One of the major 9.7 changes is separating new players from experienced ones on tiers 1-3 (no more pedobears, unless you make a twink)
9.7의 큰 변경점 중 하나는 신규 유저들을 숙련된 1-3티어 유저와 분리하는겁니다. (부계정을 파지 않는 이상 제초는 불가능)
-9.7 will not bring changes to individual missions, 9.8 will bring a large set of changes however;
9.7에서는 개인 임무 변경이 없다. 다만 9.8이 큰 변화를 불러올 것이다.
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2015-03-15 00:35
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추천: 8
2015년 3월 14일자 개발자 QnA14.03.2015 QA.-It's not possible to release the set of changes via a mini-patch; 그 변경을 여러 소형 패치들을 통해 하는 것은 불가능하다. -Platoon finder will not come in 9.7 or 9.8, but later; 소대 검색 기능은 9.7이나 9.8이 아닌 그 후에 나올 것이다. -The IM changes will include both description fixing and actual changes in IM conditions; 개인 임무 변경은 설명 수정과 실제 임무 조건 수정을 둘 다 포함한다. -It's not clear yet whether the penetration changes in first 9.7 test will appear in final 9.7 version, developers will think about it (it's possible it will, it's possible it will not); 9.7 첫 테스트 서버의 관통력 변경이 9.7 최종판에 쓰일지는 아직 확실치 않다. 개발자들이 그에 관해 고민해볼 것이다. (그럴 수도 있고 아닐 수도 있다. -It's not clear what the conditions for making a difference between newbie and experienced player on tiers 1-3 are (RG: Seriously?); 1-3티어에서 초보자와 숙련자를 구분하는 조건은 명확치 않다. (RG: 진심이신가...) -"Want skill MM? Play team battles with leagues."; "실력 매치메이킹을 원하나? 리그제 팀 전투를 하라." -There are more plans (apart from the penetration nerf in 9.7) "to make the life of HT's easier"; (9.7의 관통 너프 이외에도) "중전차의 생활을 개선할" 계획들이 더 있다. -Some extremely high pen gold shells will have their penetration nerfed; 일부 초고관통 골드탄의 관통력이 너프될 것이다. -More complicated shell mechanisms (like special properties for sub-caliber shells or crit like in War Thunder) will not be introduced, because it would make the game too complicated and when shooting at large distances, the game would behave "randomly". Storm states that one of the main reasons why the game was so successful is the simplicity of gameplay; 더 복잡한 포탄 메커니즘은 (구경 감소탄에 특별한 성질을 주거나 워썬더같은 치명타 형식) 도입되지 않을 것이다. 왜냐하면 그건 게임을 너무 복잡하게 만들 것이며, 장거리에서 사격을 할 때는 게임이 "운빨"이 될 것이기 때문이다. Storm은 이 게임의 주요 성공 요인 중 하나는 게임의 단순함 덕분이었다고 말했다. -Gold ammo (as a premium improved option) will not be removed; (프리미엄의 특혜를 늘리기 위해서) 골드탄을 삭제하는 일은 없을 것이다. -Q: "With the appearance of special MM rule to separate newbies from experienced players, I'll make a twink" A (Storm): "Spitting on you!"; Q: "초보자와 같이 방이 안잡히게 하는 특별 매치메이킹 규칙이 생기면 부계정을 팔거다." A (Storm): "더러운 쉐리... 캬악... 퉤!" -The rules to protect new players do not mean that the old SerB's motto "if you are skilled, you can pwn" is no longer valid, but newbies have to be protected. The issue of sealclubbing grew a lot recently, pedobears are driving new players away (RG: Not just recently); 신규 유저들을 보호하기 위한 규칙들은 예전에 SerB가 말했던 "실력이 있으면 적을 관광태울 수 있다"는 점이 더 이상은 유효하지 않다는 말이 아니라, 초보자들이 보호받아야 한다는 의미이다. 최근 제초 문제가 광장히 커졌으며, 제초자들이 초보자들을 떠나게 하고 있다. (RG: 최근에만 그런게 아닌데.) -According to Storm, the pedobear argument of having skilled players play with newbies is good because the newbies learn from them is false: "newbie leaves before he manages to learn something"; Storm의 말에 따르면 제초자들이 초보자들이 숙련자와 게임을 함으로써 배우기 때문에 좋은 일이라는 주장은 틀렸다. "신규 유저들이 뭔가를 배우기도 전에 떠나게 될 것이다." -The reason why 9.7 has so few HD tanks (again) is WGL Grand Finals, "cybersportsmen do not like surprises" (RG: Seeing the low numbers of the WGL, they should revise their priorities); 9.7이 (또) 적은 HD 전차를 내놓는 이유는 워게이밍 리그 그랜드 파이널 때문이다. "선수들은 깜짝 쇼를 싫어한다." (RG: 워게이밍 리그의 인기를 고려해보면 우선순위를 재고해야할 것이다.) -Storm denies that the reason for penetration nerf is the need of Wargaming to make money on gold shells; Storm은 관통력 너프의 이유가 워게이밍이 골드탄을 팔아서 돈을 벌기 위함이라는 주장을 부인했다. -Q: "Why are the ASAP/KTTS videos so short these days? They used to be 10-15 mins long." A: "Because there few new things in patches. For now." (later, Storm adds that the "for now" concerns the future content in 2015); Q: "요즘 ASAP 영상들이 왜이리 짧은가? 예전엔 10-15분은 했었는데." A: "왜냐하면 패치 내용이 적기 때문이다. 지금은 말이다." (나중에 Storm은 "지금은" 그렇다는게 2015년 중으로 나중에 나올 것들에 관한 말이라고 했다.) -Havok will come in very distant future, it's being completely reworked due to insufficient performance (RG: Looks like Roaming got completely scrapped too); Havok은 아주 오래 뒤에 나올 것이다. 성능 부족 때문에 완전히 재작업하는 중이다. (RG: 로밍도 완전히 폐기된 것 같던데) -Developers are working on the motion physics based on the test results; 개발자들은 테스트 결과에 기반하여 기동 물리 엔진에 관한 작업을 하고 있다. -Storm doesn't agree that patch 9.7 has little content - especially the changes to team battles are massive; Storm은 9.7 업데이트의 내용이 적다는 말에 동의하지 않는다. 특히 팀 전투의 변화는 크다. -HE shells do not count towards damage blocked by armor WHATSOEVER, this will be reviewed; HE탄은 장갑으로 막아낸 피해에 하나도 포함되지 않는다. 점검해볼 것이다. -The information that HD IS-3 would appear in 9.7 was wrong; IS-3 HD가 9.7에 나온다는 정보는 틀렸다. -No new info on the FV4202 (why it was nerfed) - Storm will ask his colleagues on Monday; FV4202에 대한 새로운 정보(너프된 이유)는 없다. Storm이 월요일에 동료들에게 물어볼 것이다. -Storm cannot say whether mid-tier penetration will be nerfed as well; Storm은 중티어 관통력도 너프될지는 말해줄 수 없다. -It's possible there will be further artillery changes, developers are currently thinking how to do it; 자주포가 더 변경될 수도 있다. 개발자들은 현재 어떻게 할지 생각 중이다. -Third physics test: "when it's done it's done"; 3차 물리엔진 테스트는 "되면 나온다." -The worst (least successful with most corridors) maps will be removed from the game. Currently, following maps are reviewed for that purpose: Hidden Village, Sacred Valley, South Coast and North-West (RG: Glad that its being done, mainly the Hidden Village, it looks like a proper map for a MOBA game); (회랑(복도식 통로)만 가장 많고 가장 실패적인) 최악의 전장들이 게임에서 삭제될 것이다. 현재로서는 숨겨진 마을, 단장의 능선, 남부 해안과 개척지를 그런 목적으로 검토할 것이다. (RG: 기쁜 소식이다. 특히 숨겨진 마을은 AoS식 게임에나 괜찮아보인다.) -Storm states that Foch 155 has to be changed to a non-autoloader TD with "normal gun parameters". Either that, or nerf the gun more. But this is still just an idea, not a decided solution; Storm은 Foch 155가 "일반 주포 성능"을 가진 비 자동장전 구축전차로 바뀌어야 한다고 말했다. 그게 아니면 주포를 더 너프해야 한다. 아직까지는 그냥 발상일 뿐이고 결정된 사안은 아니다. -Regarding whether to buff E50M, no decisions were taken yet; E-50M의 버프 여부에 대해서는 아직 결정을 내리지 않았다. -Artillery autoloader was not discussed yet; 자동장전 자주포는 아직 논의되지 않았다. -Foch 155 autoloader is unhistorical; Foch 155의 자동장전장치는 고증에 맞지 않다. -The 9.7 test server was unstable, that's why it was stopped, but on the other hand, the new BigWorld version boosted the performance on some PC's by as much as 25 percent (not on very poor ones, but on mid-range ones); 9.7 테스트 서버는 안정적이지 못했기 때문에 정지시켰다. 반면 새 빅월드 엔진은 일부 컴퓨터에서 성능을 최대 25% 향상시켰다. (아주 나쁜 컴퓨터 말고 중견급 컴퓨터에서.) -There will be new Stronghold features, but the developers cannot disclose details yet; 새 요새전 기능이 추가될 것이지만 아직 개발자들이 세부 사항을 공개해줄 수는 없다. -Regarding World of Tanks working on a different engine - "Other alternatives produce significantly worse results on very bad PC's. We had a look at all the trending engines - they don't work well on bad PC's."; 월드 오브 탱크를 다른 엔진으로 이식하는 것에 관해서, "다른 엔진들은 굉장히 느린 컴퓨터에서 나쁜 결과를 낸다. 최근 유행인 엔진들을 모두 살펴보았지만 저성능 컴퓨터에서 제대로 돌아가지 않는다." -Bonus XP for tanking will hopefully come in 9.8; 탱킹에 대한 추가 경험치는 9.8에 나올 수 있을 것 같다. -There are plans to introduce dynamic mud on tank (the way War Thunder has it, you start with a clean tank and end with a dirty one when driving through mud); 전차 위에 진흙이 묻는 것을 도입할 계획이 있다. (워썬더가 하는 것처럼. 깨끗한 전차로 시작해서 진흙탕 위를 지나가면 더러워지는 것이다.) -Q: "You suck. When Armored Warfare comes, it will kick your ass." A: "Stop talking shit already."; Q: "망할 것들. 아머드 워페어 나오면 니들 망할거다." A: "헛소리 좀 그만해라." -T-62 and Leopard 1 in HD will not come in 9.7; T-62와 Leopard 1의 HD 모델은 9.7에 나오지 않는다. -Apparently, HD models of either Jagdpanzer E-100 or E-100 are fucked, one has wrong lower frontal plate angle, resulting in a nerf; Jagdpanzer E-100과 E-100의 HD 모델이 엉망이라고 한다. 하나는 전면 장갑 각도가 잘못되어서 결과적으로 너프가 되었다. -New premium tanks will come in 9.7. 9.7에 새 프리미엄 전차들이 나올 것이다. |
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