Hello warriors,
안녕 유조선님들아.
about the screenshots leaked yesterday, with the awesome looking grass and tree - Storm confirms that yes, they are legit. It's the new vegetation render called "Speedtree" and developers are working on it, currently there is no ETA. The map on the screens is reworked HD version of Abbey.
풀하고 나무가 멋지게 나온 어제 유출된 스크린샷에 스톰은 이것이 맞다고 확인했다. 이것은 "스피드트리"라고 하는 새로운 식물 렌더링이고 개발자들이 이것을 작업하고 있다고도 말했다. 현재는 언제 나올지는 나오지 않았다. 스샷에 나온 맵은 재작업된 HD 버전의 수도원임
- On the module research screen, the arrow does indicate the order of unlocking, not the order of use. It is completely possible for a gun to be unlocked earlier (from other tanks) for example but in order to use it, you have to unlock the second turret;
부품 연구 스크린에서, 화살표는 해제하는 순서를 뜻하는거지, 사용 순서를 말하는 것이 아니다. 포가 (다른 전차에서) 연구했더라도 사용하려면 두번째 포탑을 연구해야 한다.
- The option to allow players to choose which medals they want displayed on the first tab of the achievements window is not planned;
플레이어들이 원하는 훈장을 첫번째 탭에 표시하도록 하는 기능은 계획에 없다.
- Pre-9.6 (pre-nerf) accuracy will not return;
9.6 이전(너프 전) 정확도는 돌아오지 않을 것이다.
- A player made a proposal, where he suggests the crews not to "forget" their previous tank skill upon retraining if the crew played at least X battles in that tank. Storm states that it might be discussed but no promises;
한 플레이어가 제안을 했는데, 승무원들이 최소 X판을 탱크를 탔으면 다른 전차로 재훈련을 해도 그 전차 숙련도를 "잊지"않게 하자고 했다. 스톰은 논의해볼 수는 있지만 확약할 수는 없다고 말했다.
- Storm states that the decision to make alternative hulls only for mass-produced ("non-paper") tanks is influenced by client size: "We have a lot of tanks as it is. If we do it for all vehicles, the client size will become outrageous."
스톰은 대량생산된("페이퍼플랜이 아닌") 차량에게만 대체 차체를 만드는 결정은 클라이언트 크기로 인한 것이라고 언급했다. "우리는 많은 탱-크를 가지고 있어! 만약 우리가 그걸 모든 탱크에 다 해버린다면 클라이언트 크기는 매우 거-대해질거야!"
- Storm confirms that client size issues are clear and present (not something WG made up);
스톰은 클라이언트 크기 문제는 분명하고 현재도 존재한다고 확인해줬다(워게이가 만들어낸 게 아니라고).
- Penetration RNG result is not tied to damage result (two different "dice rolls", it is not true that high pen roll shots damage more);
관통 랜덤값 결과는 대미지 결과에 종속되지 않는다(주사위를 두 번 굴리는 거다. 높은 관통력이 나왔다고 더 대미지가 나오는 게 아님)
- Improved graphic render? New anti-aliasing? More motion physics tests? "Everything of that. When it's done it's done."
새로운 그래픽 렌더링은? 새로운 안티 얼라이언싱은? 모션 물리엔진 테스트는 더 있음? "그거 전부 다, 나올 만할 때 나온다."
- Animated garage UI is not planned;
움직이는 차고 UI는 계획이 없다.
- Serverside replays were scrapped for now (they were first announced two or three years ago);
서버측의 리플레이는 현재 폐기되었다(2, 3년 전 처음 발표가 나왔었다)
- Storm confirms that Swamp fill be fixed somewhat;
스톰은 늪지대 돋아진 흙은 어느정도 고쳐질 거라고 확정했다.
- The closest rebalance (buffs/nerfs) will concern tier 5-10 gun penetration, both regular and gold shells. Some will have their penetration nerfed, some will be rebalanced "in favor of systematization and to become more logical". The goal of this rebalance is "to increase the role of armor in the game". Which shells will be nerfed will not be disclosed for now until the list is finalized;
가장 근시일의 밸런싱(버프/너프)는 5-10티어 주포의 은탄 골탄 관통력에 관한 것이다. 일부는 관통력이 너프될거고, 일부는 "체계화를 위해, 그리고 더 합리적으로 만들기 위해서" 재조정될 것이다. 이 밸런싱의 목적은 "장갑의 위상을 게임에서 높이는 것"이다. 어떤 포탄이 너프될 것인지는 목록이 확정될 때까지 현재로서는 공개되지 않을 것이다.
- Ferdinand will not be moved to tier 7 with its historical gun ("it's not worth doing it").
페르디난트는 고증포를 가지고 7티어로 옮겨지지 않을 것이다("그럴 가치가 없음")
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2015-04-05 20:08
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추천: 2
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junn