As mentioned on RU server, the patch is coming tomorrow. Also, check out the stronghold consumable post on official forum.
러시아 서버에서 나왔듯이 내일 패치가 있을겁니다. 그리고 공식 포럼에 올라온 요새전 소모품 글도 확인해보세요.
- Object 244 will not be a tank for free sale, but a special/event tank
Object 244는 판매용 전차가 아닌 특별/이벤트용 전차가 될 것이다.
- the landscape quality setting in WoT is the same for old and new render when it comes to geometry, with one exception – minimal settings. Minimal settings for old render reduce the landscape quality more than minimal settings on improved render
월탱은 지형 품질 설정에서 구식 렌더링과 새 렌더링 모두 기하학적으로 같지만 단 하나의 예외가 있는데 최저 설정이다. 구식 렌더링에서 최저 설정을 맞추면 지형의 품질을 새 렌더링의 최저 설정보다 더 낮춰버린다.
- Japanese tanks as a whole are doing fine statistically
일본 전차는 전체적으로 볼 때 통계적으로 문제가 없다.
- “wet ammo stowage” perk introduction (SS: VERY long time ago) was not a reaction and an attempt to fix too often ammo rack explosions in the game
승무원 기술 "습식탄약고"의 도입은 (SS: 아주 옛날에 했다) 게임에서 탄약고 유폭이 너무 많이 일어난다는 점을 고치기 위한게 아니었다.
- Q: “Why does adding new perks take so long?” A: “Because it takes long” (SS: yea…. no shit)
Q: "새 승무원 기술 추가가 왜이리 오래걸리나?" A: "오래걸리기 때문이다." (SS: 어.... 아니 ㅡㅡ)
- developers will carefully monitor the situation with arty after the 0.9.6 accuracy nerf
개발자들은 0.9.6 명중률 너프 이후 자주포의 상황을 면밀히 살펴볼 것이다.
- the camo factor of a vehicle is calculated based on its height
차량의 위장률은 높이를 기준으로 계산된다.
- Type 62 and Type 64 are doing fine statistically
Type 62와 Type 64는 통계적으로 문제가 없다.
- Q: “Were the developers considering an arty nerf before 9.6?” A: “We are always considering something, but it doesn’t always get implemented.”
Q: "개발자들이 9.6 이전에 자주포 너프를 고려했었나?" A: "우리는 언제나 뭔가를 고려하지만 그게 항상 도입되지는 않는다."
- Q: “There are trolls, provoking you into shooting them and then they thrive on compensations. What about them?” A: “Don’t shoot them.”
Q: "자신을 쏘도록 유도해서 보상금을 타내는 트롤러들이 있다. 어떻게 할건가?" A: "그들을 쏘지 마라"
- developers are considering the arty to be “sufficiently accurate”
개발자들은 자주포가 "충분히 정확하다고" 생각한다.
- introducing a special perk, that would increase your rate of fire would be risky from balance point of view, if the increase was significant
특별 승무원 기술을 추가할 때, 사격 속도를 올려주는 것은 그 증가량이 크다면 밸런스 측면에서 위험할 것이다.
- Q: “Why do subcaliber shells lose penetration over distance so much?” A: “Less weight = more energy loss per distance”
Q: "APCR이 거리에 따라 그리 많은 관통력을 잃는 이유가 뭔가?" A: "더 적은 중량 = 거리당 더 많은 에너지를 잃음"
- the exact impact chances within the 10 zones of the aim circle for each sector (SS: “new accuracy” in 9.6) will not be disclosed
조준원의 10개 구역의 각 구역들이 (SS: 9.6의 "새 명중률"에서) 정확히 어떻게 변화하게 될지는 공개되지 않을 것이다.
- Stalingrad map does not have a higher chance of dropping than other maps
스탈린그라드 전장에 걸릴 확률은 다른 전장보다 높지 않다.
- GW E-100 will not be switched for now
지금으로서는 GW E-100은 바뀌지 않을 것이다.
- “Mauschen” is a real tank project, not a fake (SS: completely true)
"Mauschen"은 가짜가 아닌 실제 전차 프로젝트이다. (SS: 진짜다)
- with the replacement of VK4502B by Mauschen, the gameplay of the vehicle will not change – it will still be a rear-turret heavily armored vehicle
VK4502B를 Mauschen으로 대체함으로써 게임 플레이 방식이 바뀌지는 않을 것이다. 여전히 후방 포탑에 중장갑 차량일 것이다.
- player opinions will not influence tank balancing decisions
플레이어 의견은 전차 밸런싱 결정들에 영향을 주지 않는다.
- when it comes to tank characteristics, some are not shown in the garage on purpose (SS: terrain resistance for example), others will be added (SS: depression)
전차 성능에 관해서 일부는 차고에서 고의로 보여주지 않으며, (SS: 예를 들면 지형 적응성 같은거) 다른 것들은 추가될 것이다. (SS: 부각)
- the only changes to the garage at this point are dynamic tank parameters (that change with equipment/modules and crew skills) and improved tank selection filters
현재 차고에 있을 변화는 동적 전차 성능 표기와 (장비/부품와 승무원 숙련도에 따라 변화함) 전차 선택 필터링의 향상 뿐이다.
- Storm confirms that the accuracy in 0.9.6 changed in ALL sectors of the aim circle, not just the center
Storm은 0.9.6의 명중률 변화가 조준원의 중앙 뿐만 아니라 모든 부분에 영향을 준다고 확인해주었다.
- regarding the 0.9.6 accuracy nerf, Storm states: “SPG’s don’t have to target miniturrets on the roof. And the “not-pinpoint accuracy” will change by only just a litte”
0.9.6 명중률 너프에 관해서 Storm이 말하길, "자주포는 머리 위의 부포탑을 노려야 할 필요가 없다. 그리고 "정밀타격이 아닐 때의 명중률"은 조금만 바뀔 것이다."
- AMX CDC has “worse camo than other vehicles”
AMX CDC은 "다른 차량보다 위장률이 나쁘다."
- Storm states that on maps that have low percentage of their space accessible to tanks (Hidden Village, Sacred Valley), the fact that you can only access small portion of the map is not a problem by itself, as long as they play well. Both of these maps have gameplay issues and it’s not due to the low percentage of accessible terrain.
Storm은 전차로 도달할 수 있는 지역의 비율이 적은 전장들에서, (숨겨진 마을, 단장의 능선) 전장의 일부분에만 갈 수 있다는 점 자체는 그래도 잘 돌아갈 수 있기 때문에 문제가 아니라고 말했다. 두 전장 모두 게임 양상에 문제가 있지만 갈 수 있는 구역이 적기 때문은 아니다.
- for now, WG has not changed their minds about not removing the platoon requirement from IM’s
현재로서는 워게이밍은 개인 임무에서 소대 요구사항을 없애지 않을 것이란 생각을 바꾸지 않았다.
- France will not have a full second branch of mediums, there aren’t enough vehicles
프랑스는 완전한 2차 중형 트리를 갖지 못할 것이다. 충분한 수의 차량이 없다.
- Havok will not influence gameplay, it’s just a visual thing
하복 엔진은 게임 양상에 영향을 주지 않으며 가시적인 요소일 뿐이다.
- new sounds will be implemented, as well as a new sound engine
새 음향엔진과 새 음향효과들도 추가될 것이다.
- the option of giving artillery class more XP and credits (specifically, as much as the vehicle would get if it did damage based on its own scouting and not someone elses under all circumstances) will be discussed
자주포에 더 많은 경험치와 크레딧을 주는 것을 논의해볼 것이다. (자세히 말하자면, 다른 차량의 시야 공유가 아닌 직접 발견으로 피해를 입혔을 때의 수준으로 올리는 것)
- this year will bring new features and content
올해에는 새 기능들과 컨텐츠가 추가될 것이다.
- some spotting system changes will come this year
몇몇 시야 시스템이 올해 바뀔 것이다.
- Storm states that credits/XP income stealth nerf conspiracy theories are incorrect – including various events, tanks are now making much more than they were 2-3 years ago
Storm은 크레딧/경험치 수익에 대한 잠수함 너프 음모론을 옳지 않다고 말했다. 다양한 이벤트를 포함해서 현재의 전차들이 2-3년 전보다 더 많이 벌고 있다.
- some tier 10 high-pen guns will have their penetration nerfed, soon
일부 10티어 고관통 주포는 곧 관통력이 너프될 것이다.
- Maus has the biggest percentage of bounced shells on its tier amongst the heavies
Maus는 동티어 중전차들 중 가장 높은 도탄율을 가지고 있다.
- in the future, you will hear when your shell for example hits enemy gun for 0 damage, there will be special voiceover for such cases to make players understand better what’s going on
미래에는 적 주포를 맞춰 피해량이 0인 상황같은 것에 대해 들을 수 있을 것이다. 그런 상황을 위한 특별 음성을 만들어서 무슨 일이 벌어졌는지 플레이어가 더 이해하기 쉽도록 할 것이다.
- Storm doesn’t play IM’s – “I’m too lazy to do that”
Storm은 개인 임무를 하지 않는다. "난 그걸 하기엔 너무 게으르다."
- WG is constantly working on optimization
워게이밍은 항상 최적화를 위해 일한다.
- the punishment (fine) for damaging allies by your arty splash will not be removed, there would be trolls doing it intentionally
자주포 범위피해로 이군에게 피해를 입히는 것에 대한 벌금은 사라지지 않을 것이다. 그걸 고의로 하는 트롤러들이 생길 것이다.
- developers will experiment with fog of war in randoms
개발자들은 일반 전투의 전장의 안개를 시험해볼 것이다.
- no tank was ever released into the game with the same parameters it had in first supertest round, not even once
첫 슈퍼테스트에서의 성능 그대로 게임에 도입된 전차는 단 하나도 없었다.
- the reason to switch VK4502B for Mauschen is the fact that it was too unhistorical
VK4502B에서 Mauschen으로 변경되는 이유는 고증에 너무 맞지 않기 때문이다.
- Storm agrees that one of the issues WG has is the fact that everything takes too long, but “this is not for public discussion”
Storm은 워게이밍이 가진 문제점 중 하나가 모든게 너무 오래걸린다는 점이라는데 동의했다. 그러나 "이건 공개 논의를 할 문제가 아니다."
- increasing the map size by 1,5 to 2 times would lead to “suffering of slow and armored vehicles”
전장의 크기를 1.5에서 2배로 늘리는 것은 "느리고 중장갑인 전차를 괴롭게 한다."
Skirmish 