http://thearmoredpatrol.com/2016/04/06/qa-6th-april-2016/

Q&A – 6th April 2016
2016-04-06 ~ SEBASTIANUL ~ 17 COMMENTS
– physics will now actively be optimized and finalized, based on 9.14 feedback;
– players feel that HE splash of high-caliber rounds increased after introduction of physics – physics have no effect on HE mechanics;
– no confirmation on LT winrate drops, rather the opposite is the case; mean winrate stayed the same (changes at about 0,1%), but travelled distance increased by 3-5%, mean spotting damage and mean XP increased too;
–  9.15 will contain some personal mission changes;
– no confirmation of weaker mantlets on Tiger tanks;
– even if the Swedish Strv 103 will come into the game, it would require new aiming and control mechanics;
– reticle is being customized, it will be a complete circle istead of red granules;
– Storm: “map sorting is not clear yet, we didn’t finish discussing this topic. before, there were 4 maps for tier 1-2, afterwards, there are 3 and everything became bad? and “correct gameplay” is largely just banal pedobearing. “Malinovka”, “Prokhorovka” and “Province” don’T fit newbies because of several reasons. we decided to remove these from low tiers and replace with others. but map sorting and the other simplifications significantly improved the turning of newbies into permanent players.”
– modules of tier 1-2 tanks are final;
– a Churchill AVRE tank is most certainly not to be awaited;
– maximum time limitations for vehicle implementation cannot be named, it all depends on the vehicle in question; of course, if a tank released in 1980 would fit into the game by characteristics, it is still very unlikely to be implemented;
– 9.15 will fix all shortcomings of 9.14 as far as the developers can do it;
– there will also be technical improvements aside from balancing & content, information on this will be published;
– the current problems in WG are not due to S.Burkatovsky (SerB) leaving tanks and moving on to other projects, there are reasons and hopes that latest staff changes will improve the situation;
– there was a poll on 9.14, the feedback is largely positive, and the overall opinion on the patch is better than most previous ones;
– if the budget does not allow to buy a premium account every month, one can buy a tank of a lower tier and farm credits to conduct battles on tier 10’s;
– a +-1 MM is not planned in any way, if and only if for low tiers, but for this, a rebalance would have to be conducted;
– the profitability of the “Rampage” mode was checked multiple times, it is identical to random battles of the same tier, however skilled players earned a little bit more than in randoms;
– WG has plans as where to implement the “Rampage” game mechanics after it’s removal;
– damage taken when a tank is on top of another tank will not be reconsidered, this is intentional as to prevent riding on each other;

- 물리 엔진은 9.14에서 나온 피드백을 토대로 적극적으로 최적화 되고 완성될 것이다.

- 유저들은 물리 엔진 도입 이후의 고폭탄 스플 범위가 넓어진 것 같이 느끼고 있다 - 물리 엔진과 고폭탄 매카니즘은 전혀 관계가 없다.

- 경전차 승률 하락은 확인되지 않으며, 오히려 반대의 경우가 보인다; 평균 승률은 같았으며 (0.1%정도만 달라짐) 오히려 평균 이동거리가 3~5 % 가량 늘어났고, 평균 스팟 데미지와 경험치가 늘어났다.

- 티거의 포방패 너프는 확정된 바 없다

- 만일 스웨덴 전차 Strv 103이 게임에 도입된다고 하더라도, 새로운 조준 및 조작 방법이 필요할 것이다.

- 조준원 커스터마이징 또한 작업중이며, 기존의 점선 대신 실선의 동그라미가 될 것이다.

- 스톰 : "맵 분류는 아직 완벽하지 않으며, 이 부분은 계속 논의중이다. 1-2 티어용 맵이 4개에서 3개로 바뀐 점이 어디가 잘못됐다고 하는지 나는 잘 모르겠고 "올바른 게임 플레이(역: 올바른 게임 플레이가 가능한 맵)"에 대한 이야기도 그냥 솔직히 관종질인 것 같다(원문: banal pedobearing). "말리노브카", "프로호로브카" 그리고 "프로방스"는 몇 가지 이유로 인해 신규 유저한테는 적합하지 않은 맵이다. 우리는 저티어 매팅에서 이 맵을 빼기로 했으며 다른 맵으로 대채하였다. 하지만 맵 분류나 다른 단순화 작업이 많은 신규 유저들을 골수 유저로 만드는 데 큰 역할을 하였다."

- 1~2 티어 전차의 모듈은 최종본이다. (역: 수정이나 추가 계획이 없다)

- 처칠 AVRE(대구경 단포신포를 장착한 공병전차)의 추가는 기대하지 않는 것이 좋다.

- 월탱 내 전차를 구현할 때 전차 개발 년도의 최대치는 말할 수 없으며, 전차 개개에 달려있다; 물론, 만일 전차가 1980년에 개발되었으나 게임 성격에 맞는다, 이건 거의 도입이 되지 않는다고 보면 좋다.

- 9.15에서는 개발자가 손 댈 수 있는 만큼 9.14에서의 결함을 모두 보완할 것이다.

- 밸런싱 & 컨텐츠 말고도 기술적인 개선점이 적용될 것이며, 해당 정보는 곧 발표될 것이다

- 현재 워게이의 문제는 세르게이 부르카토프스키(SerB)가 월탱을 떠나 다른 프로젝트로 가서 생긴 것이 아니며, 몇 가지 이유와 상황을 개선하기 위해 돌아온 것이다.

- 9.14에서 설문 조사가 있었으며, 피드백은 크게 긍정적이었고, 전반적인 의견은 이번 패치는 이전의 다른 패치보다 훨씬 낫다는 것이었다.

- 만일 매달 프리미엄을 결제할 돈이 없어서 10티어를 못 몰겠으면, 저티어를 몰아 크레딧을 벌어라.

- 매치매이킹 +/- 1티어는 계획되지 않았으며, 저티어에 대해서라면 긍정적으로 생각하지만 이를 위해 리밸런싱 작업이 먼저 이뤄져야 할 것이다.

- "무한결사전" 모드에서의 획득률은 여러번에 걸쳐 점검되었으며, 동 티어의 무작위 전투와 동일했으나, 일부 숙련된 유저의 경우 무작위 전투보다 훨씬 많은 수익을 얻었다.

- 워게이는 "무한결사전" 삭제 후 일부 게임 요소를 재도입할 계획이 있다.

- 전차 위에 다른 전차가 얹혔을 때의 피해치는 조정할 계획이 없으며, 이게 생긴 이유는 전차가 다른 전차에 올라타는 것을 막기 위해서이다.




– these kinds of cases are being considered (chat);
- 해당 사항에 대해 논의중에 있다 (위 사진 채팅)

– the German tier 6 Pz.Kpfw. V/IV will be moved to tier 5;
– there will also some rebalances of researchable vehicles;
– buffs are applied to tanks which severly drop in statistics;
– the Soviet tier 10 MT Object 140 and TD Object 268 were already seen in HD in WG’s videos, but will come later into the game;
– patch 9.15 will also contain many small fixes to HD models already in the game;
– lighting model is already advanced enough;
– no plans to give players access to the T-22sr except for personal missions;
– there won’t be a possibility to disable clicks on the minimap and the battle menu (TN: I assume the F-key commands are meant)
– new update won’t contain global balancing changes yet, there will only be changes to specific vehicles;
– regarding shells landing in front of the enemy hull into the ground, Storm said: “a shell has to fly always into the middle of the reticle? it doesn’t fly outside the reticle’s bounds, except in cases of packet loss”;
– there is no whine to be seen regarding the “Dark side of the moon” fun mode;
– it’s very unlikely for 4K textures on tanks to return into the game;
– the implementation of DirectX 11 will come soon;
– no plans on achievements like “Weak link” for leaving the battle early or being AFK at the base;
– the 192mm AP penetration on the T25 Pilot Number 1 is caused by a balancing exception;
– vehicle class and global rebalance are being worked on already;
– developers agree in general that TD’s shouldn’t have excessive amounts of HP and be very maneuvrable, but there can be exceptions;
– there are no exceptions on TD’s compared to MT or HT when it comes to skill dependance;
– regarding SPG’s after the nerf, there was a huge drop in players and all others started behaving carelessly;

- 독일 6티어 Pz.Kpfw. V/IV 는 5티어로 조정될 것이다

- 연구 가능한 차량에 대한 일부 리밸런싱이 있을 것이다

- 통계적으로 좋지 않은 전차에 대한 버프가 있을 것이다

- 소련 10티어 중형 전차 Obj.140과 구축 전차 Obj. 268은 워게이 비디오에서 이미 HD로 나오지만, 이는 한참 뒤에 게임 상에 도입될 것ㅇ이다.

- 9.15 패치는 게임 내 이미 구현된 일부 HD 모델에 대한 일부 변경 또한 포함되어 있다.

- 광원 시스템은 이미 충분히 개선되었다

- T-22sr을 개인 임무 외에 다른 방법으로 뿌릴 계획은 없다.

- 미니맵과 전투 메뉴에 대한 클릭 잠금은 도입 될 계획이 없다 (역: Fuction Key 잠금 이야기인듯??)

- 9.15에서 전체적 밸런싱은 없으며, 일부 전차에 대한 수정만 있다.

- 포탄이 적의 차체 전면 하단의 땅에 박히는 것에 대한 스톰의 반응; "포탄은 항상 조준원 안으로 날아가야 한다고? 당연히 절대 밖으로 날아갈 리가 없다. 패킷 손실이 아닌 이상."

- "월면 전투"에 대한 부정적 의견은 없는듯 하다.

- 4K 해상도 텍스쳐가 게임 내에 재도입되는 계획은 없다.

- DX11이 곧 지원될 것이다

- 게임 극초반에 나가거나 베이스에서 (팅겨서) 움직이지 않는 유저를 위한 "후진 인터넷" 메달이나 보상 같은 것에 대한 계획은 없다

- T25 1번 시제품(역: Oilot Number 1, 9.15 신규 전차)의 192mm 철갑탄의 관통력은 (도입 시) 밸런스 상 문제가 있다.

- 병과와 전체적 리밸런싱에 대한 작업은 이미 시작되었다.

- 개발자들은 구축 전차는 큰 피통과 빠른 속도를 가지면 안된다는 의견에 원론적으로 동의하지만, 일부 예외가 있을 수 있다.

- 자주포의 너프 이후, 자주포 유저 수가 큰 폭으로 감소했었으며, 대충 플레이하는는 경향이 생겨났다.