18.2.2015

- according to developers, the statement that “accuracy nerf made premium vehicles with poor accuracy farm noticeably less credits” is not true
 개발자들의 말에 따르면 "명중률 너프가 명중률이 나쁜 프리미엄 전차의 수익률을 크게 낮췄다"는 주장은 사실이 아니다.

- the upcoming new motion physics will have no effect on game performance, as it is calculated server-side
 새 기동 물리 엔진은 서버 측에서 계산하기 때문에 게임 성능에 영향이 없을 것이다.

- Storm doesn’t remember the numbers exactly, but for all vehicles with normal (non-derp) guns, the damage difference between 0.9.5 and 0.9.6 after the accuracy nerf was less than one percent
 Storm은 수치를 정확히 기억하지는 못하지만 모든 (똥포가 아닌) 일반 주포를 쓰는 전차는 0.9.5와 0.9.6 간의 가한 피해량 차이가 1% 이내이다.

- regarding the question, why Wargaming doesn’t want to put serious hardcaps on any class including artillery: “If there are more vehicles of one class than we need, it means that the class is incorrectly balanced and we have to balance it correctly instead of introducing artificial hardcaps”
 워게이밍이 자주포를 포함하여 모든 차종에 대해 빡빡한 수량 제한을 넣지 않는 것에 관한 질문에 대한 답변: "만약 필요한 것 보다 한 차종이 더 많아진다면 그 차종이 제대로 밸런싱되지 않았다는 의미이며 인공적인 제한을 넣는 것보다 제대로 밸런싱을 하는 것이 옳다."

- TD as a class will not be “rebalanced” – Storm states that the statement that every team has 4-5 TD’s on average is false
 구축전차 전 차종에 대해서 "재밸런싱"하지는 않을 것이다. Storm은 모든 팀마다 4-5대의 구축전차가 있다는 주장은 거짓이라고 말했다.

- developers have not yet investigated, how 0.9.6 nerf influenced the survivability of small weakspot vehicles, such as Tortoise
 개발자들은 0.9.6의 너프가 Tortoise처럼 작은 약점을 가진 전차의 생존성에 어떤 영향을 주었는지 아직 확인하지 못했다.

- returning to the “non-critical areas of tanks being hit recieve only 50 percent damage is a stupid idea” statement by Storm, another player argues that this would be remedied by having a proper voiceover, saying “you did hit less critical area, you did less damage” – Storm replies that “it wouldn’t reduce butthurt anyway”
 "전차의 치명적이지 않은 부위의 피탄이 50%만 피해를 주도록 하는 방안은 멍청하다"라는 Storm의 주장으로 돌아가서, 다른 플레이어가 그건 "덜 치명적인 영역을 맞춰 피해가 적다"라고 적절한 음성 안내를 넣어줌으로써 무마될 수 있는 문제라고 주장했다.  Storm은 "어쨌든 그게 징징을 줄여주진 않을 것"이라고 답변했다.

- the fate of Prokhorovka map is not decided yet (SS: earlier, it was mentioned it could be removed from the game with only Fiery Salient remaining)
 프로호르브카 전장의 운명은 아직 결정되지 않았다. (SS: 전에 불타는 프로호로브카만 남기고 게임에서 사라질 것이라고 언급됐었다.)

- new render status? “I cannot say anything for now”
 신규 렌더링의 상태는? "현재로서는 아무 것도 말해줄 수 없다."

- Storm confirms that IS-3 HD model will have weaker frontal armor due to less favourable armor angle – specifically: earlier – 57-60 degrees (from horizontal), new angle is 61 degrees
 Storm이 IS-3의 HD 모델링이 전면의 각도가 더 나빠져서 약한 장갑을 갖게 되었다고 확인해주었다. 세부적으로 보면 (수평 기준으로) 예전에는 57-60도였지만, 새 장갑은 61도이다.

- Storm states that he personally doesn’t care about e-sports, but there are other developers that do (SS: a lot of RU players are angry because of the IS-3 and other HD model delay due to WGL)
 Storm은 그 개인적으로는 이스포츠에 신경을 쓰지 않지만 다른 개발자들은 신경을 쓴다고 말했다. (SS: 많은 러시아 플레이어들이 워게이밍 리그로 인해 IS-3와 다른 HD 모델링이 늦어진다고 화를 내고 있다.)

- Q: “Please explain to me, why the fuck are you touching arty?” A (Storm): “To fuck it up. You’re welcome.”
 Q: "대체 왜 자주포를 건드리는지 좀 설명해줄 수 있나?" A (Storm): "자주포 죽이려고 ^^"

- developers can’t put a limit on MM not to throw you into the same map you already played on in last battle, it would mess with the MM mechanism
 개발자들이 매치메이커에 당신이 방금 전투한 전장에 다시 걸리지 않도록 제한을 걸 수는 없다. 그건 매치메이킹 시스템을 망쳐놓을 것이다.

- physics will come in a separate test round, players won’t have to wait for 9.7 test for it
 물리 엔진은 별도의 테스트가 있을 것이며 9.7 테스트를 기다려야 하지는 않을 것이다.

- physics test will be followed by a limited (addressed) poll, there will not be an all-player-poll in general most likely
 물리 엔진 테스트 후에는 제한된 (인터넷) 설문조사가 있을 것이다. 전수조사는 없을 것 같다.

- it’s possible that developers will introduce a “tank inspector” in the garage (you will be able to look at any tank, but not play it)
 개발자들이 차고에 "전차 살펴보기" 기능을 추가할 수도 있다. (어떤 전차던지 탈 수는 없지만 구경할 수 있는 기능)

- internal module layout of all tanks will not be disclosed
 모든 전차의 내부 부품 배치는 공개되지 않을 것이다.

- 9.7 will not bring spotting system rework
 9.7에서 발견 시스템이 재작업되지 않을 것이다.

- AMX-30 “branch” will consist of two vehicles (AMX-30 Prototype and AMX-30B)
 AMX-30 "트리"는 2개 차량이 들어있다. (AMX-30 Prototype와 AMX-30B)

- French Somua S35 does not count as a part of the AMX-30 branch: “it’s another branch”, it will be a limited minibranch of tiers 2 to 5
 프랑스의 Somua S35는 AMX-30 트리의 일부로 취급되지 않는다. "그건 다른 트리이며", 2에서 5티어 까지의 미니트리가 될 것이다.

- the tank, from which AMX-30 will be unlocked, will be announced later to avoid the “we already grinded the XP!” whine
 AMX-30으로 연결되는 전차는 "우리 이미 경험치 노가다 해놨는데요!" 징징을 피하기 위해서 나중에 공개될 것이다.

- a server on Crimean peninsula will most likely not be started
 크림 반도에 서버를 놓지는 않을 것 같다.

- new motion physics will not influence shell trajectory or shell physics
 새 기동 물리 엔진은 탄도나 탄 물리에 영향을 주지 않을 것이다.

- WT E-100 will not be replaced in 9.7
 WT E-100은 9.7에서 교체되지 않는다.

- in new motion physics, tipping the tank on the roof will work the same way as drowning: there will be a counter and after that, the tank gets destroyed if it doesn’t tip back on tracks
 새 기동 물리 엔진에서 전차를 뒤집는 것은 침수와 같은 방식으로 작동할 것이다. 뒤집히면 시간을 재기 시작할 것이고, 다시 궤도로 서지 않는다면 파괴될 것이다.

- new camos, inscriptions and emblems will be implemented, but no ETA for now
 새 위장, 문구와 문양이 추가될 것이지만 예정된 것은 없다.

- the physics test will come in very late February, or early March
 물리 엔진 테스트는 2월 막바지나 3월 초에 나올 것이다.

- it’s possible Super Pershing will be reworked to HD in 9.7
 Super Pershing이 9.7에 HD로 재작업될 수도 있다.

- new contact list still has some issues, they will be fixed
 새 친구 목록에 아직 약간 문제가 있으며 고쳐질 것이다.

- HD IS-3 will come in 9.8
 HD IS-3는 9.8에 나온다.

- for now, buff to Batchat ammo carried is not planned
 지금으로써는 Bat chat의 탄약 보유량을 늘려줄 계획이 없다.

- the physics test will consist of two servers – one with “realistic” physics and one with “simplified” physics
 물리 엔진 테스트는 2개의 서버로 나뉘어진다. 하나는 "사실적인" 물리 엔진이고 다른 하나는 "간략화된" 물리 엔진이다.

- slowly, step by step, limited MM premiums will be removed from sales
 천천히 단계적으로 제한 매치메이킹을 받는 프리미엄 전차가 상점에서 사라질 것이다.

- for now, Type 62 will not be buffed (not in 9.7 anyway)
 현재로서는 Type 62를 버프할 계획이 없다. (어쨌든 9.7에서는 아니다.)

- A-32 will not be reworked to HD or rebalanced anytime soon
 A-32는 당분간 HD화되거나 재밸런싱되지 않을 것이다.

- KV-5 will not be buffed
 KV-5는 버프되지 않을 것이다.

- Dx12 support is not even in plans for now
 Dx12 지원은 현재로서는 계획도 없다.

- alternative hulls will come “when it’s done it’s done”
 개발 가능한 차체는 "되면 나온다."

- Xbox One WoT grass render (improved grass) will come to PC – it’s in the process of rework
 Xbox One 월탱의 수풀 렌더링(향상된 수풀)이 PC에도 나올 것이다. 현재 재작업 진행 중이다.

- Xbox One WoT HD models had no influence on PC HD model schedule
 Xbox One WoT의 HD 모델링은 PC HD 모델링 계획에 영향을 주지 않는다.