Summary
The Tornado Trap is the last trap unlocked, being unlocked at Town Hall level 11.
When triggered, it sucks in attacking troops.
It's effect depends on the housing space of the troops affected; smaller troops will be more heavily affected than larger ones. All troops and heroes, except Miners, will be affected if it enters the radius of the trap.
The effect is rated on a numbered scale of 1 to 5; each troop and hero is assigned a value of anywhere between 1 and 5. This assigned value is calculated by dividing the unit's housing space by 3, and rounding up (this assigned value is capped at 5). The higher the assigned value, the less spinning effect the Tornado Trap will have on that unit. For the purpose of this calculation, Heroes have an assigned value of 5, and Siege Machines have an assigned value of 1 (?).
The Tornado Trap also deals a small amount of damage per second to all units within its radius. As the trap lasts longer at higher levels, it deals more damage overall at higher levels.
The Tornado Trap will not prevent units from attacking if they can attack targets still in range.
Defensive Strategy
You can use the Tornado Trap to pull in ranged units and make them lose their range advantage. While they may still be able to attack while trapped in the tornado, you can take advantage of this by placing high-DPS buildings to quickly destroy them, you can also place other traps near the Tornado Trap to trigger them on grouped up enemies.
Offensive Strategy
Miners are not sucked in by this trap, even when above ground. This makes them viable options for dealing against a Tornado trap.
Upgrade Differences
The Tornado Trap goes through a visual change at Level 2.
When initially constructed, the Tornado Trap appears as a metallic spiral tube that is covered by a hatch on the ground.
At level 2, the Tornado Trap gains a large darker metal piece at the end of the tube.
Trivia
It's currently the only trap to originate from Clash Royale.
Like the temporary traps Freeze Trap and Shrink Trap, the Tornado Trap takes the form of a spell placed in a trap door; also, like Clash Royale, the Tornado spell is not placed in a flask.

요약
토네이도 트랩은 시청 11홀에서 잠금 해제된 마지막 트랩입니다.
촉발될 때, 그것은 군대를 공격하는 데 방해가 된다.
그것은 영향을 받은 부대의 주거 공간에 달려있다. 작은 인구수의 유닛은 큰 인구수의 유닛보다 더많이 회오 회오 거린다. 광부들을 제외한 모든 군대와 영웅들은 그것이 덫의 반경 안으로 들어가면 영향을 받을 것이다.
효과는 1부터 5까지의 숫자 척도로 평가된다. 각 군대와 영웅은 1에서 5 사이의 값이 할당된다. 이 할당된 값은 장치의 주택 공간을 3으로 나누고 반올림하여 계산됩니다(이 할당된 값은 5에 매핑됨). 할당된 값이 높을수록 토네이도 트랩이 해당 장치에 미치는 회전 효과가 줄어듭니다. 이 계산을 위해 Heroes는 할당된 값이 5이고 Sroundermones는 할당된 값이 1(?)입니다.
토네이도 트랩은 또한 반경 내 모든 장치에 대해 초당 소량의 피해를 입힙니다. 트랩이 높은 레벨에서 더 오래 지속되므로 전반적으로 더 높은 수준에서 더 많은 피해를 입힙니다.
토네이도 트랩은 유닛이 돌아가는 와중에 근처에 사거리 닿는게 있으면 유닛들이 공격하는 것을 막지 못한다.
방어 전략
토네이도 트랩을 사용하여 범위 단위를 끌어들여 범위 우위를 잃게 할 수 있습니다. 토네이도에 갇혀 있는 동안에도 공격을 할 수 있지만, 높은 DPS 건물을 배치하여 신속하게 파괴할 수 있으며, 토네이도 트랩 근처에 다른 트랩을 배치하여 적들을 그룹으로 묶을 수도 있습니다.
공격 전략
광부들은 지상에 튀어나와있을때조차 이 덫에 빨려 들어가지 않는다. 이것은 그들이 토네이도 덫에 대항하기 위한 실행 가능한 선택권을 만든다.
업그레이드 차이
토네이도 트랩은 레벨 2에서 시각적 변화를 겪는다.
처음 건설되었을 때, 토네이도 트랩은 지상의 해치로 덮여 있는 금속 나선형으로 나타난다.
레벨 2에서 토네이도 트랩은 튜브 끝에 있는 크고 어두운 금속 조각을 얻는다.
트리비아
그것은 현재 클래시 로얄에서 유래된 유일한 함정입니다.
임시 트랩 동결 트랩 및 수축 트랩과 마찬가지로 토네이도 트랩은 트랩 도어에 배치된 주문의 형태를 취하며, 클래시 로얄처럼 토네이도 철자는 플라스크에 배치되지 않습니다.