vpn 이슈로 지난 10일 이후 대회 3일간

부산에서 경기를 치른 팀들의 핑이 35ms 이상이었던 것이 확인되서,

RNG가 3승 챙겨간 경기는 전부 재경기를 진행한다고 하네요.

아래 원문, 번역본 추가했습니다.

출처 :https://www.lolesportsmedia.com/A-Message-from-Alex-Francois-Global-Head-of-Competitive-Operations-Rio


[+추가] 관련 기사도 났네요

출처 : https://www.dailyesports.com/view.php?ud=202205131419459058b91e133c1f_27

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Following extensive technical evaluation of the competitive and training environments during the first three days of the 2022 Mid-Season Invitational, we discovered following Day 3 that there was a discrepancy in the latency being reported in game logs for all matches versus what was being experienced in the Busan venue. To address this issue, we are making a configuration change starting with today’s competition in order to reduce the overall latency to the intended level. 

Additionally, because this issue specifically affected teams playing from Busan, the matches involving RNG were held with an unintended disparity in latency between competing teams. As a result, we have determined it is in the best interest of competitive integrity to replay all three of these matches. These replayed games will be finished with all other Group Stage competition by Sunday, May 15; the replacement games will be held beginning tomorrow. We apologize to our players, teams, and fans, and we will continue to work with players to monitor the playing environments in our commitment to maintain the tournament’s competitive integrity. 

–Alex Francois, Global Head of Competitive Operations, Riot Games

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2022 Mid-Season Invitational의 첫 3일 동안 경쟁 및 훈련 환경에 대한 광범위한 기술 평가를 수행한 후, 우리는 3일 후 모든 경기의 경기 로그에 보고된 대기 시간이 부산 개최지에서 경험했던 것과 일치하지 않음을 발견했다. 이 문제를 해결하기 위해 전체 지연 시간을 의도한 수준으로 줄이기 위해 오늘 경쟁사부터 구성을 변경하고 있습니다. 

게다가, 이 문제는 특히 부산에서 뛰는 팀들에 영향을 미쳤기 때문에, RNG와 관련된 경기들은 경쟁 팀들 간의 의도하지 않은 지연 시간 차이를 가지고 열렸다. 그 결과, 우리는 이 세 가지 경기를 모두 재생하는 것이 경쟁적 무결성에 가장 큰 이익이 된다고 결정했습니다. 이 재생된 경기는 5월 15일 일요일까지 다른 모든 조별 리그 경기와 함께 종료될 것이며, 대체 경기는 내일부터 열릴 것이다. 선수, 팀, 팬 여러분께 사과드리며, 토너먼트의 경쟁적 무결성을 유지하기 위해 선수들과 함께 경기 환경을 모니터링하기 위해 지속적으로 노력할 것입니다. 

– Alex Francois, Riot Games의 글로벌 경쟁 운영 책임자