Wednesday, 22 April 2015

Developer Q&A, 22.4.2015


- developers are not considering limiting the amount of provices a CW clan can hold at the same time
 개발자들은 클랜전에서 한 클랜이 동시에 점유할 수 있는 땅의 수를 제한할 생각이 없다.

- new CW 2.0 (CW overhaul) will bring "improved conditions for smaller clans"
 새 클랜전 2.0은 (클랜전 개선) "소형 클랜들에게 더 나은 조건"을 줄 것이다.

- it's possible that the Stronghold mode will overlap with CW
 요새전이 클랜전과 겹쳐질 수도 있다.

- CW 2.0 ETA: "when it's done it's done"
 클랜전 2.0은 "되면 나온다."

- whenever a new tank is introduced in the game, the demands (conditions) for a mastery badge are considered by averaging other vehicles of the same class and tier
 새 전차가 게임에 도입될 때 마스터 훈장의 요구치(조건)는 동 차종 동 티어의 다른 차량들의 평균으로 나온다.

- developers are not planning to limit CW obtained vehicles to non-random battles
 개발자들은 클랜전 차량들을 일반 전투에서 사용할 수 없도록 하려는 계획이 없다.

- 9.8 shouldn't be delayed after all despite the 9.7 delay
 9.7이 늦어졌다고 해서 9.8도 연기되지는 않을 것이다.

- there will be better garage tank filters in the future
 미래에는 더 나은 전차 차고 필터링을 제공할 것이다.

- 9.8 will bring "some cool features"
 9.8에는 "몇몇 멋진 기능"이 나온다.

- 9.8 test will start in May
 9.8 테스트는 5월에 시작된다.

- the mass-production of HD models was already started and theoretically HD models should be now produced and implemented 
 HD 모델링의 대량 생산은 이미 시작되었으며 이론적으로 HD 모델링은 이제 생산되어 추가된다.

- Storm on ultra-HD textures: "For now, our position is that players do not need those. But there are several opinions on that within Wargaming. It's possible something will change."
 Storm이 초고해상도 텍스쳐에 관해서 "현재 우리의 입장은 플레이어들에게 이게 필요가 없다는 것이다. 그러나 그에 관해서 워게이밍 내에 몇 가지 의견이 있다. 뭔가가 바뀔 수도 있다."

- Storm's personal opinion is that super high resolution tank textures are not needed when the rest of the game (maps) still uses poor lowres textures. These things make sense only when the maps get reworked to HD. He is personally satisfied with the current HD tank texture quality.
 Storm의 개인적인 의견은 게임의 나머지 부분이 (전장) 여전히 낮은 화질의 텍스쳐를 사용하는 이상 초고해상도 전차 텍스쳐는 필요가 없다는 것이다. 초고해상도 텍스쳐는 전장이 HD화 되었을 때에만 의미가 있다. 그는 개인적으로 현재의 HD 전차 텍스쳐 화질에 만족한다.
(역주: 아래 Storm의 Q&A가 더 나중에 나온 것이니 텍스쳐 관련한 Storm의 의견은 아랫글을 보시는게 나을 듯 합니다.)

- developers are considering reducing the artillery alpha
 개발자들은 현재 자주포의 발 당 피해량을 줄이는 것을 고려하고 있다.

- it's possible that the alleged 9.7 separation of newbies and experienced players on low tiers is not working correctly on RU, Storm is investigating
 9.7의 저티어 전투에서 초보와 숙련 플레이어의 분리 기능이 러시아 서버에서 제대로 작동하지 않을 수도 있다고 한다. Storm이 조사 중이다.

- there is an issue in 9.7 with debriefing text screen resolution, it will be fixed
 9.7에 전적창의 글자 해상도에 문제가 있다고 한다. 고쳐질 것이다.

- players claim that the "Berlin Cromwell" model has a wrong gun - in the description, it should have the elice Cromwell gun but visually it corresponds to the pre-top gun. According to Storm this is intentional.
 플레이어들이 "Berlin Cromwell" 모델링이 잘못된 주포를 달고 있다고 주장했다. 설명에 따르면 Cromwell의 최종포를 사용해야 하지만 외형적으로는 그 이전 주포를 사용하고 있다. Storm의 말에 따르면 이는 의도된 것이다.

- the current IS-2 Berlin text description in the client is wrong as well (it will be fixed)
 현재 게임 내 IS-2 Berlin의 설명문도 잘못되었다고 한다. (고쳐질 것이다.)

- the rule where one HE shell cannot kill more than a half of the entire tank crew with one shot is active only for non-penetrating HE hits
 HE탄이 한 발에 전차의 전체 승무원 중 절반 이상을 부상입힐 수 없다는 규칙은 비관통탄에만 해단된다.

- it's possible that Type 62 will be buffed
 Type 62가 버프될 수도 있다.

- 9.7 is not introducing the XP for tanking
 9.7에서는 탱킹에 대한 경험치가 도입되지 않는다.

- developers checked the barrel rinks (marks of excellence) mechanism. It is correct.
 개발자들은 화력의 증표 메커니즘에 대해 확인해보았다. 문제 없다.

- according to Storm, the most important feature of BigWorld is that it allows the players to play even on really bad computers (unlike Frostbite, CryEngine and Unreal engine). Developers tested it.
 Storm의 말에 따르면 빅월드 엔진의 가장 중요한 기능은 (프로스트바이트, 크라이, 언리얼 엔진과는 다르게) 플레이어들이 진짜로 나쁜 컴퓨터에서도 게임을 할 수 있게 해준다는 점이다. 개발자들이 시험해보았다.

- apparently the 9.7 brought a nasty bug where artilleries and light tanks for some reason are being stacked in the queues and not put in battles.
 9.7 업데이트와 함께 자주포와 경전차들이 모종의 이유로 대기열에 쌓이고 전투에 들어가지는 못하고 있다고 한다.