|
2016-04-20 10:56
조회: 2,656
추천: 6
2016년 4월 18일 개발자 QnATAP의 Sebastianul이 개인적 사정으로 QnA를 자주 번역해오지 못할것 같다고 하네요. 대용으로 아모렉도 괜찮은 것 같아요. 여기 장점이 주인장이 번역하면서 개인적 의견을 최대한 배제하거든요.
https://ammorack.wordpress.com/2016/04/18/q-a-18-4-2016/ === Q & A 18. 4. 2016 April 18, 2016 by Nya-chan Production 1 Comment With product manager, Maksim Shuvalov 프로덕트 책임, 막심 슈발로프 -We are aware that the Polish tech tree is very important for the Polish community but there are already so far a lot of false rumours -Developer team is not 100% sure how the tech tree will look like because they are still gathering data. Depending how much data they will find, the Polish tanks may have their own separate nation or just be thrown into a European tree -This is not an issue that affects only the Polish tech tree but a general one due to post-war construction The historical department is working on various European nations (gathering data): Polish, Hungarian, Italian, Swedish, etc. - Historians looked for information in the Warsaw University of Technology archives but many data has been lost/removed long ago because it was unused and outdated (engineering, etc). But fortunately there are preserved copies -We found (give or take) 12 projects. Sample of the documents: -Polish Tech tree is planned to be introduced in 2017 -Why so late? We want each new tree to consist of unique vehicles unlike the Chinese tree which consists mainly of Soviet clones -Chinese tech tree was implemented to that WG could enter the Chinese market -It’s possible that premium Polish tanks will be available earlier -I’ve heard of a HT invented by Stanislaw Lem- Its a good idea to bring it to the game but only as a special game mode for an event. -The previous game modes were a success (Chaffee racing, Football/Soccer mode, etc) and we will be doing such things more often -TKS is still in testing phase, it’s not even decided yet if it will be a tier II or III Developers haven’t decided if TKS will be a Regular or Premium tank -“Rudy? I was a big fan of “4 armoured” and I love this tank.” -Whether Rudy will be in Polish or Soviet line is possible, it’s purely a technical matter. It’s even possible that players get to decided that -10 Premium tanks will get buffed in 9.15 -Rampage mode was not as successful as we would like but there are several solutions in view, all of which we are satisfied about and will introduce in the future -We cant personalize tanks for the time being because there are more important matter to concern about/direct resources to. We added too many things in a short time which messes up the game -We won’t remove artillery nor make +/- 1 MM because it would not solve anything -It’s complicating things that various tanks of same class have different roles in the game, we are aiming to simplify that -I agree that tanks like Maus that should be leading an assault are victims of gold round spam -Artillery is cumbersome because of its long reload times and high amounts of damage it deals to opponents, we will be changing this class to fix that -We are working at the moment in a complete rebalance of tanks, crew skills and many other interface details Several new tanks and maps will be introduced this year -We will be further diversifying the sounds in-game The new sound engine uses a different core than the whole game but we are working on it so the GPU doesn’t get so overloaded -Team is working on “HD” maps -We are not giving up on BigWorld because we are continuously improving it, Its server part is what we have worked the hardest to make it work and we will not abandon it because we are satisfied with the results -WoT Consoles look good and we are aiming to do the same with the PC version. We will be testing weather elements viability -A third server for EU? I know nothing -We are debating the possibility of adding a positive reward/report system like in WoWS - 우리는 폴란드 테크트리가 폴란드 커뮤니티에게 대단히 중요하다는 것은 알고 있지만, 지금 거짓 정보가 대단히 많이 흘러 넘치고 있다. - 개발자들은 아직 정보를 모으는 중이기 때문에 테크 트리가 어떻게 나올 것인지에 대해 100% 확답을 할 수가 없다. 폴란드 전차가 단독 국가 트리를 구성할지, 유럽 트리중 일부가 될지는 정보를 얼마나 모으냐에 따라 달렸다. - 이런 이야기들은 비단 폴란드뿐만 아니라 이와 비슷한 나라들 모두 포함되는 문제인데, 이는 전후 전차때문이며, 고증 부서에서는 다양한 유럽 국가들의 (정보를 모으고 있다): 폴란드, 헝가리, 이태리, 스웨덴 등 - 역사가들이 바르샤바 공대의 기록물을 확인해 보았으나 대부분 사용되지 않거나 오래되었다는 이유로 (기술적, 또는 그 외 부분에서) 한참 전에 망실되거나 삭제되었다. 하지만 남겨진 사본들도 있었다. - 12개의 프로젝트를 찾았으며, 대충 이러한 모습이다: ![]() - 폴란드 테크 트리는 2017년에 도입될 예정에 있다 - 늦는 이유? 중국 테크트리마냥 소련 전차 짝퉁이 넘쳐나는 테크트리가 아닌 고유의 전차들로 구성된 새로운 테크 트리를 만들기 위해서이다. - 중국 테크트리가 있어서 워게이가 중국 시장에 진출할 수 있었다. - 폴란드 프리미엄 전차는 그보다 훨씬 앞서 나오게 될 가능성이 있다. - Stainslaw Lem에 의해 개발된 중전차에 대해 들어보았으며, 게임에 들여오기에 괜찮은 아이디어인 것 같지만 이벤트성 특별 게임 모드로만 선보일 것 같다. ![]() - 이전 게임 모드(채피 레이싱, 축구 모드 등)들은 성공적이었으며 우리는 이러한 것을 좀 더 자주 기획할 것이다. - TKS (폴란드 전차)는 아직 테스트 단계이며, 2티어에 넣을지 3티어에 넣을지조차 결정되지 않았다. - TKS를 정규 전차로 할지 프리미엄 전차로 할지 또한 결정되지 않았다. - "루디? 나는 "4 Armoured" 드라마의 광팬이었으며, 그 전차를 좋아한다." - 루디를 폴란드 또는 소련 전차 둘중 하나로, 심지어 이를 유저가 선택하게 하는 것이 가능하며 이는 단순한 기술적인 문제이다. - 9.15에서 10대의 프리미엄 전차들이 버프를 받을 것이다. - 무한결사전 모드는 우리가 기대한 만큼 성공적이지 않았지만 몇 가지 해결책을 떠올리고 있으며, 그 중 우리가 만족하는 부분을 미래에 도입할 계획이 있다. - 우리는 자원 배분에 관련한/직접적인 중요한 문제로 인해 당분간 전차 개인화(튜닝)을 도입하기 힘들 것 같다. 우리는 짧은 기간동안 대단히 많은 요소를 게임 내에 도입하였으며 이로 인해 게임 상 (역:해결해야 할) 문제가 발생하고 있다. - 우리는 자주포를 없애거나 +/- 1 매치메이킹을 도입하지 않을 것이다. 이를 도입한다고 하더라도 해결될 것은 아무 것도 없다. - 동일 병과의 다양한 전차들이 제각각의 다른 위치를 가지고 있는 것은 대단히 복잡한 (역:문제)며, 우리는 이를 단순화하기 위해 초점을 맞추고 있다. - 마우스와 같은 공격을 이끌어야 할 전차가 골탄 찜질의 희생양이 되고 있다는 사실을 인정하고 있다. - 자주포가 대단히 까다롭고 복잡한 문제인 이유는 긴 재장전 시간과 높은 알파 데미지 때문이며, 우리는 이를 손보는 것을 통해 이 병과를 고치려고 한다. - 우리는 전차, 승무원 스킬과 그 외 다른 인터페이스 세부 요소들의 전체적 리벨런싱 작업을 하고 있다. - 올해 안에 새로운 전차와 맵을 선보일 것이다. - 우리는 게임 내 음향을 좀 더 세분화 시킬 것이다. -새 음향 엔진은 게임 클라이언트와 다른 코어를 사용하고 있지만, 지나친 GPU 과부화를 막기 위해 지속적인 작업중에 있다. - "HD" 맵을 위한 팀이 작업중에 있다. - 우리는 지속적으로 개선중에 있는 빅월드 엔진을 포기하지 않을 것이다. 개선 작업중 서버 부분 작업이 가장 어려우며, 결과가 만족스러운 이상 우리는 이를 포기하지 않을 것이다. - WoT 콘솔 버전은 괜찮아 보이며 우리는 PC 버전 또한 이와 같이 만드는 것에 집중하고 있다. 우리는 날씨 요소의 가능성을 테스트 할 것이다. - 세 번째 유럽 서버? 모르겠다. - 우리는 WoWS에서와 같은 긍정적 평가/수훈 시스템을 넣는 것의 가능성에 대해 토론하고 있다.
EXP
3,765
(41%)
/ 4,001
|


풀상자