Sunday, 26 April 2015

26.04.2015 Q&A

- Storm confirms that Wargaming is testing a split between HD and SD client. The only difference according to him is in texture resolution.
 Storm은 워게이밍이 HD와 비HD 클라이언트를 분리하는 시험을 하고 있다고 한다. 차이점은 텍스쳐 해상도 뿐이다.

And about CW 2.0:
클랜전 2.0 관련:

- IS-5 will be obtainable through an even that will still be running on current version of CW (a "goodbye to CW 1.0 event") (RG: Please allow me to open my wallet and keep the Serb space program alive for the tank, don't have time for CW!);
 IS-5는 현재 버전의 클랜전에서 하는 이벤트로 얻을 수 있을 것이다. ("클랜전 1.0 고별 이벤트") 

- In CW 2.0, tanks will still get frozen (including tiers 6 and 7);
 클랜전 2.0에서는 전차에 프리징이 걸릴 것이다. (6티어와 7티어 포함)
(역주: 옛날에 쓰이던 그 전차 프리징 제도 맞습니다.)

- It will not be in CW 2.0 possible to start battles with 1 tank on your team;
 클랜전 2.0에서는 팀에 전차 1대만 집어넣고 전투를 시작할 수 없을 것이다.

- There will be a special separate statistics window for CW (like Strongholds and Team Battles have);
 클랜전을 위한 별도의 통계창이 생길 것이다. (요새전이나 팀전투처럼)

- There will be some sort of mechanism that will increase the profitability of various CW 2.0 provinces but it will be rather complicated and costly. Basically, the clans will be able to "develop" (upgrade) the province to various levels (tiers, possibly three). Every time the province is lost to the clan, it loses 1 tier;
 클랜전 2.0의 영토 수입을 늘릴 수 있는 모종의 방식이 생길 것이나, 어렵고 비용이 들 것이다. 기본적으로 클랜들은 영토를 다양한 단계로 "개발"할 수 있다. (아마도 3단계) 영토를 잃게될 때마다 개발이 한 단계씩 떨어질 것이다.

- Provinces with lower battle tiers (with tier 6 and 8 battles) will have different (presumably less) profitability than tier 10 ones;
 (6티어와 8티어로) 저티어 전투를 하는 영토는 10티어와 수익성이 다를 것이다. (예상컨대 적을 것이다.)

- Tier 9 battles are not planned for starters but might theoretically appear;
 9티어 전투는 초기에는 계획이 없지만 이론적으로는 나타날 수도 있다.

- There will be significantly more provinces than there are now and so even weak clans will be able to play CW.
 굉장히 많은 영토가 더 있을 것이며 따라서 약한 클랜도 클랜전을 할 수 있을 것이다.