Hello,

따쟈하오!

while the old RSR was temporarily down you may have read on the WoT portals these following changes about maps (this has to do with the map feedback gathering I posted weeks ago):

예전 내 블로그가 다운되있던 기간에 WoT portals 사이트에서 아래에 있는 지도에 관한 변경점들을 볼 수 있었을 거야.(이건 예전의 지도 설문조사 결과를 기반으로 한거임)(역주: 인벤 글은 http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=3218&p=2&l=6598 참고)

  • The Stalingrad and Kharkov maps will be reworked, but will remain in the game until they are replaced.
  • The probability of the Kharkov map appearing will be greatly decreased to match the probability of getting Stalingrad, which we reduced earlier based on your previous feedback.
  • Map selection restrictions placed on lower-tiered tanks (Battle Tiers 4+) will also be altered to provide you with a wider range of maps on which you can use your favourite lower-tiered tanks.

 스탈린그라드와 하리코프는 재작업될 것이지만, 변경되기전까진 게임 내에 남아있을것이다.

하리코프가 선택될 확률이 크게 줄어들어서, 이미 전번 설문조사때 등장 확률이 대폭 감소된 스탈린그라드와 동일하게 될 것이다.

4티어 이하 탱크들의 지도 선택 제한이 완화될것이다. 

I gathered a Q&A on maps from the SEA office for you:

그리고 아시아섭에서 지도에관한 Q&A를 모아왔엉!

-The Mittengard in clanwars is a dev error, they will be fixing it soon / current unknown eta.

클랜전에 구덩이 맵이 있는것은 개발자들의 실수이며, 곧 고칠거야. 현재로선 언제일지는 불확실하지만.

-Stalingrad and Kharkov were the leading contenders for getting some work done to them on all servers , NA/EU/RU/Asia. They have some issues and low FPS’s for smaller spec computers.

북미, 유럽, 러시아, 아시아서버를 막론하고, 스탈린그라드와 하리코프는 가장 손이 많이가는 맵이었어. 요놈들은 문젯거리들이 좀 있었고 저사양 컴퓨터에서 FPS가 낮았었지.

-“Lets not fix Live oaks which is the most imbalanced map in the game at the moment, It would have a 60-70% winrate from south spawn”:

Live oaks.. or as called in game “44_North_America” is an averagely balanced map.

Stats are up and down , depending on server, and when the stats are pulled.

But basically in the past month and taking ~1.75 mil battles on the map in all game modes into consideration…Team A won about 51.5% and team B won about 47.5% with a draw being the remainder…or just taking random battles, the stats are about the same.

- "지금 게임상에서 가장 밸런스가 엿같은 떡갈나무숲은 건드리지도 말자구. 남팀의 승률이 60-70퍼는 될걸?"(역주:비꼬는겁니다)

"44_북_아메리카"로 게임 내에서 명칭되는 떡갈나무숲은 평균적으로 잘 밸런스가 맞춰진 맵입니다.

통계수치는 서버에따라, 또한 어느 기간의 수치를 가져오냐에 따라 변동이 있습니다.

게임 모드를 막론여 지난달만의 도합 175만여 전투의 통계를 가져오자면, Team A(남팀)는 51.5%의 승률을 기록하였으며, Team B(북팀)는 47.5%의 승률을 기록했었습니다. 나머지 1%는 비긴게임이고, 마지막으로 무작위전투만 꼽자면 통계수치는 양팀 거의 동일했습니다.

-“Oh yeah. How about that Fisherman’s Bay wherein there is a technical difficulty common to all? Did WG made a move regarding this already?”

Tech issues with Fisherman bay is minor (considering the map play vs reports of crashing are very low in comparison).
At the moment its looking more like players mod use, or previously installed but no longer used mods.

If you are having issues with Fishermans bay, try clearing out the appdata directory, and reinstalling WOT Clean.

See also: Fisherman’s Bay Crash

-"오 그래? 그럼 많은 유저들이 겪는 어부의항구의 '기술적인 어려움'은 어떻게되었나? 워게이는 해당 문제에 대해 조치를 취했나?(역주: 어부의항구 튕김문제. 내 통구이 화증 돌려내라 ㅡㅡ)

어부의항구에서의 기술적 문제는(지도에서의 전투수 대비 튕김 신고의 횟수를 비교한다면.) 큰 문제가 아니다.(역주: 나도 6개월동안 그냥 냅두다가 이번에 처음으로 1:1문의 넣었는데! 인게임 신고에 튕김 항목이라도 만들어놓지 그러냐! 저걸 리포트하려면 궂이 1:1을 넣어야하는데!!!!!! ㅂㄷㅂㄷ)

현재로선 유저의 모드, 혹은 예전에 깔린, 더이상 사용되지 않는 구버전 모드때문인것으로 보인다.

만약 해당 문제를 겪는다면 appdata 디렉토리를 싹다 지워버리고 WOT을 깨끗하게 재설치 해봐라.

-“What happened to all the “bring back Port” votes?”

It was passed on as feedback to development, as well as in the form of a long personalized email to the new global producer based in NA and the usual upper management & development in Minsk.

- "'항구맵을 다시 돌려달라'는 투표는 어떻게 되었나?

개발부서에 피드백으로서 전달하였으며, 북미에 있는 새로운 글로벌 프로듀서와 민스크에 위치한 고위 경영/개발 부서에도 개인 이메일을 보냈습니다.

-The stats for maps is very carefully and fully analysed,

We have clear stats of win %’s for each team for each game mode for each server, Etc which covers the almost 2 millions battles per month each map has..

The win %’s on all maps and game modes are balanced, and usually within 1%… Sand River.. or internally called 28+Desert.. is the same..
Balanced with win%’s to within 1%, on random, and also all game modes.
As well as Heat maps, showing common area’s of combat / where combat / traffic is conducted.

- 지도들에 관한 수치들은 무척 신중하고 완벽하게 분석하고 있습니다.

우린 매달 한 맵당 2백만전투에 달하는 각 서버별 각 지도의 모드별의 팀별 승률등에 관한 명확한 자료를 확보하고 있어요. 

지도와 게임 모드내의 승률은 밸런스 되어있으며, 보통 오차가 1%이내로 존재하며, 샌드리버도 예외는 아닙니다.

또한 어디서 라인전이 이루어지고, 전차들이 어디를 통해 이동하는지 보여주는 '열 지도' 또한 작성되고 있습니다. (역주: http://www.vbaddict.net/heatmaps/ 참고)

-About adding more maps to low tiers: Maps for tier’s 1-3 will be limited due to the mini client because new players need to be able to download a small client and get playing asap.

-저티어 전차용 지도 추가에 관하여: 1-3티어 전투용 지도는 작은 클라이언트 유지를 위해 제한되고 있으며, 이는 신규 유저가 클라이언트를 내려받고 플레이를 시작하는시간을 가능한 한 짧게 유지하려는 목적임미다.

-“If I understand correctly mm has a few maps for a range of tiers over a certain time frame, like a few hours right?”

MM had all maps available at high tiers, and not all maps available at lower tiers.

Now the map selection for the lower tiers have been extended to the same as the higher tiers, IE all maps.
And no, its nothing to do with time or hours.

-"내가 옳게 이해했다면, MM은 특정 시간동안 몇가지 지도들을 어느 범주 내의 티어에게 적용시킨다는거지? 예를들자면 몇 시간 동안?

MM상 고티어는 모든 지도에서 플레이가 가능하며, 저티어만 규제를 받았었습니다. 하지만 이제 저티어는 고티어와 동일하게 지도를 선택할수 있게 되었습니다.

그리고 특정 시간동안 특정맵만 걸리지는 않습니다.

-Map probability can be altered, per server, For example: now Kharkov and Stalingrad are OFF on Ru server.. And ON but on a reduced probability on Asia.
The rest of the maps (Excluding Kharkov and Stalingrad) all have a normal default / equal probability.

 -지도 등장 확률은 서버별로 바뀔 수 있습니다. 예를들자면, 하리코프와 스탈린그라드는 러시아서버에서 걸리지 않을 것이며, 아시아에선 등장은 하나 줄어든 확률로 등장할 것입니다.

나머지 지도들은(하리코프와 스탈린그라드 제외) 모두 동일한 확률을 가집니다.

RG: As EU or NA rarely speak of these things, is unsure if they also decreased match probability of Kharkov and Stalingrad.

리타: 유럽과 북미는 이런것들에 대해 잘 이야기하지 않는 경향이 있어서 해당 서버들도 동일하게 하리코프와 스탈린그라드의 등장확률이 줄어들지는 잘 모르겠네.

출처 : http://ritastatusreport.live/2016/02/29/qa-maps/

마지막으로.... 이글주소를 알려주신 아르펜님께 감사드리며, 리타의 새로운 블로그는 기본적으로 글간격이 너무 넓은데 혹시 이거 줄이는법 아시는분 계시면 알려주세요 ㅠ

그리고 가독성이떨어지는것 같아 영어부분을 연회색으로 바꿔보았습니다. 거슬리시면 알려주세영!