15.07.2015 Q&A
 Here it is:
그러하다:

- Tracks are not "eating" damage as some players claim;
트랙이 데미지를 제대로 "십지" 못한다고 일부 유저가 주장하였다

- API mantle (AMD) will not be supported in WoT;
월탱은 API 맨틀 (AMD) 을 지원하지 않을 것이다

- Multicore support in 2015? "No promises"(RG: Well... at least its not a no. :P );
올해 안에 다중 코어 지원? "장담할 수 없다" (Rita: 그러니까 적어도 ㄴㄴ 라고 대답은 안했네염) 

- Storm confirms: SLI conflicts with new TXAA anti-aliasing;
스톰 확인 : 새 TXAA 안티 얼라이징은 SLI와 충돌을 일으킨다

- It's possible to completely disable explosions and smoke effects in the client;
클라이언트 상에서 폭발과 연기 이펙트를 완전히 제거하는 것은 가능하다

- RU players are still complaining about the chat spam when players enter dynamic platoons. WG devs discussed adding an option to disable it but so far no conclusion yet;
러시아 유저들이 동적 소대 생성시 채팅창이 도배되는 것에 대해 불만을 (여전히) 나타내고 있다. 워게이에선 이 부분에 대해 옵션을 추가하는 것을 검토하고 있지만 아직 결론이 난 것은 아니다.

- Storm sent a three page letter to the modellers and historical consultants regarding the issues with the tier 9 Patton model;
스톰이 최근 불거진 9튼 이슈에 대하여 모델러들과 고증 자문가들에게 3장 짜리의 편지를 보냈다

- Storm regarding why WG knowingly released a bugged model: "Let me say it like this: issues in communication between departments";
워게이가 버그가 생긴 모델을 인지하면서도 왜 그냥 퍼블리시하는지에 대한 스톰의 답변: "뭐 말하자면 '부서간의 소통의 문제'쯤?"

- Storm responds to an accusation that the 9.9 shadows look like shit by stating that the shadows this way are realistic;
9.9의 그림자가 볍씨같다는 비난에 대해 스톰은 이렇게 표현하는 쪽이 리얼하다고 답변하였다.

- There is a bug in 9.9 where the shadows of some objects are simply disappearing under certain circumstances, Storm knows about it;
9.9패치 후 일정 상황에서 일부 오브젝트에 그림자가 사라지는 버그가 있으며 스톰은 이를 인지하고 있다.

- Storm is asked whether as a developer he thinks the 9.9 patch should have been released at all, he says that yes but only after fixing the zombie tank bug;
개발자라는 양심에 손을 얹고 9.9가 과연 지금 패치되었어야 했냐는 질문을 누군가 스톰에게 하였고, 그는 좀비 탱크 버그만 고쳐져서 나왔다면 그렇다 라고 말하였다.

- Today Storm is dealing with the matter of thick mantlets (T32 possible fix);
오늘 스톰은 두꺼운 포방패들에 대한 조사에 들어간다 (T32도 아마 손볼듯)

- Do you have extremely long loading times in 9.9? Storm's answer is to defragment your HDD;
9.9에서 로딩 시간이 대단히 길어지셨습니까? 스톰이 말합니다: 조각모음 하슈

- Many, many players report continuous crashes of 9.9 client, Storm is collecting feedback and investigating;
대단히 많은 유저들이 9.9 클라이언트의 지속적인 충돌을 보고하였고, 스톰은 피드백들을 모으고 조사중에 있다.

- Storm does not agree with a proposed artillery "solution" to cut its alpha to half and to hardcap it to 1-2 per team;
스톰은 자주포의 알파뎀을 반으로 줄이고 한 팀에 1-2대만 들어가게 하는 자주포 "해결안" 제안을 반대하였다

- +/-2 MM is "an essential part of the game", it won't be reduced;
매치메이킹 티어 +/-2는 "게임의 중요한 부분이다" 그리고 따라서 줄이지 않을 것이다

- For now there are no planned changes to monitor frequency system in WoT;
지금은 월탱의 모니터 주사 속도를 변경할 계획은 없다

- EU server will soon have the opportunity to get the A45 premium tank (RG: This brings me a smile!)
EU서버에 곧 A45 프리미엄 전차 이벤트가 열릴 것이다 (Rita: 앗싸)

- Training rooms for one person will not be implemented, nor will client-only game modes (that would require a transfer of a part of the server code to the client and that won't happen);
1인용 연습방은 나오지 않을 것이며, 오프라인 1인 플레이 또한 나오지 않을 것이다 (이는 서버 코드를 클라이언트 상에 옮기는 것을 필요로 하며 절대 그런 일은 없을 것이다)

- The RNG accuracy spread inside aim circle is identical for all vehicles;
조준원 내의 RNG 명중률 분포는 모든 전차가 같다

- the current T110E3 armor is final, there will be no more changes;
현재 T110E3의 장갑은 최종 버전이고, 따라서 더이상 손대지 않을 것이다

- In 9.9, the M6A2E1 rim around the gun (where the gun meets the mantlet) became bigger and thinner. This makes the mantlet very easy to penetrate. It will be fixed;
9.9에서 M6A2E1의 포신 뿌리 부분 (포신과 포방패가 만나는 곳) 은 좀 더 (지름이) 커지고 (장갑 두께가)얇아졌다. 이것 때문에 포방패가 대단히 쉽게 뚫리고 있으며 이는 고쳐질 것이다 

- Storm is a real fan of the Fallout series.
스톰은 폴아웃 덕후다

Posted by Rita Sobral at 20:00