Here it is:
- In physics test, the T1 was significantly improved to test physics engine behavior. Q: "I want my T1 to be like that on live server" A (Storm): "Pervert!";
물리 테스트에서 T1이 물리 엔진 시험의 목적으로 크게 향상되었었다. Q: "실제 게임 서버에서도 T1이 저랬으면 좋겠어!" A (Storm): "어맛 변태!"
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2015-03-08 01:02
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2015년 3월 7일자 개발자 QnA07.03.2015 QA.-A player posted an idea that in World of Tanks, the tanks look smaller than they are due to incorrect camera positioning and angle. Storm states that this was an issue as early as the alpha test and the camera angle and position was decided to be as convenient as possible after a lot of testing; 한 플레이어가 월드 오브 탱크에서 전차가 카메라 위치와 각도 선정이 제대로 되지 않아 더 작아보이는 것이라는 생각을 적었었다. Storm은 이 문제가 알파 테스트 시점에서도 논의되었던 오래된 문제이며, 카메라 각도와 위치는 많은 테스트 이후에 가장 편한 위치로 결정되었다고 말했다. -The physics test has a bug that when you try to move (turn the tracks) when the tank is tipped over, it still throws out dirt, it will be fixed; 물리 엔진 테스트에는 전차가 뒤집어졌을 때에도 움직이려 하면 (궤도를 돌리면) 흙이 쏟아져 나오는 오류가 있었는데, 고쳐질 것이다. -Turrets on vehicles will not be made material objects (for the purpose of tanks not running over smaller tanks and clipping through turrets); 포탑은 충돌 가능한 물체가 되지 않을 것이다. (작은 전차 위로 달려가 포탑에 겹치는 일을 막기 위함이다.) -Friendly fire was disabled only for the physics test, it will not be disabled on live server; 아군 사격은 물리 테스트 서버에서만 꺼놓았을 뿐이며, 실제 서버에는 적용되지 않을 것이다. -Developers are still thinking about how much re-balance of tanks will the improved physics require, it's possible this re-balance will take a lot of time; 개발자들은 여전히 새 물리 엔진을 도입하면 얼마나 많은 전차 밸런싱을 새로 해줘야 하는지 생각 중이다. 이 밸런싱이 많은 시간이 걸릴 수도 있다. -Tanks behave sort of unrealistically in the test when it comes to collision (they "bounce" from each other) because energy loss from the collision is not part of the model yet. 전차가 물리 테스트에서 충돌 시에 좀 비현실적으로 움직이는데, (서로 "튕겨 나간다") 이는 충돌 시의 에너지 손실을 아직 모델링 하지 않았기 때문이다. |
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