스타크래프트 II 5.0.13 PTR 

패치 노트

스타크래프트 II 5.0.11 2차 긴급 수정 PTR 패치 노트

타로 아둔에서는

다양한 맵 풀 업데이트와 밸런스를 제공하는 5.0.13을 PTR에 적용하게 되어 기쁘게 생각합니다. 5.0.13에 기여해 주신 ESL, Balance Community Council 및 Community Mapmakers의 파트너에게 감사의 말씀을 전하고 싶습니다.


지도 풀 업데이트

1대1

  • 골든아우라 LE
  • 델타 LE 웹사이트
  • 오션본 LE
  • 포스트 유스 LE
  • 암피온 AND
  • 크림슨코트 LE
  • 다이너스티 르
  • 알시오네LE
  • 고스트 리버 LE

2대2

  • Catalesque CE
  • EC 발산
  • 야경 CE
  • 에메랄드 시티 CE
  • 중포병 LE
  • 과성장 LE(공허)
  • 불만 LE
  • 로스칼리안 LE
  • 그레이스톤 계곡

3대3

  • EC 플래시백
  • 블랙사이트 2E
  • 샌드스톰 CE
  • 마운틴패스CE
  • CE 센티넬
  • 정글 뎁스 LE
  • 콘클라베의 요새
  • 안개 낀 늪

4대4

  • 알라에니 엔클레이브 CE
  • 에니그마 CE
  • 분별 증류 공장
  • 사전주의 CE
  • 멀티프로세서 CE
  • 콩코드 LE
  • 잊혀진 성역
  • 난파된 LE
  • 투오넬라 LE

밸런스 업데이트

일반적인

  • 일꾼의 공격 범위가 0.1에서 0.2로 증가했습니다.
  • 작업자 내부 반경(지형/구조물과의 충돌)이 0.375에서 0.3125로 감소했습니다.

  • 베스핀 간헐천의 설치 공간 크기가 감소했습니다.
  • '저그 바위'는 이제 크립에서 HP를 잃습니다.

  • 미네랄 필드는 이제 모두 500마력을 가집니다(접이식 암석탑에 의해 파괴될 수 있음).

테란

해방자

  • 고급 탄도 범위 보너스가 3에서 2로 감소했습니다.

미망인 광산

  • 재장전 중 투명화를 위해서는 이제 건설된 무기고 대신 드릴링 클로 업그레이드가 필요합니다.
  • 방사 피해 반경이 1.75에서 1.5로 감소했습니다.
  • 이제 적 유닛의 범위에 잠복할 때 적에게 공격 경고를 보냅니다.
  • 타겟팅 라인과 타겟 유닛의 가시성이 향상되었습니다.

병기고

  • 비용이 150/100에서 150/50으로 감소했습니다.

엔지니어링 베이

  • 보병 무기/방어구 업그레이드 비용이 100/175/250에서 100/150/200으로 감소했습니다.

집진 장치

  • 무기 쿨다운이 0.48에서 0.58로 증가했습니다.
  • 이제 Lock On의 재사용 대기시간이 0에서 2.86으로 증가했습니다.
  • 무기 업그레이드당 피해 보너스가 1에서 2로 증가했습니다.
  • 이제 무기에 포탑 추적 기능이 있고 회전 속도가 빨라지며 피해 지점이 제거되었습니다.
  • 체력이 110에서 130으로 증가했습니다.

갈가마귀

  • 간섭 매트릭스는 이미 간섭 매트릭스의 대상이 되었거나 영향을 받은 유닛을 더 이상 대상으로 지정할 수 없습니다.

저그

부화장/은신처/벌집

  • 점막 확산 반경이 12에서 13으로 증가했습니다.

감염자

  • 곰팡이 성장 범위가 9에서 10으로 증가했습니다.
  • 잠복 중 시야 범위가 10에서 8로 감소했습니다.
  • 잠복 해제 시간이 0.36~0.71초에서 0.54~0.71초로 증가했습니다.
    • (범위는 무작위 지연과 관련이 있습니다).
  • 이제 이동 중에 잠복된 감염충이 더 잘 보입니다.

과부하

  • Transport Overlord 변태 시간이 12.14초에서 15초로 증가했습니다.
  • Transport Overlord의 이동 속도가 1.10에서 1.28로 증가했습니다(공기화된 갑각의 경우 2.83에서 3.00).

프로토스

관찰자

  • 건설 시간이 21.43초에서 17.86초로 감소했습니다.
  • 체력/보호막이 40/20에서 40/30으로 증가했습니다.
  • 모델 크기 10% 증가 / 감시 모드 애니메이션 속도 75% 증가

보초

  • 피해량이 6에서 6으로 증가했습니다(방패 상대로 +4).
  • 조명 속성 태그가 제거되었습니다.

철탑

  • 시야 범위가 9에서 10으로 증가했습니다.

버그 수정 및 삶의 질 업데이트

  • 공성 탱크 포탑은 이제 이전에 공격받은 유닛을 추적합니다.
  • 공성 탱크 공격 애니메이션이 때때로 재생되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • Reaper의 KD8 차지 애니메이션 문제를 수정했습니다.
  • Ghost's Snipe 툴팁에 사이오닉에 대한 추가 피해가 표시되지 않는 문제가 수정되었습니다.
  • 맹독충이 경사로에서 추가 피해를 입힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 오버로드에서 크립 생성을 활성화하면 이제 선택한 모든 오버로드 유형(드롭/기본)에 대해 활성화됩니다.
  • Lurker 하위 그룹 우선순위가 증가했습니다(이제 Ravager보다 우선순위가 더 높습니다).
  • 유닛에 둘러싸여 있거나 역장으로 덮여 있는 동안 불멸자가 발사되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 불멸의 포탑은 이제 이전에 공격받은 유닛을 추적합니다.
  • 모선 망토 필드 버프에 대한 툴팁을 수정했습니다.
  • Recall과 관련된 다양한 문제를 수정했습니다.
    • 이미 리콜 중인 유닛은 더 이상 포함되지 않습니다.
    • 이제 모든 귀환 능력이 숙련된 사이오닉 이동 및 분열기 정화 폭발을 취소합니다.
  • 피드백은 더 이상 에너지가 없는 단위가 될 수 없습니다.
  • Tempest Tectonic Destabilizers 업그레이드는 이제 날아다니는 건물을 대상으로 하는 공격에도 적용됩니다.
  • 가디언 쉴드가 센트리와 다른 절벽 레벨에 있는 유닛에 적용되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 특정 베스핀 간헐천이 고갈되었을 때 시각적으로 업데이트되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 미니맵의 바위 모양과 관련된 다양한 문제를 수정했습니다.
  • 치유의 성소와 관련된 다양한 문제를 수정했습니다.


ㅡㅡㅡ(영어 원문)ㅡㅡㅡ






StarCraft II 5.0.13 PTR Patch Notes

En Taro Adun,

We are happy to push 5.0.13 to PTR which features a variety of Map Pool Updates and Balance. We would like to thank our partners at ESL, Balance Community Council and Community Mapmakers for all your contributions that went into 5.0.13.


MAP POOL UPDATE

1v1

  • Goldenaura LE
  • Site Delta LE
  • Oceanborn LE
  • Post-Youth LE
  • Amphion LE
  • Crimson Court LE
  • Dynasty LE
  • Alcyone LE
  • Ghost River LE

2v2

  • Catalesque CE
  • Divergence CE
  • Nightscape CE
  • Emerald City CE
  • Heavy Artillery LE
  • Overgrowth LE (Void)
  • Reclamation LE
  • Rhoskallian LE
  • Graystone Ravine

3v3

  • Flashback CE
  • Black Site 2E
  • Sandstorm CE
  • Mountain Pass CE
  • Sentinel CE
  • Jungle Depths LE
  • Bastion of the Conclave
  • Misty Swamp

4v4

  • Alaeni Enclave CE
  • Enigma CE
  • Fractional Disstilation Plant
  • Lexiphanicism CE
  • Multiprocessor CE
  • Concord LE
  • Forgotten Sanctuary
  • Shipwrecked LE
  • Tuonela LE

BALANCE UPDATE

General

  • Worker attack range increased from 0.1 to 0.2.
  • Worker inner radius (collision with terrain / structures) reduced from 0.375 to 0.3125.

  • Reduced footprint size of Vespene Geysers.
  • 'Zerg Rocks' now lose hp off creep.

  • Mineral Fields now all have 500 hp (can be killed by collapsible rock towers).

Terran

Liberator

  • Advanced ballistics range bonus reduced from 3 to 2.

Widow Mine

  • Invisibility while reloading now requires Drilling Claws upgrade instead of a constructed Armory.
  • Splash damage radius reduced from 1.75 to 1.5.
  • Now gives an attack alert to the enemy when burrowing in range of enemy units.
  • Increased visibility of targeting line and targeted unit.

Armory

  • Cost reduced from 150/100 to 150/50.

Engineering Bay

  • Infantry weapons/armor upgrades cost reduced from 100/175/250 to 100/150/200.

Cyclone

  • Weapon cooldown increased from 0.48 to 0.58.
  • Lock On now cooldown increased from 0 to 2.86.
  • Damage bonus per weapon upgrade increased from 1 to 2.
  • Weapon now has turret tracking, turns faster, removed damage point.
  • Health increased from 110 to 130.

Raven

  • Interference Matrix can no longer target units already targeted or affected by Interference Matrix.

Zerg

Hatchery/Lair/Hive

  • Creep spread radius increased from 12 to 13.

Infestor

  • Fungal Growth range increased from 9 to 10.
  • Vision range while burrowed reduced from 10 to 8.
  • Unburrow time increased from 0.36 - 0.71 seconds to 0.54 - 0.71 seconds.
    • (Range relates to random delay).
  • Burrowed Infestor is now more visible while moving.

Overlord

  • Transport Overlord morph time increased from 12.14 to 15 seconds.
  • Transport Overlord move speed increased from 1.10 to 1.28 (2.83 to 3.00 with Pneumatized Carapace).

Protoss

Observer

  • Build time reduced from 21.43 to 17.86 seconds.
  • Health/Shields increased from 40/20 to 40/30.
  • Model size increased by 10% / Surveillance Mode animation speed increased by 75%.

Sentry

  • Damage increased from 6 to 6 (+4 vs Shields).
  • Light attribute tag removed.

Pylon

  • Sight range increased from 9 to 10.

BUG FIXES & QUALITY OF LIFE UPDATE

  • Siege Tank Turret now tracks previously attacked unit.
  • Fixed an issue where Siege Tank attack animation would sometimes not play.
  • Fixed an issue with Reaper's KD8 Charge Animation.
  • Fixed an issue with Ghost's Snipe tooltip not showing bonus damage vs psionic.
  • Fixed an issue where Banelings could deal additional damage on ramps.
  • Activating Generate Creep on overlords now activates for all selected Overlord types (Drop / Default).
  • Lurker subgroup priority increased (Now has higher priority than Ravager).
  • Fixed an issue where Immortals would not fire while surrounded by units or covered by Forcefields.
  • Immortal Turret now tracks previously attacked unit.
  • Fix tooltip on Mothership Cloak Field buff.
  • Fixed various issues with Recall.
    • No longer includes units already being Recalled.
    • All Recall abilities now cancel Adept Psionic Transfer and Disruptor Purification Nova.
  • Feedback can no longer units with no Energy.
  • Tempest Tectonic Destabilizers upgrade now also applies to attacks targeting flying buildings.
  • Fixed an issue where Guardian Shield would not apply to units on a different cliff level than the Sentry.
  • Fixed an issue where certain Vespene Geysers would not update visually when Depleted.
  • Fixed various issues with Rocks appearance on the minimap.
  • Fixed various issues with Healing Shrines.










영어 원문 출처 : https://news.blizzard.com/en-us/starcraft2/24061893/starcraft-ii-5-0-13-ptr-patch-notes