눈보라
헤이 여러분!

리치 왕의 분노 클래식이 9월 26일에 출시될 것이라고 발표했으므로 베타가 시작된 이후로 피드백을 수집해 온 일부 항목에 대한 업데이트를 알려드리고자 합니다.

공격대 잠금

우리는 잠금을 영웅 버전과 일반 버전의 공격대 간에 공유해야 하지만 10/25인 공격대 버전 간에는 공유하지 않기로 결정했습니다 잠금 기간마다 각 공격대의 10인 및 25인 버전을 모두 수행할 수 있지만 해당 선택을 제공하는 공격대에 대해 일반 및 영웅 중에서 선택해야 합니다.

우리의 원래 관심사는 플레이어가 "계속"하기 위해 동일한 공격대를 일주일에 여러 번 "필요"하다고 느끼는 것이었지만 이는 낙스라마스보다 성전사의 시험의 원래 경험에서 더 많이 나왔습니다. Trial of the Crusader의 원래 릴리스를 사용하면 한 주에 동일한 콘텐츠의 4가지 다른 버전을 실행할 수 있습니다. 이 모든 버전은 이전에 사용할 수 있었던 것보다 더 나은 전리품을 제공하여 도약하기 위해 4가지 버전을 모두 실행해야 하는 엄청난 압력을 가했습니다. 울두아르 전리품. 십자군 시험의 일반 및 영웅 버전을 공유 잠금으로 설정하면 주간 실행 횟수를 절반으로 줄임으로써 이를 완화하는 데 많은 도움이 됩니다.

또한 플레이어는 많은 경우 10인 버전을 퍼그하면서 길드와 함께 25인 버전의 공격대를 실행할 수 있기를 원한다고 지적했습니다. 궁극적으로 매주 다양한 규모의 습격을 이용할 수 있다는 긍정적인 사회적 측면은 우리에게 매력적이며, 우정이 형성되고 발전할 수 있도록 활기찬 사회적 생태계를 제공한다는 우리의 목표에 맞습니다. 플레이어는 때때로 같은 사람 몇 명과 함께 습격을 하고 나중에 주 습격 명단의 빈 슬롯을 채우도록 초대합니다. 대조적으로, 같은 주에 일반과 영웅을 모두 할 수 있다면 기존 그룹이 연속해서 운영하도록 장려할 수 있습니다. 이는 긍정적인 사회적 경험과 같은 종류가 아닙니다.

이것은 최근 Wrath Classic Beta에서 버그가 발생했으며 Naxxramas의 10/25인 버전 모두 잠금을 공유하는 것으로 나타났지만 이는 의도하지 않은 것이며 출시 전에 수정될 것입니다.

이와 관련하여 일반 및 영웅 버전(예: 죽음의 선고)이 모두 있는 장신구는 고유 장착 범주를 공유하여 동일한 장신구의 두 버전을 동시에 장착할 수 없도록 할 계획입니다. 원래 이렇게 하는 것이 가능했지만 의도된 것은 아니었으며 당시에는 고유 장착 카테고리를 만들도록 동기를 부여했습니다. 고유 장착 카테고리를 생성하기 전에는 캐릭터가 똑같은 아이템을 두 개만 착용하는 것을 방지할 수 있었습니다.

종족 및 진영 변경

9월 출시를 위해 준비되지는 않았지만 이에 대한 생각이 바뀌었고 향후 패치에서 레이스 및 진영 변경 사항을 유료 서비스로 추가하기 위해 노력하고 있습니다.

원래 우리는 종족 및 진영 변경을 전혀 제공하지 않을 계획이었습니다. 게임 플레이에 영향을 미치는 극적으로 다른 물리적 속성을 갖는 판타지 느낌을 제거하는 것처럼 느껴졌기 때문입니다. 우리는 또한 종족 능력 면에서 "이달의 맛"을 쫓는 플레이어에 대해 약간 걱정했지만, 친구와 함께 플레이할 수 있는 것이 더 중요하다는 주장에 의해 확신합니다. 당신이 할 때 당신과 당신의 성취. 이는 이미 유료 서비스로 제공되는 영역 간 이동으로 제공되는 동일한 절충안으로 판명되었으므로 종족 및 진영 변경과 관련하여 동일한 결정을 내리는 것이 합리적입니다.

요컨대, 이것은 사회적 경험을 육성하고 보호하려는 우리의 목표에 부합하므로 다음 패치를 위해 작업할 것입니다.

캐릭터 기반

탈것 및 업적 이전과 마찬가지로 계정이 아닌 캐릭터별로 탈것 및 업적을 설정할 계획입니다.

이것은 원래 플레이어가 다시 롤링할 때 자신의 성취를 보존할 수 있는 대안적인 방법으로 종족 및 진영 변경을 포함하지 않기로 한 계획에 대한 응답으로 나온 것입니다. 우리는 다음 패치에서 종족과 진영 변경을 허용할 것이라고 확신했기 때문에 그것에 집중하고 탈것을 얻은 캐릭터와 관련된 업적과 탈것을 유지하는 원래의 리치 왕 행동을 보존할 것입니다.

LFG 도구

게시판 스타일의 그룹 찾기 도구를 계속해서 반복하고 있으며 무작위 던전 찾기를 추가할 계획은 없습니다.

플레이어들에게 이것은 아마도 우리의 발표 이후 가장 뜨거운 토론 주제였을 것입니다. 우리는 도구를 개선하고 개선하는 방법에 대한 모든 지속적인 피드백을 환영합니다. 이것이 일부 사람들에게 실망스러운 소식이 될 것이라는 것을 알고 있지만 출시 전에 이 주제를 해결하여 모든 사람들이 무엇을 기대하고 그에 따라 계획할 수 있는지 알고 싶습니다.

우리는 특히 Fresh Start 렐름에 대한 최근의 부스트 방지 변경 사항이 출시 전후의 낮은 레벨 던전에 활력을 줄 것으로 기대하고 있습니다. 우리는 또한 LFG 도구가 그것을 찾는 플레이어들에게 장기적인 우정 형성을 촉진하는 데 도움이 될 것으로 기대합니다.

2v2 투기장 업적

및 칭호 Burning Crusade Classic에서와 마찬가지로 2v2 투기장 대진표에 대한 업적과 칭호를 수여할 예정입니다.

원래 리치 왕의 분노는 2v2 아레나 대진표에서 업적과 칭호를 삭제했지만 인기 있는 수요로 인해 분노 클래식에서 이를 보존할 예정입니다. 우리가 원래 2v2에 대한 칭호와 업적 수여를 중단했을 때 2v2의 균형을 맞추기가 어려웠기 때문입니다. 요즘은 모든 클래스를 모든 브래킷에서 동등하게 유능하게 만들기 보다는 기존 클래스 밸런스를 유지하고 각 브래킷에서 잘 수행되는 클래스의 고유한 플레이 스타일을 축하하고자 합니다.

우리는 항상 이러한 주제와 모든 주제에 대한 피드백을 계속 들을 것입니다. 이것이 우리가 출시할 때 상황이 어떻게 될지에 대한 많은 남아있는 질문에 답이 되기를 바랍니다.

언제나처럼 관심과 지원에 감사드립니다!

Blizzard
Hey everybody!

Now that we’ve announced that Wrath of the Lich King Classic will release on September 26th, I want to give you an update on some of the items we’ve been collecting feedback on since our Beta began.

Raid Lockouts

We’ve decided that lockouts should be shared between Heroic and Normal versions of the raid, but NOT between 10/25-player versions of the raid. You’ll be able to do both the 10-player and 25-player version of each raid every lockout period but will have to choose between Normal and Heroic for the raids that offer that choice.

Our original concern was with players feeling “required” to do the same raid multiple times per week in order to “keep up,” but that came more from the original experience of Trial of the Crusader than from Naxxramas. Trial of the Crusader’s original release allowed you to run four different versions of the same content in a single week, all of which provided better loot than anything that had been previously available, which created enormous pressure to run all four versions in order to leapfrog over the Ulduar loot. Making the Normal and Heroic versions of Trial of the Crusader share a lockout does a lot to mitigate that, by cutting the number of weekly runs in half.

Additionally, players have pointed out that in many cases they want to be able to run the 25-player version of the raid with their guild, while pugging the 10-player version. Ultimately, that positive social aspect of having raids of various sizes available each week is compelling to us, and fits our goal of providing a vibrant social ecosystem, for friendships to form and develop in. You might, for example, find yourself pugging 10-player raids with a few of the same people from time to time, and end up inviting them to fill an empty slot on your main raid roster later. By contrast, if you could do both Normal and Heroic in the same week, you’d be incentivized to push your existing group to run them back-to-back, which isn’t the same sort of positive social experience.

This was recently bugged on the Wrath Classic Beta, and both 10/25-player version of Naxxramas appeared to share a lockout, but that was unintended and will be fixed before we launch.

Related to this, we also plan to make any trinkets with both Normal and Heroic versions (such as Death’s Verdict) share a Unique-Equip category, so that you can’t have both versions of the same trinket equipped at the same time. While it was originally possible to do this, it was never intended, and motivated us to create the Unique-Equipped categories back then. Prior to creating the Unique-Equipped categories, we could only prevent characters from wearing two copies of the exact same item.

Race and Faction Change

While it won’t be ready for our launch in September, we have changed our minds on this, and we’re working on adding the Race and Faction change as a paid service in a future patch.

Originally, we planned not to offer Race and Faction change at all, because it felt like it removed some of that fantasy feeling of having dramatically different physical attributes that affect your gameplay. We were also a little worried about players chasing the “flavor of the month” in terms of racial abilities However, we’re convinced by the argument that being able to play with your friends is more important, and that you should be able to bring your accomplishments with you when you do. This turns out to be the same tradeoff provided by transferring between realms, which is already available as a paid service, so it makes sense to make the same decision with respect to Race and Faction change.

In short, this fits our aim to nurture and protect social experiences, so we’ll work on it for an upcoming patch.

Character-Based Mounts and Achievements

As before, we plan to have mounts and achievements be per-character, rather than on the account.

This originally came up in response to our plan to not include Race and Faction change, as a suggested alternative way for players to preserve their accomplishments when re-rolling. Since we’ve been convinced to allow Race and Faction change in an upcoming patch, we’re going to focus our efforts on that, and preserve the original Lich King behavior of keeping mounts and achievement associated with the character that earned them.

LFG Tools

We continue to iterate on the bulletin-board style Looking for Group tool, and we do not have plans to add the Random Dungeon Finder.

For players, this has probably been the hottest topic of discussion since our announcement, and we welcome all the continuing feedback on how to improve the tool and make it better. I know this will be disappointing news for some, but we want to settle this topic before launch so everyone knows what to expect and can plan accordingly.

We remain hopeful that our recent anti-boosting changes, especially on Fresh Start realms, will invigorate the lower-level dungeons around launch. We also expect the LFG tool to help facilitate long-term friendship formation for players who are looking for it.

2v2 Arena Achievements and Titles

We’re going to award achievements and titles for the 2v2 Arena bracket, just like we did in Burning Crusade Classic.

Originally, Wrath of the Lich King dropped achievements and titles from the 2v2 Arena bracket, but due to popular demand, we’re going to preserve them in Wrath Classic. When we originally stopped awarding titles and achievements for 2v2s, it was because 2v2 was difficult to balance. Nowadays, rather than try to make all classes equally capable in all brackets, we want to preserve the existing class balance and celebrate the unique play style for the classes that perform well in each bracket.

We’ll always continue to listen to feedback on these and all topics. I hope this answers many lingering questions about what the state of things will be when we release.

Thanks, as always, for your interest and support!


https://www.wowhead.com/wotlk/news/developer-update-on-wrath-classic-raid-lockouts-race-and-faction-change-lfg-328228


추가 
닉변 출시 후 바로가능
새로운 서버는 사전 패치와 함께 출시되며, 그 날짜는 컨텍스트를 위해 가까운 다른 날짜와 함께 별도의 발표를 통해 알려드리겠습니다.   (울나란모름)