Hello,

따쟈-하오

there’s a new Storm Q&A out, thanks to Edrard for compiling and Ivan for translating once more:

취합해준 Edrard와 한번 더 번역해준 Ivan 에게 다시한번 감사를 표하며, 새로운 스톰의 QnA가 나왔어!

1-13847803151_thumb

– The alleged loss of reverse speed some players claimed happened was not confirmed

몇몇 유저들에의해 제기된 후진속도의 감소는 확인되지 않았다.

– The bug that allowed the tanks to achieve very high speeds when reversing from a slope was fixed in new physics

경사에서 후진시 매우 빠른 속도로 기동할수 있던 버그는 새로운 물리엔진에서 고쳐졌다.

– The problem where a tank with full HP gets killed when driving down a mountain is known

산과 같은 높은 지형에서 탱크가 내려올때 풀피인 녀석마저도 죽어버리는 문제는 인지하고 있다. 

– The situation where the capturing siren continues to sound even after the capping enemies were killed already is a known bug

점령중이던 적이 죽은후에도 계속 사이렌이 울리는것은 인지하고있는 버그이다.

– Storm admits that lately he plays WoT only a little
스톰은 최근 월탱을 조금만 플레이했던것을 인정했다.

– The new sounds are just the beginning, the sounds will be polished and fixed. The most important part was to implement the new engine
새로운 음향효과들은 이제 도입부일 뿐이며, 소리들은 개선되고 고쳐질 것이다. 도입 전 가장 중요하게 여겨졌던 부분은 새로운 엔진음을 삽입하는 것이었다.

– The decision not to allow players to choose between old and new sounds is final
유저들이 구버전과 신버전의 음향효과의 선택권이 없게 결정된 것은 이미 끝난 일이다.

– The American tier 8 heavy T34 was buffed already during the HD overhaul
쌀국 8티어 프리미엄 T34는 흐드화때 이미 버프를 받았다.(역주:그만 징징거리라는 뜻인듯)

– The ability to block one track (police turn) for T95 and Batchat 155 58 will not be removed. It’s a compromise between cancelling the feature completely and allowing it completely (like other classes have it). The devs wanted to disable it altogether for TDs and arty but this is what they got.

빵국 10티자주와 통곡이 가지고있는 한쪽 트랙을 멈추는 기능(드리프트)은 없어지지 않을 것이다. 이것은 한가지 특성을 완전이 취소하는것과 전부에게 허가하는것 사이의 합의점이다(다른 병과들도 가지는것 처럼). 개발자들은 구축과 자주들을 통틀어 불가능하게 만들고 싶었으나, 결국 가지게 되었다.

– There is nothing wrong with IS-6 regarding the alleged too often ammo rack explosions, the internal modules were not changed with the exception of splitting the engine and the transmission
숙육의 유폭이 너무 자주 난다는 문제제기에 대하여, 문제될것은 아무것도 없으며, 모듈들은 엔진과 트랜스미션이 분리된 것 이외엔 아무것도 변경된 것이 없다.

– Object 430 in HD will appear soon

물체 430의 HD가 곧 나올것이다

– Internal gravity value is increase by 10-15 percent so the tanks don’t turn on their roof too often and so the feeling of “lightness” is reduced. This is also due to the fact that in real life a lot of energy is consumed by the deformation (tank parts deformed by the impact) and by the surface into which they crash and which they deform as well

탱크가 자주 뒤집어지는것과 탱크들이 "가벼워"보이는 것을 방지하고자 게임 내 중력값이 10-15% 증가되었다. 또한 이는 현실에서 변형(충격에 의한 탱크 부품들의 변형)과 지면의 변형에 의해 무척 많은 양의 에너지가 손실되는것에 기인한 현상이다.

– The average IS-6 player quality didn’t change since 9.14
평균적인 숙육유저의 실력은 9.14후 변하지 않았다.

– IS-6 was not nerfed in any way that would cause the vehicle to be less effective. Storm regarding this matter: “For 5,5 years now, the players always write that we nerfed their premium after every patch. This concerns every premium tank. Unfortunately, we can’t take such words that are not confirmed by any statistics seriously. And statistics do not show any drop in performance. On the contrary, the amount of shell bounces increased after the update by roughly 8-9 percent, so nobody can say that its armor got worse. As for Super Pershing, there were serious and uncompensated armor nerfs. That is why we offered earlier to have it returned for gold. IS-6 situation is completely different.”

숙육은 그 어떤 측면으로도 너프된 것이 아니다. 스톰은 이 문제에 관하여, "5.5년동안, 유저들은 매 패치마다 그들이 보유한 골탱들을 너프했다고 주장해왔다. 이것은 그 어떤 프리미엄탱크도 예외가 아니었다. 안타깝게도, 통계적으로 확인되지않는 그러한 주장들은 심각하게 받아들여질 수 없다. 그리고 통계는 그 어떠한 측면에서도 하락된 것을 보여주지 않는다. 반면에, 업데이트 후 도탄하는 탄의 수가 8-9% 증가하였으며, 이것을 장갑의 하향이라 볼 사람은 아무도 없을 것이다. 슈퍼 퍼싱의 문제를 말하자면, 심각한 장갑 너프가 있었으며 이는 우리가 골드로 환불을 시켜준 이유였다. 현재 숙육의 상향은 완전히 다른 문제이다."

– The 235mm IS-6 frontal armor parts doesn’t take normalization and other shooting conditions into account. There is no need to use them to determine whether the tank will or will not be penetrated, these were only given for comparison with the previous versions which took the previously mentioned factors into account

숙육 정면장갑의 235mm라는 방호력수치는 노말리제이션이나 다른 사격시 상태를 반영한 것이 아니다. 이 수치를 가지고 관통 여부를 재는것은 뻘짓일 뿐이다. 이는 그저 앞서 말한 조건들이 반영된 과거 장갑과의 비교를 위해 제공된 것이다. 

-IS-6 statistics before and after patch, RU server, random battles in standard mode. As you can see, the amount of bounces increased.

러시아 서버에서의 일반전투에서 이번 패치 전후의 숙육 통계이다. 볼 수있듯이, 도탄률은 올라갔다. 

ebh1cf0
Link

Given the armor buff, IS-6 also survives longer and therefore manages to deal more avarage damage

주어진 버프 덕에, 숙육은 좀더 오래 살아남을수 있었고, 그 덕에 데미지를 좀 더 넣을수 있었다.

qbduqvw
Link

And it earns more credits

그리고 돈도 더 벌고.

56diwp8
Link

Average winrate increase

평균 승률 또한 증가하였다.

gng7vam
Link

Storm regarding IS-6 armor: “The system of penetration depends on probabilities and is complicated. There are many conditions – shell entry angle, penetration RNG, normalization. These factors can combine into a situation where the armor can be penetrated by tier 7 tanks. Everything depends on that specific case of penetration.”

숙육 장갑에 관하여 스톰은, "관통 시스템은 확률에 따라 좌우되며, 무척 복잡하다. 탄 입사각, 관통력 RNG, 노말리제이션 들과 같은 많은 조건들이 있다. 이러한 요건들이 종합되어 7티어 탱크에게도 관통되는 환경을 조성하기도 한다. 모든것은 그 특정 상황에 따라 달린 것이다."


역주: 숙육들 이제 정면상판은 프큼 은탄으론 절대 안뚫리던데 징징이들이 있다니.... 노양심

출처: http://ritastatusreport.live/2016/03/18/18032016-qa-storm/