원문 : https://www.reddit.com/r/hearthstone/comments/e6nix9/battlegrounds_mmr_updates/

중요한 점만 번역했습니다

The Problem: Players at very high MMR were continuing to climb by playing lots of games. Despite playing against players with a lower MMR, the MMR awarded at the end of the match was still very high.

We got feedback from several of our top players asking us to adjust this downward, even though it will lower their rating and climbing speed after the change.

문제: 높은 MMR의 플레이어들은 많은 게임을 하며 계속 올라갑니다. 낮은 MMR의 플레이어들을 상대할 때도, MMR 보상은 높았습니다.

그들의 점수와 올라가는 속도를 내리더라도 이 보상을 낮게 해달라는 여러 상위권 유저들의 피드백을 받았습니다. 

 

The Solution: At very high MMR, you’re more likely to matchmake with other players that have an average rating above or below you. In these cases, the multiplier has been greatly increased.

In the old system, if you played against 7 opponents with an average of 1,000 rating below you, you would still get ~90% of your points for first place. In the new system, you will get about ~50% of your points for first place in that same situation (please note that these numbers are not exact). So, if you land 8th place when playing against 7 opponents with an average of 1,000 MMR below you, you will now lose a lot more points than before.

If you’re paired against opponents with an average rating equal to your rating then nothing changes. This means that players around 3,000 - 5,000 MMR will not see any difference.

해결책: 매우 높은 MMR일 경우 당신보다 점수가 낮은 사람들과 게임을 할 확률이 높습니다.

이 경우 문제는 더 심각해집니다.

예전 방식에서는 당신보다 평균 1000점이 낮은 7명과 게임을 해서 1등할 경우 여전히 보상의 ~90%를 받습니다.

새 방식에서는 같은 상황에서 1등할 경우 ~50%를 받습니다. (정확한 수치는 아님)

이제 위와 같은 상황에서 8등을 할 경우, 더 많은 점수를 잃게 됩니다.

같은 점수대의 상대들과 게임을 할 경우는 상관없습니다.

따라서 3000~5000 MMR의 플레이어들은 차이점을 못 느낄 것입니다.




In the future, we are considering an MMR normalization pass. What this means is that we would bring in everyone’s MMR closer to the 4,000 range.

앞으로 MMR 평준화를 계획중입니다. 이건 모든 사람들의 MMR을 4000점에 가깝게 만드는 걸 의미합니다.



Update: In regards to the potential MMR normalization pass, we are aiming to adjust players above 5,500 rating down to 5,500. We will keep everyone updated on final decisions.

업데이트: 앞으로 있을 MMR 평준화를 위해 5500점 이상의 플레이어들을 5500점으로 내리는 걸 목표로 하고 있습니다. 최종 결정이 나면 알려드리겠습니다.



중요 댓글: To add on to this, we have a plan to "reset" high MMR values and will be deployed in the near future. The change will likely hit top 1% of the player base (that is, rating > 5500) . We are not doing a full reset (to 4000) because that would be bad for matchmaking. Thank you all for the feedbacks for Battlegrounds Beta!

추가로, 근시일 내에 높은 MMR은 리셋할 계획입니다. 아마도 상위 1%의 플레이어들(5500점 이상)을 목표로 할 겁니다.

매치메이킹을 해칠 우려 때문에 완전 리셋(4000점)은 없습니다.



추가: So if you are above 5k rating right now, you are above 96.7% of the players. If you are above 4.3k rating right now, you are above 80% of the players.

For your curiosity --- if players who played less than 25 games are removed, these two numbers will be 93% and 67% respectively.

5000점이 넘는다면 당신은 전체 96.7%의 플레이어들보다 높습니다.

4300점이 넘는다면 당신은 전체 80%의 플레이어들보다 높습니다.

25 게임 미만의 플레이어들을 제외한다면 각각 93%와 67%가 됩니다. (12월 5일 북미 기준)