RANKED SERIES 4

This new season starts a new Ranked Series! This season we are sticking to mostly the same format but have also introduced a key feature, Reconnect.

랭크 시리즈 4
이 새로운 시즌은 새로운 랭크 시리즈를 시작합니다! 이번 시즌에 우리는 대부분 같은 형식을 고수하지만 핵심 기능인 재접속도 도입했습니다.

RECONNECT


재접속


Players that leave a match unexpectedly can now rejoin their match in progress. "Unexpected" means exiting the match through any means other than the system menu, including crashing, using alt+f4 on PC, or "dashboarding" to close the game on console. To reconnect, simply restart the game and enter the lobby. The game will automatically attempt to reconnect you if the match is still valid, your squad is still alive, and your chance to reconnect hasn't timed out. Reconnect will be available for all competitive modes. 


예기치 않게 경기를 떠난 플레이어는 이제 경기 진행에 다시 참가할 수 있습니다. "예기치 않은"은 충돌, PC에서 alt + f4 사용 또는 "대시 보드"를 포함하여 콘솔에서 게임을 닫는 등 시스템 메뉴 이외의 다른 방법으로 경기를 종료하는 것을 의미합니다. 다시 연결하려면 간단히 게임을 다시 시작하고 로비에 입장하십시오. 경기가 여전히 유효하고 분대가 아직 살아 있고 재 연결 기회가 시간 초과되지 않으면 게임에서 자동으로 재 연결을 시도합니다. 모든 경쟁 모드에서 재 연결이 가능합니다.


Disconnected players' characters remain in the state they were in while the player was connected. To their teammates, it will look a bit like the disconnected player has gone afk (with an icon next to their name to indicate disconnection). This means when the player reconnects, they can immediately continue where they left off. Unless, that is, they were killed beforehand. Player characters can be knocked out and eliminated while the player is disconnected. Disconnected players whose characters have died can be respawned normally, by taking their banner to a respawn beacon, before or after the player has reconnected.


연결이 끊어진 플레이어의 캐릭터는 플레이어가 연결되어있는 동안의 상태로 유지됩니다. 팀원에게는 연결이 끊긴 플레이어가 afk로 이동 한 것처럼 보입니다 (이름 옆에 아이콘이 표시되어 연결 끊김을 나타냄). 즉, 플레이어가 다시 연결되면 중단 된 지점부터 즉시 계속할 수 있습니다. 그렇지 않으면, 그들은 사전에 살해당했습니다. 플레이어의 연결이 끊어진 동안 플레이어 캐릭터가 녹아웃되거나 제거 될 수 있습니다. 캐릭터가 사망 한 연결이 끊어진 플레이어는 플레이어가 다시 연결되기 전이나 후에 배너를 다시 생성 된 표지로 가져 가면 정상적으로 다시 생성 될 수 있습니다.


If a player doesn't reconnect in time,  the disconnected player's character is removed as normal, and the game will treat their disconnect as an abandonment. There is a limited time window in which a player can reconnect and failing to do so in Ranked will result in a loss penalty. Loss forgiveness does not activate until a player is fully removed from the game, so don't drop from a ranked match when your squadmates have a chance to reconnect!


플레이어가 제 시간에 다시 연결되지 않으면 연결이 끊어진 플레이어의 캐릭터가 정상적으로 제거되고 게임은 연결이 끊어진 것으로 간주합니다. 플레이어가 재 연결할 수있는 제한된 시간 창이 있으며 순위에서 실패하면 손실 패널티가 발생합니다. 용서 상실은 플레이어가 게임에서 완전히 제거 될 때까지 활성화되지 않으므로 분대원이 다시 연결할 기회가있을 때 순위 매치에서 떨어지지 마십시오!


CONDITIONAL LEGEND CHATTER


조건부 레전드 대화

Under certain pairings, Legends will speak to each other differently when prompted with normal dialogue cues. How does Loba thank Revenant for a revive? She sure doesn’t say “Thank you.”

There are many pairings if you are interested in hearing what everyone has to say. Experiment!


특정 페어링에서 Legends는 정상적인 대화 신호가 표시되면 서로 다르게 대화합니다. Loba는 Revenant에게 소생에 대해 어떻게 감사합니까? 그녀는 확실히“감사합니다”라고 말하지 않습니다.


모든 사람의 말을 듣는 데 관심이 있다면 많은 짝이 있습니다. 실험!


LEGEND UPDATES


레전드 업데이트

Mirage 

미라지

Now it’s a party! Your favorite trickster has learned a few new tricks to bamboozle his enemies in this new rework for Season 5.

Designer Note: The hope for this rework is that it gives more depth to Mirage gameplay by giving Mirage players avenues to get better at Bamboozling people.


이제 파티 야! 가장 좋아하는 속임수는 시즌 5의 새로운 재 작업에서 적을 죽일 수있는 몇 가지 새로운 속임수를 배웠습니다.

디자이너 참고 사항 :이 재 작업에 대한 희망은 Mirage 플레이어가 Bamboozling 사람들에게 더 나은 길을 제공함으로써 Mirage 게임 플레이에 더 많은 깊이를 제공한다는 것입니다.


Tactical: Psyche Out

  • Pressing the character utility action button allows Mirage to gain control of his decoy.
  • When controlling the decoy, it will mimic Mirage’s every move.
  • Decoys now last for 60 seconds.
  • Releasing another decoy will remove the previous decoy.
전술 : 프시케 아웃
캐릭터 유틸리티 작업 버튼을 누르면 미라지가 미끼를 제어 할 수 있습니다.
미끼를 제어 할 때 미라지의 모든 움직임을 모방합니다.
미끼는 이제 60 초 동안 지속됩니다.
다른 미끼를 풀면 이전 미끼가 제거됩니다.

Ultimate: Life of the Party
  • Mirage deploys a team of decoys that mimic his every move (think “Emergency Dance Party" from DUMMIEs Big Day).
  • Cooldown 60 seconds.

궁극 : 파티의 삶
Mirage는 모든 움직임을 모방 한 미끼 팀을 배치합니다 (DUMMIEs Big Day의 "Emergency Dance Party"를 생각하십시오).
재사용 대기 시간 : 60 초

  • Passive: Now You See Me…
    • In addition to cloaking when downed, Mirage also cloaks while using a respawn beacon and reviving a teammate (the teammate is also cloaked).
  • Mirage’s “You got Bamboozled” line will now trigger when you bamboozle an enemy, instead of when you release a decoy.

패시브 : 이제 당신은 나를보고…
쓰러 졌을 때의 은폐 이외에도, Mirage는 리스폰 신호를 사용하고 동료를 되살리는 동안 은폐합니다 (팀원도 은폐).
미라지의 "You have Bamboozled"라인은 이제 미끼를 놓을 때가 아니라 적을 죽일 때 트리거됩니다.

Bloodhound

블러드하운드

Tactical: Eye of the Allfather
  • Increased Sonar Detection from 3 seconds to 4 seconds.
  • Decreased Cooldown from 35 seconds to 25 seconds.
전술적 : 전부의 눈
소나 탐지가 3 초에서 4 초로 증가했습니다.
재사용 대기 시간이 35 초에서 25 초로 감소했습니다.

Crypto

크립토

Tactical: Drone
  • Crypto can now ping banners, while in drone, to warn teammates of nearby squads.

전술 : 드론
크립토는 드론 상태에서 배너를 핑하여 팀원들에게 근처 분대를 경고 할 수 있습니다.

Lifeline

라이프라인

  • Increased Lifeline bin ratio to 20%
  • Removed Knockdown Shields from Secret Compartment loot pool

라이프 라인 빈 비율을 20 %로 증가
비밀 구획 전리품 풀에서 넉다운 쉴드 제거

Caustic

코스틱

Designer note: this is something that is a bit of an experiment.  We will be keeping an eye out to make sure this change doesn’t cause any degenerate player behavior.

  • Friendly gas no longer slows teammates.
  • Caustic traps are no longer triggered from the other side of a door.
디자이너 노트 : 이것은 약간의 실험입니다. 이번 변경으로 인해 플레이어의 행동이 저하되지 않도록주의를 기울일 것입니다.

친절한 가스는 더 이상 팀원을 둔화시키지 않습니다.
가성 트랩은 더 이상 문의 반대쪽에서 트리거되지 않습니다

Octane

옥테인

Designer note: This is a first step in pushing more team utility for Octane. We have more updates planned but they didn’t make the cutoff for this patch.

  • Launch Pad cooldown is reduced from 90 seconds to now 60 seconds.
디자이너 노트 : 이것은 Octane을위한 더 많은 팀 유틸리티를 추진하는 첫 번째 단계입니다. 더 많은 업데이트가 계획되어 있지만이 패치에서는 잘리지 않았습니다.

발사대 재사용 대기 시간이 90 초에서 60 초로 감소했습니다.

Gibraltar

지브롤터

Designer note: Internal data shows that Gibraltar’s performance in individual fights is in a good place, but we want to bring down his power a bit in team fights.

  • Reduced Dome Shield duration from 18s to 12s.
디자이너 노트 : 이것은 디자이너 노트를위한 더 많은 팀 유틸리티를 추진하기위한 첫 번째 단계입니다. 내부 데이터에 따르면 개별 전투에서 지브롤터의 성능이 좋은 위치에 있지만 팀 전투에서 그의 힘을 약간 낮추고 싶습니다.

돔 쉴드 지속 시간이 18 초에서 12 초로 감소했습니다.

Pathfinder

패스파인더

Designer note: Given the power of quick repositioning in Apex, being able to use Pathfinder’s Grappling Hook multiple times in a fight is both too powerful and muddies combat legibility.

  • The cooldown for Grappling Hook has been increased from 15 seconds to 35 seconds.
디자이너 노트 : Apex에서 빠른 위치 재 지정의 힘을 고려할 때 패스 파인더의 Grappling Hook를 여러 번 사용할 수있는 것은 너무 강력하고 진흙 투성이의 가독성입니다.

그래플링 훅의 재사용 대기 시간이 15 초에서 35 초로 증가했습니다.

WEAPON AND LOOT UPDATES


무기 및 전리품 업데이트

Season 5 is the first season Apex doesn't get a new weapon. We stepped back and asked ourselves, does Apex need a new weapon every season? If we continue to add new weapons, the weapon pool will become saturated. We believe there is a "right" amount of weapons in the loot pool, and we think we are currently in that sweet spot. Vaulting weapons is not an option (because players have purchased skins), so we are forced to be more creative. We have some ideas on how to address it, but we need some time to test them and make sure they are healthy for Apex. We also want to make sure that weapons we add have real value to the gameplay. We have some fun stuff in the works. Our weapons team is hard at work. In the meantime, we hope the changes listed below can get you excited to learn and master the Season 5 weapon meta.

시즌 5는 에이펙스가 새로운 무기를 얻지 못한 첫 번째 시즌입니다. 우리는 물러서서 스스로에게 물었습니다. 에이펙스는 계절마다 새로운 무기가 필요합니까? 새로운 무기를 계속 추가하면 무기 풀이 포화 상태가됩니다. 우리는 전리품 풀에 "적절한"양의 무기가 있다고 생각하며, 현재 우리는 그 스위트 스폿에 있다고 생각합니다. 보관 무기는 옵션이 아니며 (플레이어가 스킨을 구매했기 때문에) 더 창의적으로 만들어야합니다. 이 문제를 해결하는 방법에 대한 아이디어가 있지만 테스트하고 Apex에 대해 건강을 유지할 시간이 필요합니다. 또한 우리가 추가하는 무기가 게임 플레이에 실질적인 가치를 갖도록하고 싶습니다. 우리는 작품에 재미있는 것들이 있습니다. 무기 팀은 열심히 일하고 있습니다. 그 동안 아래 나열된 변경 사항으로 인해 시즌 5 무기 메타를 익히고 익힐 수 있기를 바랍니다.

Season 5 Fully-kitted Gold Weapons

  • Longbow DMR
  • Hemlok
  • Spitfire
  • EVA-8
  • RE-45
5 시즌 황금무기

롱보우 DMR
헴록
스핏파이어
EVA-8
RE-45

Mastiff

마스티프

  • The Mastiff is being rotated out of the care package to a regular weapon with its power reduced accordingly. 
  • Reduced damage per pellet from 18 to 13. 
  • Reduced headshot multiplier from 2.0 to 1.25. 
  • Increased blast pattern distances for the outer pairs of pellets. 
  • Increased blast pattern scale ADS multiplier from 0.5 to 0.55. 
  • Reduced fire rate from 1.3 to 1.0. 
  • Reduced projectile size to be more in line with other regular shotguns.
  • Increased shell count from 4 to 6.
  • Increased projectile speed to standard shotgun speed.
Mastiff는 케어 패키지에서 일반 무기로 전환하여 그에 따라 힘이 줄어 듭니다.
펠릿 당 피해량이 18에서 13으로 감소했습니다.
헤드 샷 배율을 2.0에서 1.25로 줄였습니다.
펠릿의 외부 쌍에 대한 폭발 패턴 거리가 증가했습니다.
블래스트 패턴 스케일 ADS 배율이 0.5에서 0.55로 증가했습니다.
발사 속도가 1.3에서 1.0으로 감소했습니다.
발사체 크기를 다른 일반 산탄 총과 일치하도록 줄였습니다.
포탄 수가 4에서 6으로 증가했습니다.
발사체 속도가 표준 산탄 총 속도로 증가했습니다.

Peacekeeper

피스키퍼

  • Peacekeeper is being rotated out of a regular weapon and into the care package weapon with its power being increased accordingly.
  • Tightened pellet spread pattern.
  • Reduced rechamber time from 1.2 to 0.9.
  • Reduced reload times from 2.65 to 2.45 base and 3.6 to 3.35 empty.
  • Increased projectile size to improve consistency at close range.
피스 키퍼는 일반 무기에서 회전력이 증가함에 따라 케어 패키지 무기로 회전하고 있습니다.
강화 된 펠릿 확산 패턴.
재 장벽 시간이 1.2에서 0.9로 감소했습니다.
재 장전 시간이 2.65에서 2.45로, 3.6에서 3.35로 비었습니다.
근거리에서 일관성을 향상시키기 위해 발사체 크기가 증가했습니다.

Alternator

얼터네이터

Increased Mag size from 16 to 19. Level 1 Extended mag is now 22, Level 2 is now 25, and Level 3 is now 27. 

매그 크기가 16에서 19로 증가했습니다. 레벨 1 이제 확장 매그가 22, 레벨 2가 25, 레벨 3이 27입니다.

RE-45 

RE-45 

  • Increased damage from 11 to 12.
  • Reduced reload time from 1.74 to 1.5 base and 2.12 to 1.95 empty
공격력이 11에서 12로 증가했습니다.
재 장전 시간이 1.74에서 1.5로, 2.12에서 1.95로 비었습니다.

Havoc

하복

  • Vertical recoil increased.
  • Horizontal recoil slightly increased.
  • Recoil on the first 2 shots increased.
수직 반동이 증가했습니다.
수평 반동이 약간 증가했습니다.
처음 2 발의 반동이 증가했습니다.

Longbow DMR

롱보우 DMR

Headshot scale reduced from 2.15 to 2.1.

헤드 샷 규모가 2.15에서 2.1로 감소했습니다.

Wingman

윙맨

Headshot scale reduced from 2.1 to 2.0. 

헤드 샷 규모가 2.1에서 2.0으로 감소했습니다.

Hop Ups

부착물

  • Adding Skullpiercer Hopup for DMR and Wingman.
    DMR w/ Skullpiercer - Headshot scale 2.1 -> 2.5
    Wingman w/ Skullpiercer - Headshot scale 2.0 -> 2.25
  • Vaulted Anvil Receiver.
DMR 및 Wingman을 위해 Skullpiercer 홉업 추가.
Skullpiercer가있는 DMR-헤드 샷 스케일 2.1-> 2.5
Wingman w / Skullpiercer-헤드 샷 스케일 2.0-> 2.25
아치형 앤빌 수신기.

Gold Armor

황급갑옷

  • Added Perk: Shield Cells & Syringes give double the amount per use.
  • Removed Perk: Removed 50% heal speed.
특전 추가 : 쉴드 셀 및 주사기는 사용 당 두 배의 양을 제공합니다.
특권 제거 : 50 % 회복 속도를 제거했습니다.


BUG FIXES


버그픽스

  • Fixed various conditions causing prediction errors.
  • Fixed looting in pillboxes being difficult around weapons.
  • Fixed aiming speed during zooming lerp to be consistent with hipfire and ADS speed.
  • Fixed disabling Melee Target Compensation.
  • Fixed Legend banners having a black box when having AA disabled.
  • Fixed a condition where the third character model would be missing on screens with three Legend banners.
  • Fixed sometimes erroneously pinging enemies while skydiving or in the plane.
  • Fixed exploitable spots against Prowlers in Bloodhound Trial.
  • Fixed Prowlers not attacking Gibraltar's Dome Shield.
  • Fixed deathboxes sometimes not moving on the train. 
  • Fixed subtitles in Russian showing up as English in the Bloodhound Trial area. 
  • Fixed Havoc VFX while on the train. 
  • Fixed depth of field when selecting charms in the loadout menu. 
  • Fixed lighting on Legends sometimes being dark throughout the menus.
  • Fixed tooltips not appearing correctly when highlighting items in the menus. 
  • Fixed the Charge Rifle beam shooting from the scope while using the Hard coded skin. 
  • Fixed melee not doing any damage when interrupting the Sentinel charge animation.
  • Fixed Wingman having higher than normal hipfire accuracy while crouched. 
  • Fixed Golden Barrel attachment having more muzzle flash than intended.
  • Stability fixes to reduce crashing and script errors.
  • Crypto’s EMP now affects D.U.M.M.I.E. in the Firing Range.
  • Fixed Revenant’s Death Totem being visible through smoke or gas. 
  • Fixed a few Pathfinder banner poses that caused corrupted art. 
  • Adjusted Octane’s Jump pad to make it harder to fall through cracks when deploying. 
  • Fixed Caustic's Ultimate not deploying when thrown under small surfaces. 
  • Fixed Bangalore’s smoke canisters getting stuck under the Train.

예측 오류를 유발하는 다양한 조건을 수정했습니다.
필 박스의 약탈이 무기 주변에서 어려워지는 문제를 해결했습니다.
줌 레프 동안 조준 속도가 고관절 및 ADS 속도와 일치하도록 고정되었습니다.
근접 타겟 보정 비활성화를 수정했습니다.
AA를 비활성화했을 때 범례 배너에 블랙 박스가 표시되는 문제를 해결했습니다.
세 개의 범례 배너가있는 화면에서 세 번째 캐릭터 모델이 누락되는 상태를 수정했습니다.
스카이 다이빙 또는 비행기에서 때때로 적을 잘못 핑하는 문제를 해결했습니다.
Bloodhound Trial에서 Prowlers에 대한 악용 가능한 지점을 수정했습니다.
배회자가 지브롤터의 돔 방패를 공격하지 않던 문제를 수정했습니다.
열차에서 데스 박스가 움직이지 않는 문제를 수정했습니다.
블러드 하운드 시험판 영역에서 러시아어 자막이 영어로 표시되던 문제를 수정했습니다.
기차를 타고있을 때 Havoc VFX를 수정했습니다.
로드 아웃 메뉴에서 참을 선택할 때의 피사계 심도를 수정했습니다.
메뉴 전체에서 범례의 조명이 어두워지는 현상을 수정했습니다.
메뉴에서 항목을 강조 표시 할 때 툴팁이 올바르게 표시되지 않는 문제를 해결했습니다.
하드 코딩 된 스킨을 사용하는 동안 스코프에서 차지 라이플 빔 촬영을 수정했습니다.
파수꾼 충전 애니메이션을 방해 할 때 근접 공격이 피해를 입지 않도록 수정했습니다.
윙맨이 웅크 리고있는 동안 일반 고 음파 정확도보다 높은 문제를 해결했습니다.
Golden Barrel 어태치먼트가 의도 한 것보다 더 많은 총구 플래시를 갖도록 수정했습니다.
충돌 수정 및 스크립트 오류를 ​​줄이기 위해 안정성 수정.
암호화의 EMP는 이제 D.U.M.M.I.E.에 영향을 미칩니다. 발사 범위에서.
연기 나 가스를 통해 복수의 죽음의 토템이 보이도록 수정했습니다.
아트가 손상되는 몇 가지 패스 파인더 배너 포즈를 수정했습니다.
옥탄의 점프 패드를 조정하여 배치시 균열이 발생하기가 더 어려워졌습니다.
작은 표면에 던져 질 때 Caustic의 Ultimate가 전개되지 않던 것을 고쳤습니다.
방갈로르의 연기 캐니스터가 열차 아래에 갇히는 문제를 수정했습니다.