Hello everyone,
안녕
weekly Wargaming radio show “Developer Hour”, where developers are talking about various matters, is here again. Today’s topic is “new motion physics” with community managed Roman Tabolin and project manager Roman Kunin. The show was kindly transcribed by VK WoT Express community.
워게이밍 라디오에서는 매 주마다 "개발자 시간"을 틀어주는데, 개발자들이 다양한 문제에 대해서 얘기하는 코너이다. 그리고 이번에도 마찬가지로 그렇다. 오늘의 주제는 "새로운 물리 엔진"이며, Roman Tabolin과 프로젝트 매니저 Roman Kunin 과 함께 했다. 이 방송은 친절하게도 VK WoT Express 커뮤니티에 의해 기록되었다.
- developers will balance new “camping spots” (lit. “crow nests”), that appear with the introduction of new physics. If such a spot is found to be too imbalanced, it will be fixed immediately.
- 개발자들은 새로운 "캠핑 자리" (말하자면 "새둥지")에 대해 밸런스를 고려중인데, 이것들은 새로운 물리 엔진의 도입으로 나타난 것이다. 만약 이 자리가 너무 밸런스에 맞지 않다고 여겨지면, 이 곳들은 즉각 고쳐질 것이다.
- there will be several rounds of the physics test
- 물리 엔진 시험을 위해서 몇 번정도 더 테스트가 있을 것이다.
- the most popular tanks of the current test are ELX and AMX-13/90
- 현재 테스트에서 가장 인기 있는 전차들은 ELC AMX와 AMX-13 90이다.
- graphic fixes of current collision models are not planned for near future
- 현재 충돌 모델의 그래픽 개선은 가까운 미래에서는 계획되어 있지 않다.
- new motion physics should minimize the amount of cases, where you get stuck on terrain features
- 새로운 물리 엔진은 어떤 지형의 특성에서 걸리적 거리는 현상의 수를 최소화 시켜줄 것이다.
- current round of physics test will last until 2.3.2015
- 이번 물리 엔진 테스트는 2015년 3월 2일까지 지속될 것이다.
- a tank will not tip on its roof when drifting (unless you are on a heavy slope and other conditions are met)
- 전차가 드리프트를 할 때 (플레이어가 가파른 경사에 있거나, 기타 다른 조건 사항에 직면하지 않는다면) 뒤집어지지 않을 것이다.
- physical models of tanks now have a whole bunch of new parameters under the new system
- 전차의 물리 모델은 이제 새로운 시스템 아래 매우 많은 파라미터를 가지게 되었다.
- “ground friction” is currently being set up, developers are working on it
- "지형 저항"은 현재 준비 중에 있다. 개발자들은 이에 대해 작업 중이다.
- new physics do not influence shell trajectory
- 새로운 물리엔진은 탄도에 영향을 미치지 않는다.
- developers are trying to “get rid of uncomfortable parts of current gameplay and to expand the borders for players”
- 개발자들은 "현재 게임 플레이의 불안한 부분을 제거하고, 플레이어간의 경계를 확장시키려고 한다."
- if you destroy enemy tank by turning it on the roof, you will be granted a kill. If multiple tanks help in tipping the opponent on the roof, the kill will go to the person who touched him last
- 만약 당신이 적 전차를 뒤집어서 파괴시킨다면, 그것또한 파괴로 인정될 것이다. 만약 다수의 전차가 상대를 뒤집으려고 시도한다면, 가장 마지막에 건든 전차의 킬로 인정될 것이다.
- new motion physics does not influence FPS
- 새 물리 엔진은 FPS에 영향을 주지 않는다.
- in the first version (iteration), a tank tipped on its roof had its ammo rack explode, but instead of the turret, it was the tank body that flew away
- 이번 새로운 버전에서는, 뒤집어진 전차가 유폭을 일으켰을때, 포탑이 날아가는 대신 차체가 날아간다고 한다. (역주: ???!!!!!)
- it is now possible to “sit a tank on its belly” (SS: as in the terrain touching the bottom of the tank while the tracks are in the air and the tank cannot move)
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- if a tank falls on another tank, it will instead of one large damage will work as “ticks”
- 한 전차가 다른 전차 위에 떨어진다면, 큰 데미지를 입는 대신 "조금씩" 내구도가 달도록 작동될 것이다.
- it was also possible very early on for tiny tanks to actually drive UNDER large tanks, but it’s not possible for now
- 예로부터 작은 전차들은 큰 전차들 밑으로 깔릴 가능성이 많았지만, 현재는 그렇지 않을 것이다.
- autoban system will be fixed to fit new physics
- 새로운 물리 엔진에 맞추기 위해 자동 강퇴 시스템 또한 고쳐질 것이다.
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