한국 시간으로 8월 25일 새벽, 오버워치 총괄 디자이너 제프 굿맨이 북미 공식 포럼을 통해 PTR 추가 패치가 진행됐음을 알렸다.

이번 패치로 변경된 PTR 내용은 궁극기 발동 시 근접공격 취소, 한조의 투사체 크기 33% 감소, 마지막으로 솔저:76의 에임 회복 속도 변화까지 총 세 가지다.


1. 궁극기 발동 시 근접공격 취소

일반적으로 근접공격을 하게 되면 모션이 모두 끝나기 전까지 평타 공격이나 기술 시전이 되지 않는다. (트레이서의 순간이동이나 윈스턴의 점프같은 일부 기술은 예외) 그러나 이제부터는 궁극기에 한하여 근접공격 모션을 취소하고 즉시 기술을 발동할 수 있게 됐다.


2. 한조의 투사체 크기 33% 감소

지난 18일 PTR 패치를 통해 한조의 투사체 발사속도가 30% 증가하고, 활시위를 당기는 동안 감소하는 이동속도가 40%에서 30%로 줄어들었다. 이에 따라 한조 '예측샷' 범위가 줄어들면서 명중률이 크게 높아졌고, 한조가 너무 급격히 상향됐다고 판단한 블리자드는 이번 패치로 투사체 크기를 33% 감소시켰다.

패치 이후로는 화면상에선 화살이 빗나가는 것처럼 보였는데 실제론 적중이 되는 식의 투사체 크기로 인한 문제가 줄어들 전망이다.


3. 솔저:76의 에임 회복 속도 변경

지난 13일의 PTR 패치를 통해 솔저:76이 연사를 했을 때 벌어지는 에임의 회복 속도가 느려지도록 조정됐다. 이전에는 사격을 잠시 멈추면 즉시 에임이 원상복귀됐으나, 패치 후에는 약간의 지연 시간을 거쳐 회복되도록 바뀐 것이다.

하지만 이번 추가 패치로 인해 벌어진 에임이 이전보다 더 빠르게 회복되도록 '재조정'됐다. 그러나 연사에 따른 에임의 벌어짐 현상도 기존보다 더 빠르게 일어난다. 즉, 점사 위주로 공격을 하면 에임이 안정적이지만, 연사를 하게 되면 명중률에서 큰 손해를 보게 된다는 뜻이다.


▲ 솔저:76 에임 비교 - 라이브, PTR
※ 영상 출처 : 인벤 라르드 회원 게시물


표면적인 수치 변화는 없지만, 이번 패치는 한조와 솔저:76의 명중률과 운영 방식에 상당한 영향을 끼칠 것으로 보인다. 또한 근접공격을 무시하고 궁극기를 사용할 수 있게 되었다는 점도 평소 근접공격 비중이 높은 라인하르트나 겐지 등의 영웅에게는 큰 체감 사항으로 다가올 전망이다.


■ PTR 추가 패치 내용 원문

I just wanted to give you guys a quick update on whats been going on the PTR as far as hero changes are concerned.

We just updated the build so feel free to jump on and check it out, but there is a quick change list of what's changed in this update and in the last few days.

Quick melee has changed a bit so that it should feel more consistent with other abilities. The general philosophy here is that quick melee shouldn't interrupt abilities and visa versa. There are a few exceptions to this rule. Quick movement abilities such as Tracer's Blink, Pharah's Jet Boost or Winston's Leap can work while quick melee is firing, so it isn't canceled in those cases. Ultimate abilities should now all cancel quick melee, since they are more rare special abilities that should have a higher priority.

Hanzo is feeling great on the PTR, and a lot of people have given feedback that he might now be too strong with these changes. The goal of these changes is to allow Hanzo players to feel like they have more control over their shots, and skilled Hanzo players can be much more consistent. While this is certainly true now, it might be a bit too easy to land very powerful shots with the combination of his new projectile speed and his old projectile size. So we've lowered his projectile size by 33% in the update that just went out. Overall Hanzo should still feel much better than he does on live, but check him out with this change and keep sending feedback!

The last change was to Soldier: 76's weapon. In the latest update today, you'll find that his weapon spread behaves a bit differently. In general, you'll notice the weapon starts it's spread a bit earlier but recovers the spread much more quickly. The net result of these changes should improve his effectiveness when burst-firing his weapon, and helps get back into a more accurate state quickly when you've hit max spread. The end result should increase his effectiveness at longer ranges.

Most of these changes just went up about 30 minutes ago so feel free to jump onto the PTR and give feedback! Thanks everyone.