일단 겡미스컴 버젼에 기반함


대충 중요한 것만 몇개 찝어서 올림.

- the spotting system: the smaller the ship, the later it is “spotted”

스팟 - 배가 더 작으면 더 늦게 스팟됨,


- the performance (mobility) of all ships was increased unrealistically to a speedboat level in order not to make the battles too long

각 함의 기동성은 전투가 조낸 지루해지지 않게 하려고 "곶증적이지 않게" 버프됨

- developers promised 100x100km maps, but the test map is just 30x30km, which means that you are constantly within the reach of enemy guns and all pre-battle positioning is pointless.

워쉽 개발자들은 100 x 100 단위의 맵을 약속했지만 테스트용 맵은 30 x 30이었음. 이게 뭔 소리냐면 너님들은 뭔 짓을 하던 주포 사거리 안 에서 노는것 + 시작시 위치 선정이 의미가 없어짐 ㅇㅇ.

- the gameplay is reduced to sailing quickly in zig-zag pattern not to be hit while trying to get as many shots as shots possible off in enemy direction

겡미플레이는 그냥 닥치고 지그재그 스팸으로 탄막 회피하는 거임.

- ships exchanging fire is a “terrifying experience” – the shell guns look visually great, but are unrealistic (they leave a white smoke trace). Counterfire works well and is easy to pull off.

함선간 포화를 교환하는건 조낸 "병맛나는 느낌" - 포탄은 " 날아가는 것" 만은 보기 좋은데 "비 곶증적임" - 포탄이 흰 연기 꼬리를 물고 날아감 - 그래서 카운터치는게 그냥 조낸 쉬움.


- apparently, submarines are still completely not out of question


넵 모 분이 유출하셨던 것에 있던거 같이 아직도 잠수함 떡밥이 있승미다.





알파러분은 어디감여