12.03.2015 QA.
A lot more going on today:
오늘은 훨씬 많습니다.
-While it's theoretically possible to generate objects on random spots in Bigworld (for example randomized bush placement), it won't be done due to map balance issues;
빅월드 엔진에서 물체들을 임의의 위치에 등장시키도록 하는 것은 이론적으로는 가능하다만, (예를 들면, 수풀을 임의의 위치에 배치하는 것) 전장 밸런스 문제 때문에 불가능하다.
-Average time of battle is 7 minutes, although it varies from tier to tier. In last 6 months, it hasn't changed much (RG: As long it's not a tier 10 battle, those take almost the entire time and often end in draw);
티어에 따라 변하기는 하지만 전투 평균 지속시간은 7분이다. 지난 6개월간 그리 바뀌지 않았다. (RG: 10티어전만 아니라면 말이다. 시간을 다 쓰는 경우도 많고 무승부도 자주 나온다.)
-The option to "crush" a tank by ramming it into a solid object (house, wall) will not be added;
전차를 단단한 물체에 (집, 벽) 충각시켜 전차가 "부서지는" 설정은 추가되지 않을 것이다.
-Apparently the T95 specifically will not be buffed in order to compensate for its poor mobility on WoT hilly maps;
T95는 월탱의 언덕진 전장에서 기동성이 나쁘다는 점을 보상해주기 위해 버프되지 않을 것이라 한다.
-There are no plans to compensate players for the accuracy nerf of premium vehicles ("we might as well compensate for removing their favorite camping spots on maps")
프리미엄 전차에 대한 명중률 너프에 대해 플레이어들에게 보상해줄 계획은 없다. ("그 치들이 가장 좋아하는 저격 자리를 삭제해서 보상해줄 수는 있겠다.")
-All tanks or at least classes having the same view-range would be "boring";
모든 전차, 또는 최소한 같은 차종끼리 시야를 같게 하면 "지루할 것"이다.
-The goal of Super Pershing HD rework: "we are trying not to change the armor";
Super Pershing HD 재작업의 목표는 "장갑을 바뀌지 않도록 하는 것"이다.
-Firepower-wise, LT7 and LT8 vehicles are much like MT7 and MT8, "only the MM spread is different";
화력적인 측면에서 7티어와 8티어 경전차들은 7티어와 8티어 중형전차간의 관계와 비슷하다. "차이점은 매치메이킹 배치 뿐이다."
-Developers are working on making the classes more diverse;
개발자들은 차종이 더 다양성을 띄도록 작업 중이다.
-After the TD viewrange nerf, the nerfed vehicles now do less damage with their own spotting, but overall their damage output was not reduced;
구축전차 시야 너프 이후에 너프된 차량들이 자체 시야로 피해를 입히는 양이 줄었다. 그러나 전체적으로 내는 피해량은 줄지 않았다.
-Q: "There are too few brawler tanks!" A: "Play more brawler tanks then.";
Q: "근접 난전 전차가 너무 적다!" A: "그럼 그런 전차를 더 타라."
-Q: "What am I supposed to do with long range support vehicles on maps that force me to brawl?" A: "Be inventive :)";
Q: "근접전을 강요하는 전장에서 장거리 지원용 차량으로 뭘 해야하는건가?"
A: "창의력을 키워봐 ^^"
-Individual missions did not reduce the average battle time significantly (RG: "significantly")
개인 임무는 평균 전투 시간을 크게 줄이지 않았다. (RG: "크게")
-Soviet light tanks are doing very well statistically, maybe too well;
소련 경전차는 통계적으로 아주 잘하고 있다. 어쩌면 너무 잘하고 있을지도 모른다.
-There are plans to add a spotting point to the end of the gun barrel (RG: No more bush hugging!)
주포 끝에 탐지 판정 지점을 추가할 계획이 있다. (RG: 수풀 저격충 아웃!)
-Regarding spotting points on your vehicle, nothing changed recently;
전차의 탐지 판정 지점들에 관해서 말인데, 최근엔 바뀐게 없다.
- MM doesn't take into account whether you just played the map it puts you on or not (RG: It should, pretty I'm not the only one that has the same map three time in a row once in awhile).
매치메이커는 당신이 방금 어느 전장에서 게임을 했는지 고려하지 않는다. (RG: 고려를 해야 할 것 같은데. 같은 전장만 연속으로 3번 걸리는게 나 뿐만은 아닐 것이다.)