U-11같은, S-41.)(역: 많이 기대하셨죠? 훼이크다!)
 

- the White Tiger-like events (SS: a promo action a year or two ago, when the players were fighting a “White Tiger” supertank as a promo to the White Tiger movie) aren’t done for organizational reasons anymore
- '화이트 타이거' 같은 이벤트(SS: 1, 2년 전에 프로모 이벤트가 있었다. 영화에서처럼 존내 센 "화이트 타이거"랑 유저가 싸우는 그런 이벤트였다.)는 조직적 이유로 더 이상 없을 것이다.(역: 이럴 수가! 월오워쉽에서 외계인과 싸울 수 없다니!)

- player view from inside a tank is not planned
- 전차 내부를 보여주는 것은 계획에 없다.(역: 레드 오케스트라처럼 보이는 것 말이죠.)

- apparently LT’s as a class are not dying and won’t be buffed
- 경전차 차종은 아직 안 망했으며, 버프도 없다.(역: 13 90 괜찮게 돌아다니는데?)

- yesterday, SerB wasn’t celebrating the Golden Joystick victory, he was celebrating his son’s 20th birthday
- 어제, SerB는 골든 조이스틱 수상을 축하하지 않았다. 아들의 20번째 생일을 축하 중이었다.(역: 가정적인 남자 SerB. 하지만 유저에게는 차갑겠지.)

- SerB is fine with the fact WG won the Golden Joystick again, but he feels indifferent to it
- SerB는 워게이의 골든 조이스틱 수상을 괜찮게 생각하고 있으나, 그저 그런 느낌이라고 한다.(역: 그래서 이벤트는?)

- tier 10 heavies rebalance? “As always – when necessery”
- 10티어 헤비 리밸런스는? "언제나 말했듯이, 필요하다면."

- special “national” soundtrack (SS: as in tunes) for tanks of various nations? “Possible, but won’t be implemented for now”
- 각 국가별 전차들에 특별한 "국가별" 사운드트랙(SS: 곡을 다르게 하자는 것.)을 넣을 수 있나? "가능한데, 지금은 안 넣음."

- Chi Nu Kai will most likely not appear in the ingame magazine before the Japanese branch is released (SS: that implies Japanese branch is scheduled for 0.9.0)
- 치누 개는 일본 트리(SS: 9.0 예정.)가 나오기 전에는 게임에 나오지 않을 것이다.

- the statistics of how much certain tanks are getting critted is not collected continuously, it’s possible to collect it on demand, as it is too requiring (expensive) to collect it all the time
- 특정 전차가 얼마나 크리티컬을 맞았는지에 대한 통계는 연속적으로 수집하지 않았다. 요구에 따라 수집하는 건 가능하나, 언제나 수집하는 건 너무 비용이 많이 든다.

- the terrain passability of Object 140 and T-62A is “roughly equal”
- 지형 적응성은 오브젝트 140과 T-62A가 "대략 같다."

- apparently a Capture the Flag mode won’t be implemented
- 깃발뺏기 모드는 넣지 않을 것이다.(역: 누군가 깃발을 가지며, 소유자를 죽이면 깃발을 받아오는 그런 모드입니다. 근데 월탱은 경전차가 스틸하고 튀어버리면 ㅈ망;;)

- WoT having the same aim reticles as WoWp? “We are still seeking the optimal solution for WoWp”
- 월탱도 월오플과 같은 조준원 형태를 가질 수 있나? "우리는 월오플을 위해 최선의 해결책을 언제나 찾고 있다."(역: 뭔 소리여.)

- there was an obscure “IS model 1940″ tank, apparently with a BR-2 152mm gun, this however won’t be implemented, SerB states that it’s equal to the SU-100Y
- 잘 알려져있지 않지만, "1940년 형 IS"가 있다. BR-2 152mm 포를 지녔는데, 넣지는 않을 것이다. SU-100Y랑 같을 것이라고 SerB가 밝혔다.

- before, there was an idea of making a new medium branch from a KV-13 tank, SerB however states that the tier 9 tank proposed for this branch was scrapped (unspecified reason) and so the developers decided to cancel the whole branch and to enter its proposed tier 10 as a CW reward tank (Object 907)
- 예전에, KV-13으로부터 새로운 중형전차 트리를 내는 아이디어가 있었다. 하지만 SerB는 이 트리를 위한 9티어 전차 아이디어는 폐기처분 되었다고 밝혔다.(이유는 불명.) 따라서 개발자들은 트리 계획을 완전 폐기하고 10티어로 제안되었던 전차를 클랜전 보상전차(오브젝트 907)로 만들었다.

- apparently, the guns in Jagdtiger 88 and Nashorn were not identical, they only had the same ballistic properties
- 88야티와 나스호른의 포는 같지 않다. 탄도학적인 성질이 같을 뿐.

- SerB states that KV-1S will indeed turn into two tanks at first (tier 5 KV-1S and tier 6 KV-85/100/122) (KV-122 with D-25T will NOT be a tier 7 tank). However, later, KV-1S will merge with KV-1 as a hull option for KV-1, so in the end there will be just KV-1 and KVsomething
- SerB는 처음에 KV-1S는 2개의 전차(5티어 KV-1S, 6티어 KV-85/100/122)로 분리될 것이라 밝혔다. 하지만 나중에는 KV-1S가 추가적 차체 방식으로 KV-1에 통합될 것이며, 결국 KV-1랑 KV뭐시기만 남을 것이다.(역: KV-1/S같이...)

- the solution to sell new premium tanks only via gift shop was accepted because “it’s easier to control them that way in case one proves to be overpowered”
- 신형 프리미엄 전차를 기프트샵에서만 파는 해결책은 "무언가 OP가 되면, 그 상황을 통제하기 쉽기 때문"에 도입했다.

- it was “always possible” to make non-square maps (for example 500×2000), but this won’t be implemented
- 직사각형 맵을 만드는 것은 "언제나 가능하나", 도입하지 않을 것이다.

- apparently it’s possible to make two teams balanced without both teams having the same amount of tanks, this is considered for historical battles
- 수의 비대칭을 통해 두 팀의 밸런스를 맞추는 것은 가능하다. 이는 고증전에 도입할 것을 고려하고 있다.(역: 터져라 T-34! 갈라져라 KV-1! 엘리미네이트☆더 소비에트!)

- Q: “How do I make the crew appear in a hangar?” A: “Buy a hangar and hire a crew” :)
- Q: "차고에 승무원 나타나게 하려면 어찌해야함?" A: 차고 사서 승무원 사면 됨 ㅋ

- in the 7/42 mode, player skill is balanced to an enemy player skill: the mechanism that automatically adds players to your team does NOT add players matching the skill of the team
- 7/42 모드에선, 플레이어 실력은 적의 실력에 따라 밸런스된다: 당신의 팀에 플레이어를 자동적으로 추가하는 메커니즘은 팀의 실력에 맞는 플레이어를 추가하지 않는다.(역: 평균값에 미달되는 플레이어가 팀에 들어올 수도 있다는 이야기 같습니다. 공방이랑 뭐가 다른데.)

- in 7/42, randomly assembled teams will play against manually assembled ones too
- 7/42 모드에서는, 무작위로 조직된 팀이 유저가 직접 조직한 팀과 전투할 수도 있다.(역: 중대전에 그거 도입졈... 공방과 싸우자!)

- the option to hide player stats was scrapped because “it’s pointless”
- 플레이어의 통계를 숨기는 안은 "쓸모없어서" 폐기처분했다.

- it won’t be possible to hide one particular tank from your stats
- 특정 전차의 통계만을 숨기는 것은 불가능하다.
 
- a reliability of certain parts of vehicles is modelled by the amount of module HP (SS: as in, in real life an unreliable engine will have low hitpoints)
- 차량의 특정 부품의 안정성은 부품의 HP로 구현한다.(SS: 현실에서 불안정한 엔진은 적은 HP를 지닌다.)(역: 독일 변속기는 그리 불안정했는가.)

출처:월드오브탱크 한국 커뮤니티 번역:WindWalker님

한동안 다른 분들이 올리셔서 안퍼오고 있었는데
정보게에 없는 분량 다 퍼오겠습니다.
번역해주신 WindWalker님 감사합니다!

중요
- SerB는 처음에 KV-1S는 2개의 전차(5티어 KV-1S, 6티어 KV-85/100/122)로 분리될 것이라 밝혔다. 하지만 나중에는 KV-1S가 추가적 차체 방식으로 KV-1에 통합될 것이며, 결국 KV-1랑 KV뭐시기만 남을 것이다.(역: KV-1/S같이...)

정정

- there isn’t a possibility to mount stabilizers on some oscillating turret vehicles, because the stabilizer can’t stabilize an entire turret. However, some OT vehicles can mount it, as this issue was dealt with technically in real life

몇몇 요동포탑 전차가 수직 안정기를 쓸 수 없는건 수직 안정기가 포탑 전체를 안정시키지 않기 때문이다. 그럼에도 다른 요동포탑 전차에 수직 안정기를 쓸 수 있는 이유는 실제로 그 차량에서는 그 문제를 해결했기 때문이다.

- Storm states that the developers made a survey...
스톰 말로는, 개발자들은 잘하는 사람들이 어떤 전차에 더 많이 몰려있는지 조사해 봤다고 한다. 조사 결과 잘하는 사람들은 모든 전차를 골고루 타며, 차량에 관계 없이 일정하게 승률에 영향을 준다. 따라서 사용자 실력을 기준으로 밸런스 조정하는건 폐기.

수정:ArmCommender님