Check out this interesting interview with S.Zaloga (well, apart from that Fury part anyway), where he explains you why quoting Death Traps is a pretty bad idea.
당신이 Death Traps를 인용하면 안되는 이유를 설명해주는 S.Zaloga의 흥미로운 인터뷰를 확인해보라. (음, 퓨리 부분은 안 흥미롭다.)
Also, an interesting article about abandoned Soviet tanks on an island near Japan…
그리고 일본 근처의 섬에서 발견된 버려진 소련 전차에 대한 흥미로운 글도 있습니다...
And finally, an interesting article about how the Finnish blew up a marauding KV-2… without any AT weapons.
마지막으로 난동부리던 KV-2를 대전차 무기 없이 핀란드가 날려버린 방법에 대한 글도 있습니다
- companies will not be reworked to 7/42 format
중대전은 7/42 형식으로 바뀌지 않을 것이다.
- developers are currently discussing whether to make girl crew voiceover (SS: yes, before they said they would, apparently not as clear now)
개발자들은 현재 여성 승무원 목소리를 만들 것인지 논의 중이다. (SS: 전에 말했듯이 현재로서는 확실치 않다.)
- Storm states that it’s unclear as to what to do with the T95/T96 and other US medium tanks. New US medium branch is not planned for 2015.
Storm은 T95/T96과 다른 미국 중형전차들로 뭘 해야할지 확실치 않다고 말했다. 새 미국 중형전차 트리는 2015년에 계획이 없다.
- Storm actuall asked the people responsible for the Stronghold situation. They know about the issue with large clans dominating the mode. There will be some fixes to remedy the situation.
Storm은 사실 책임자에게 요새전의 상황에 대해 물어보았다. 그들은 대형 클랜들이 요새전을 과점하고 있는 문제에 대해서 알고 있다. 상황을 개선하기 위한 몇몇 수정이 있을 것이다.
- Storm confirms that there will be a change in shot distribution within aim circle. It will not be a simple sigma change, but a manually configured special variant, with a table showing “how much of what is supposed to fly where”, this table will apply to all the vehicles in the game. The reason for this is that it’s beneficial server load-wise.
Storm은 조준원 내 사탄 분포가 바뀔 것이라고 확인해줬다. 단순히 분산값의 수정이 아니고, 게임 내 모든 차량에 적용될 "탄이 어디로 얼마나 날아가는가" 표를 가지고 특별 조정 변수를 일일이 집어넣게 될 것이다. 그 이유는 이 쪽이 서버 부담 면에서 이득이기 때문이다.
- real life shell distribution from real firing tests is not viable for gameplay, that’s why WG has to have their own
실사격 시험을 통한 현실의 사탄 분포를 게임에 도입하는 것은 불가능하다. 그래서 워게이밍이 직접 만들어야 하는 것이다.
- it’s “completely possible” the Japanese heavy branch will come this year
일본 중전차 트리가 올해 내로 나오는 것은 "분명히 가능"하다.
- there will also be a Japanese premium heavy tank
일본 프리미엄 중전차도 있을 것이다.
- Storm states that increasing the render range is not that easy – in order to do that, you’d have to transmit more data via packets and the packet size has to remain the same, so the transfer accuracy will not be as high with the same amount of data. The reduction of the accuracy would in turn bring strange behavior of tanks on long distances (jumps, teleports, sudden turns etc.)
Storm은 렌더링 범위를 늘리는 것은 쉽지 않다고 한다. 그러기 위해서는 패킷 크기를 그대로 둔 채로 패킷에 더 많은 정보를 담아 보내야 하는데, 그러면 같은 용량의 정보로는 송신 정확도를 유지할 수 없다. 그리고 정확도를 낮추면 먼 거리에서 생기는 전차의 이상 행동들을 늘리게 될 것이다. (전차가 뛰거나 순간이동하거나 빙글빙글 도는 등)
- Q: “If you remove the company mode, what will the clans do for training?” A: “Play team battles for example.”
Q: "만약 중대전을 삭제할거면 클랜들은 뭘로 연습을 해야하나?" A: "팀 전투를 할 수도 있겠지."
- it’s not clear whether the “6th sense as radioman’s skill” overhaul will come this year
"육감 기술을 무전수에게" 주는 변경이 올해 이뤄질지는 확실치 않다.
- AMX-13/75 will be buffed in 0.9.7
AMX-13/75는 0.9.7에서 버프될 것이다.
- Storm stated that if they returned the confrontation mode and made it disabled by default, there would be too long queues (noone would play it)
Storm은 만약 국가전을 비활성화가 기본인 상태로 복귀시키게 된다면 대기 시간이 너무 길어질 것이라고 말했다. (아무도 하지 않을 것이다.)
- Storm agrees that “victory” should be a requirement for all IM missions (SS: as in to suppress anti-team tactics)
Storm은 "승리"가 모든 개인 임무의 요구 조건이 되어야 한다는데 동의한다. (SS: 팀에 도움이 안되는 전략들을 없애기 위함이다.)
- new premium tanks will NOT have limited MM at all. Only in very extreme cases. When asked for proper explanation of this, Storm refused, saying only: “I am not sure I can express those reasons. Let me put it this way: for a longer existence of the project, this variant is more correct.” He later adds that it’s a really complicated matter and that they have an idea how to do this correctly.
새 프리미엄 전차들은 매치메이킹 제한을 전혀 받지 못할 것이다. 굉장히 극단적인 상황에서만 가능하다. 이에 대한 합당한 설명을 요구했더니 Storm은 거절했고, 다만 다음과 같이 말했다. "내가 그 이유들을 제대로 표현할 수 있을지 모르겠다. 이렇게 하자. 프로젝트의 장기적인 생존을 위해서 이 변경은 매우 올바른 일이다." 그는 나중에 이게 정말로 복잡한 사안이며 이걸 어떻게 올바르게 처리할 수 있을지 생각이 다 있다고 한다.
- Storm states that while the details have to be discussed with map makers, it is a general rule that maps with hills on their edges and with lowered center (“bowls”) do not play well
Storm은 세부 사항은 전장 제작 담당자들과 논의해봐야 하겠지만, 둘레에 언덕이 있고 중앙이 낮은 ("웅덩이") 형태는 게임하기 좋지 못하다는 전반적인 원칙이 있다고 말했다.
- a player said that Sacred Valley is well playable – Storm replied that “many think otherwise”
그러면 단장의 능선은 참으로 좋은 전장이 아닐 수 없다고 한 플레이어가 말했다. Storm은 "다르게 생각하는 사람도 많다"고 답했다.
- for now, there is no plan to add alternative IM’s to the platoon ones for single players
현재로써는 개인 임무 중 소대 요구사항에 대해 혼자서도 할 수 있는 대안 임무를 내놓을 계획은 없다.
- regarding “thanking” players in battle (positive feedback), Storm stated that once, there was a plan to add an option to “thank” good players by sharing a portion of your XP and credits with them. Currently, there’s no decision on that.
전투 내에서 다른 사람에게 "감사"를 표하는 것에 대해서, Storm이 예전에 당신의 경험치와 크레딧을 나누어줘서 좋은 플레이어들에게 "감사"를 표하는 기능을 넣을 계획을 말한 적이 있었다. 지금까지는 그에 대한 결정을 내린 바 없다.
- FV215b (120) will be removed from the game because it’s a fake, it will be replace by a Chieftain
FV215b (120)은 가짜이기 때문에 게임에서 삭제되고, Chieftain으로 변경될 것이다.
- Hitlerpanther will appear in the ingame shop for gold as well and this is how it will be with all premium tanks: first in premium magazine, than in the ingame shop
Panther 88은 게임 내 상점에서도 골드로 구입할 수 있을 것이며, 모든 프리미엄 전차들이 그럴 것이다. 프리미엄 상점에서 우선 팔고, 그 다음 게임 내 상점에 등장한다.
- training rooms for a single player will not be implemented, the reason is server performance – it’s expensive resource-wise to have rooms for only one player
혼자서 할 수 있는 연습방은 추가되지 않을 것이다. 이유는 서버 성능 때문이다. 한 플레이어를 위해서 방을 만드는 것은 서버자원 면에서 비효율적이다.
- a regular TOG branch (second British heavy branch) will definitely not come in 2015
정규 TOG 트리는 (2차 영국 중전차 트리) 2015년에는 분명히 나오지 않을 것이다.
- Waffentrager E-100 will be replaced. Its replacement will not have an autoloader and it will be based on historical project (SS: yes, I know what it is and no, you won’t find it on the internet, it’s a new thing from archives)
Waffentrager E-100은 교체될 것이다. 대체품은 자동장전장치가 없을 것이며 역사적 프로젝트를 기반으로 만들어질 것이다. (SS: 저는 뭔지 알고 있지만 새로 기록보관소에서 나온 것이기 때문에 인터넷 뒤져도 찾을 수 없을겁니다.)
- Waffentrager auf PzIV will not be changed. For now.
Waffentrager auf PzIV는 바뀌지 않을 것이다. 일단 지금은 말이다.
- Storm will investigate whether VK3001P should be buffed
Storm은 VK3001P가 버프되어야 할지 조사할 것이다.
- animated parts of tanks (shell ejections) will be discussed after all tanks are reworked to HD
전차의 일부를 움직이게 하는 것은 (탄피 배출) 모든 전차를 HD로 바꾼 다음에 논의해볼 것이다.
- Storm states that improved render will be optimized further and further until it reaches the “old” render in performance. After that, it’s possible that the old render will be removed altogether
Storm은 향상된 렌더링이 "예전" 렌더링의 성능에 도달할 때까지 더더욱 최적화될 것이라 말했다. 그렇게 된다면 구 렌더링을 없애버릴 수 있을 것이다.
- it was discussed a long time ago not to allow players to shoot their own teammates at all – this idea was rejected
오래 전에 아군을 아예 쏠 수 없도록 하는 방안에 대해 논의된 적이 있으나 거절되었다.
- Q: “Why are there no credit/XP rewards for epic medals, such as Radley Walters?” A: “There are rewards for individual missions.”
Q: "레들리 월터스 훈장 같은 특별 훈장에 추가 크레딧/경험치를 주지 않나?" A: "개인임무에 보상 있잖아."
- currently, there are no “totally bad” maps in the game – there are problematic maps, that will be reworked. If the rework does not fulfill its purpose, they will be completely removed the way it was done for example with Severogorsk
현재 게임에는 "완전히 나쁜" 전장은 없다. 문제가 될 수 있는 전장들이 있고 재작업할 것이다. 만약 재작업도 목적을 달성하지 못한다면 북풍 설원의 전례처럼 완전히 삭제될 것이다.
- it’s possible that perk rebalance will not appear in 2015
승무원 기술 재밸런싱이 2015년에 이루어지지 않을 수도 있다.
- the amount of crew XP needed to train skills and perks will not be reduced
승무원 기술을 얻기 위한 경험치 요구량을 줄이지 않을 것이다.
- regarding the artillery appearing on the top of the team (as its top tank), Storm states that “nothing can be done with that, for now”
자주포가 팀 내 최고 티어로 등장하는 것에 대해서, Storm은 "지금으로서는 할 수 있는게 없다"고 답했다.
- Aufklarungspanzer Panther will not become a premium vehicle
Aufklarungspanzer Panther는 프리미엄 전차가 되지 않을 것이다.
- a player pointed out that the percentual difference between hitpoints of heavies and mediums is much higher on mid tiers than on tier ten for example. Storm replied that it’s inconclusive and that they are thinking about it.
한 플레이어가 중전차와 중형전차간의 체력 비율 차이가 10티어 같은 티어보다 중간 티어에서 훨씬 크다고 지적했다. Storm은 그것만으로는 결정적이지 못하며, 자신들도 그에 관해 생각해보고 있다고 말했다.
- Storm confirms that 9.5 brought some client crashes. WG is working on that. But also adds that majority of the reports for crashes was caused by mods.
Storm은 9.5가 몇몇 클라이언트 충돌을 일으키는 것을 확인했다. 워게이밍은 그에 대해 작업 중이다. 그러나 대부분의 충돌 보고는 모드로 인해 발생한다는 점도 덧붙였다.
- Havok will come in “far future” (not anytime soon)
Havok은 "먼 미래"에 나올 것이다. (당분간은 안된다.)
- no plans to change tank colours
전차 색상을 바꿀 계획은 없다.
- there are no plans to ban (disable) noobmeter (XVM)
noobmeter(XVM)을 금지시킬 계획은 없다.
- if you see a 45 percent winrate player with 250 WN8 on an IS-3, it does not automatically mean he’s a bot. It can very well be a bad player. Storm states that there are players with even worse results and they are playing in person, it was checked.
WN8 250점에 45% 승률의 IS-3를 봤다고 해서 그게 봇이라는 결론이 내려지는 것은 아니다. 못하는 사람일 수도 있다. Storm은 그거보다도 성적을 못내는 사람들이 있고 그들이 직접 플레이하는데도 그렇다는 것을 확인했다.
- the girl crew special perk “sisterhood of steal” counts as 0 perk, which means that the next (second) perk the girl gets will train as fast as 1st perk of a male crewmember
여성 승무원의 특별 "전우애" 기술은 0번째 기술로 친다. 이는 여성 승무원이 다음 (2번째) 기술을 얻는 것이 남성 승무원의 첫 기술과 동일한 속도라는 의미이다.
- there will be various events in the future, but the “White Tiger” event will not repeat
미래에는 다양한 이벤트들이 있을테지만, "화이트 티거" 이벤트를 다시 하진 않을 것이다.
- content introduction does have limits – it’s not possible to introduce multi-gigabyte patches every week
컨텐츠 도입에는 한계가 있다. 매주 수 기가바이트 크기의 업데이트를 할 수는 없는거다.
- during the WT E-100 replacement, there will not be any “compensation”, the tank will simply switch
WT E-100의 교체에 대한 "보상"은 없을 것이다. 전차가 바뀔 뿐이다.
- for now, converting XP to crew XP is not planned
현재로서는 (전차) 경험치를 승무원 경험치로 전환하는 기능은 계획이 없다.
- the render range square to circle switch will not influence the frequency of vehicle data transfer from server
렌더링 범위를 사각형에서 원형으로 바꾸는 것은 서버에서 차량 정보를 받아오는 빈도에 영향을 주지 않는다.
- “additional ammo” consumable/equipment is not planned
"추가 탄약" 소모품/장비는 계획이 없다.
- gold ammo hardcap is not planned
골드탄 수량 제한은 계획이 없다.
- Prokhorovka is currently bugged – some of the bushes provide no camouflage whatsoever. This will be fixed in 9.6
현재 프로호로브카에 오류가 있다. 몇몇 수풀들이 위장을 아예 제공하지 않는다. 이는 9.6에서 고쳐질 것이다.
- statistics do not confirm that platoons end up on the bottom of the team more than they should
소대가 팀 내 최저티어로 원래보다 더 많이 들어가게 된다는 것은 통계적으로 확인되지 않았다.
- a player proposed that arty should lose all shell types save for HE ones. This will not happen.
한 플레이어가 자주포에서 HE 빼고 모든 탄을 없애야 한다고 제안했다. 그런 일은 없을거다.
- no plans to purge 0-100 battle accounts that haven’t played for years, for now
현재로서는 일 년간 쓰지 않은 0-100 전투 계정을 삭제할 계획은 없다.
- new sounds, new vegetation render, DirectX11 support ETA? “I will not make any prognosis for now”
새 음향효과, 새 식물 렌더링, DirectX11 지원은 언제 되나? "지금은 아무런 예측도 안해줄거다."
- after HD rework, AMX-50B height stays the way it is
HD 재작업 이후에도 AMX-50B의 높이는 그대로 남을 것이다.
- it’s possible that ALL the premium tanks, that have limited MM will soon be removed from sales. Storm admits that it’s possible that this will create a difference between old players with limited MM vehicles and new players, stuck with full MM vehicles and give the first group an advantage. He adds that “it’s hard to tell”
매치메이킹 제한을 받는 모든 프리미엄 전차가 더 이상 판매되지 않을 수도 있다. Storm은 해당 조치가 매치메이킹 제한 차량들을 가진 구 유저들과 매치메이킹 제한을 못받는 차량만 받는 신규 유저들간의 차이를 만들고 전자에게 이점을 줄 수도 있다는 것을 인정했다. 그는 "말하기 어렵다"고도 덧붙였다.
- HE penetration mechanism will not be changed
고폭탄 관통력 메커니즘은 변경되지 않을 것이다.
- IM reward tanks “do not have any advantages save for their uniqueness”, apart from being able to use other crews without penalties
개인 임무 보상 전차는 "희귀성을 제외하고는 이점이 하나도 없다." 다른 차량의 승무원을 숙련도 감소 없이 쓸 수 있다는 점도 빼고 말이다.
- “flickering bushes” bug was partially fixed in 9.6
"깜빡이는 수풀" 오류는 9.6에서 일부 고쳐졌다.
- “twitching” of tanks in replays is fixed in 9.6
리플레이에서 "움찔거리는" 전차들은 9.6에서 고쳐졌다.
- SU-122-54 will not be buffed anytime soon
SU-122-54는 당분간 버프되지 않을 것이다.
- it’s possible Chinese 122mm guns have incorrect length, it will be investigated
중국의 122mm 주포들 길이가 부정확 할 수도 있으며 조사해볼 것이다.
- test will come “soon”
테스트는 "곧" 시작한다.
- new physics test might come in February
새 물리엔진 테스트는 2월에 있을 수도 있다.
- one of the scenarios for Havok (that was shifted to “far future”, see previous post) is that the entire destructable building part will be scrapped and it will be only used for the realistic behavior of “junk” on tanks (like, shovels flying off)
하복 엔진에 대한 시나리오 중 하나는 ("먼 미래"로 미뤄졌다. 예전 게시물을 참고하라.) 건물 파괴 부분을 완전히 파기하고 전차에 붙은 "잡동사니"들의 현실적인 묘사만 남기는 것이다. (삽이 날아가는 것 같은 것들)
- 25 percent penetration RNG will not be reduced
25% 관통력 임의변수는 줄이지 않을 것이다.
- Storm confirms that guns “significantly standing out in penetration” will have their penetration nerfed in near future
Storm은 "관통력이 특출나게 좋은" 주포들이 근미래에 관통력이 너프될 것이라 확인해줬다.
Skirmish 