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2012-07-31 09:29
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추천: 3
디아블로 3 확장팩에 관한 영어 기사 해석개같이 번역한점 이해 부탁드려요 ㅋㅋ 제 글은 cafe.naver.com/worldissuenet 에서도 보실 수 있습니다 Diablo 3 developer Blizzard has admitted that the game's content beyond the ending is weak, and isn't engaging gamers in the way that it should. 디아블로 3의 개발사 블리자드는 엔딩에 가까워질 수록 게임의 내용이 약해진다면서, 이는 자신들의 목표와 다르게 게이머들의 흥미를 쉽게 잃고 있다고 말했습니다. However, the studio also warns that while Diablo 3 will surely expand, it won't be in small steps like its MMO World of Warcraft. 게임 제작사는 디아블로 3는 확장팩을 내놓을 것이 확실하지만, 이것이 월드오브워크래프트 처럼 작은 정도의 발전이 아닐 것이라고 말했다. Speaking on the Diablo 3 forums, community manager Bashiok explained how Diablo 3 will grow: “We recognise that the item hunt is just not enough for a long-term sustainable end-game. There are still tons of people playing every day and week, and playing a lot, but eventually they're going to run out of stuff to do (if they haven't already)." 디아블로 3의 포럼 매니저는 디아블로의 발전 방향에 대해 이렇게 말했습니다. "단순한 아이템 수집은 엔딩 이후의 게임을 오래 유지시키지 못한다. 아직 많은 사람들이 디아블로3을 매일, 매주 오랫동안 플레이하고 있지만, 그들은 현재 더이상 할 것이 없어지고 있는 상태이다(이미 할 것이 없는 사람이 아니라면 말이다)" "Killing enemies and finding items is a lot of fun, and we think we have a lot of the systems surrounding that right, or at least on the right path with a few corrections and tweaks." "몹을 사냥하고 아이템을 찾는 것은 재미있는 일이고, 더 나아가 우리는 많은 시스템들이 게임 속에 포함되어 있다고 생ㅇ각한다. 아니면 적어도 잔오류들에 대한 수정과 같은 옳은 길을 가고 있다." "But honestly Diablo 3 is not World of Warcraft. We aren't going to be able to pump out tons of new systems and content every couple months. There needs to be something else that keeps people engaged, and we know it's not there right now." "그러나 솔직히 말해 디아블로3는 월드오브워크래프트가 아니다. 우리는 매달, 혹은 서너달 만에 새로운 시스템과 컨텐츠 등을 개발할 수 없다. 그래서 우리에게는 사람들이 오랫동안 즐길 만한 것이 필요하고, 우리는 아직 이와 같은 점들이 부족하다는 것을 안다" "We're working toward 1.0.4, which we're really trying to pack with as many fixes and changes we can to help you guys out (and we'll have a bunch of articles posted with all the details as we get closer), and we're of course working on 1.1 with PvP arenas." "우리는 현재 1.0.4 패치에 대한 작업중이고, 우리는 이곳에서 많은 오류 수정과 함께 플레이어의 편리한 게임을 위한 여러가지 변화를 준비하고 있다. 그리고 또한 우리는 1.1 패치에 공개될 PvP 아레나에 대해서도 작업중에 있다" "I think both those patches will do a lot to give people things to do, and get them excited about playing, but they're not going to be a real end-game solution, at least not what we would expect out of a proper end-game." "내 생각엔 이 두 패치가 사람들에게 많은 즐길거리를 선사할 것이라 믿는다, 그리고 그들은 이를 흥미로워 할 것이라 믿는다. 그러나 우리가 진정한 엔딩 이후의 게임이 나아가야 할 방향을 모르고 있지 않는 이상, 이것이 진정한 해결책이 될 것이라곤 믿지 않는다" "We have some ideas for progression systems, but honestly it's a huge feature if we want to try to do it right, and not something we could envision being possible until well after 1.1 which it itself still a ways out." "우리는 시스템 진행뱡향에 대해 여러가지 아이디어를 가지고 있으나, 그러나 이것들은 솔직히 말해 이것들은 우리에게 있어 진행하기에 너무 방대한 량의 기능들이기 때문에, 우리가 1.1 패치 이전에 생각할 수 있는 점들은 아닌거 같다" |
디캅