스타크래프트 II 5.0.14 PTR 

업데이트

StarCraft II 5.0.14 PTR 업데이트

스타크래프트 II 커뮤니티 밸런스 위원회에서 인사드립니다!

우선, 이전에 제안된 변경 사항에 대한 피드백을 제공하고 테스트해 주신 모든 분께 감사드립니다. 또한 밸런스 업데이트는 전체 커뮤니티의 공동 노력이며, 여러분의 피드백은 밸런스 협의회가 향하는 방향에 매우 중요하다는 점을 재확인해 드리고자 합니다. 이 밸런스 패치의 첫 번째 반복과 PTR 서버에서 플레이된 게임에 대한 인식을 분석한 후, 추가 테스트를 위해 다음과 같은 조정을 하고자 합니다.


배터리 과충전 제거

개발자 의견: 플레이 테스트 피드백을 받은 후, 많은 플레이어가 새로운 능력에서 제공하는 유연성을 즐겼다는 것을 알게 되었고, 이 제안된 변경 사항을 계속 테스트하고 싶습니다. 그러나 배터리 과충전 능력을 잃은 후, 특히 테란 러시에 대한 초기 게임에서 프로토스 방어에 대한 강한 우려도 있었습니다. 우리는 이러한 시나리오에서 프로토스의 방어 능력을 개선하기 위해 다음 변경 사항을 테스트할 것입니다.

집진 장치

  • 5.0.12 / 5.0.13의 사이클론 변경 사항이 원래대로 돌아갔습니다.
개발자 의견: 5.0.12의 사이클론 변경 사항은 원래 계획대로 모든 매치업에서 유닛을 다시 플레이하게 했지만, 게임 초반에 프로토스 빌드 다양성이 감소했고, 테란 대 프로토스 매치업에서 러시 빌드를 방어하는 데 문제가 발생했습니다. 커뮤니티의 주요 구성원이 요청했던 이전 사이클론으로 돌아가면 프로토스 게임 초반 빌드 다양성과 안정성도 개선될 수 있다고 생각합니다.

스토커

  • 스토커 열차 시간(게이트웨이)이 30초에서 27초로 단축되었습니다.
개발자 코멘트: 스토커 빌드 시간 변경은 배터리 과충전 능력으로도 방어하기 매우 어려웠던 프록시 2 병영 약탈자와 같은 빌드를 해결하는 데 도움이 되도록 추가되었습니다. 이 변경으로 프로토스가 유사한 러시 빌드를 더 편안하게 방어할 수 있을 것으로 생각하지만, 공격적인 프로토스 빌드에 대한 이 변경의 결과도 면밀히 모니터링할 것입니다.

게임 후반의 우려

귀신

  • 유령 공급량이 2에서 3으로 증가했습니다.
개발자 코멘트: PTR 출시와 함께, 우리는 프로게이머와 커뮤니티 멤버로부터 최근 몇 년 동안 여러 차례의 타깃 약화에도 불구하고 고스트의 파워 레벨이 비용과 공급에 비해 너무 높은 것 같다는 추가 피드백을 받았습니다. 이 피드백에 따라, 우리는 이 변경을 통해 테란 군대의 후반 게임 강도를 직접 조정하고자 합니다.

모선

  • 이제 모선은 더 이상 납치의 대상이 될 수 없습니다.
개발자 의견: 과거에 모선이 Neural Parasite에 의해 타겟팅 불가능하게 된 이후로 이 변경 사항에 대한 강력한 커뮤니티 피드백을 받았습니다. 400/400 비용/8 보급 모선으로 변경된 후, 저희는 저그 대 프로토스 매치업에서 모선이 덜 취약해지도록 이 아이디어를 테스트하고 싶습니다.

울트라리스크

  • 울트라리스크 동화 합성의 추가 이동 속도가 0.82에서 0.59로 감소했습니다.
개발자 코멘트: 울트라리스크의 이동 속도를 약간 줄여서, 자극받은 해병/마로더와 같은 이동 속도로 낮추는 것을 테스트하고 싶습니다. 이는 테란 플레이어가 게임 후반에 맵에서 움직이는 것을 더 편안하게 느끼게 하고, 푸시 우선 순위 변경으로 인한 힘의 증가를 균형 있게 조절하기 위한 것입니다.

변경 사항 삭제됨

  • 브루드 군주 변경 사항이 제거되었습니다.
  • 폭풍 피해 지점 변경이 제거되었습니다.
  • 해방자 변경 사항이 제거되었습니다.
개발자 의견: 우리는 이러한 변경 사항이 더 긴 게임으로 이어질 수 있다는 피드백에 동의하며, 이 패치는 이를 피하려고 노력하고 있으며, 이러한 변경 사항은 더 이상 테스트되지 않습니다. 고스트도 약화되었기 때문에, 우리는 더 이상 브루드 군주 변경 사항이 그 힘의 수준을 조정하는 데 필요하다고 생각하지 않습니다.

기타 변경 사항

히드라리스크

  • 대시 (이름은 확정되지 않음) 속도 보너스가 60%에서 100%로 증가했습니다.
  • 이제 대쉬는 특정 지점을 목표로 삼았고, 히드라리스크에게 목표 지점으로 이동 명령을 내렸습니다.
개발자 의견: 이전에 테스트한 기능은 많은 플레이어에게 사용하기 너무 어려웠습니다. 그래서 우리는 이 기능을 더 기능적이고 강력하게 만들기 위해 이러한 조정을 시도하고자 합니다.

잠복자

  • 루커의 체력이 200에서 190으로 감소했습니다.
  • 루커의 시야가 10에서 11로 증가했습니다.
개발자 코멘트: Disruptor 변경 사항을 계속 테스트하면서 Lurker의 체력을 190으로 줄여 Purification Nova의 공격을 2번 견뎌낼 수 없게 하려고 합니다. 또한 시야 범위도 늘려 Lurker의 공격 범위와 시야 범위가 동일하여 각도에 따라 공격 범위가 약간 불일치하는 문제를 해결합니다.

변경 사항 삭제됨

  • 미사일 포탑 인양 변경 사항이 제거되었습니다.
개발자 의견: 우리는 이 변경이 덜 오래 지속되는 방어 게임을 만드는 데 역효과가 있다는 피드백에 동의합니다. 우리는 센서 타워에 Salvage 능력을 추가하는 것을 계속 테스트하고 있습니다. 다른 제안된 센서 타워 변경 사항에 따라 센서 타워를 더 흥미롭게 사용할 수 있게 될 것이기 때문입니다.
  • 블루 플레임 변경 사항이 제거되었습니다.
  • 스파인 크롤러 변경 사항이 제거되었습니다.
개발자 의견: 저희는 스파인 크롤러 조정이 저그 대 프로토스에서 프록시 해처리 전략이 상당히 강해지고, 저그 대 저그에서 12풀 + 드론 러시의 강도가 증가하기 때문에 위험한 변경이라고 생각합니다. 스파인이 예전의 힘으로 돌아오고 저그가 퀸에 덜 의존하게 되면서, 저희는 블루 플레임 변경을 되돌리고 싶습니다. 현재 균형 상태에서는 저그의 빌드 순서 다양성이 로치 기반 오프닝으로만 줄어들 수 있기 때문입니다.

전체 업데이트된 변경 로그

프로토스

넥서스

  • 배터리 과충전이 제거되었습니다.
  • 새로운 능력: 에너지 재충전 (에너지 50/쿨타임 60초)
    • 넥서스로부터 8범위 내에 있는 모든 유닛이나 구조물에 100의 에너지를 재충전합니다.

쉴드 배터리

  • 보호막/체력이 150/150에서 200/200으로 증가했습니다.

스토커

  • 게이트웨이에서의 열차 시간이 30초에서 27초로 단축되었습니다.

거상

  • 보호막/체력이 150/200에서 100/250으로 변경되었습니다.

대소동

  • 공급 비용이 5에서 4로 감소했습니다.
  • 공중 공격 범위가 14에서 13으로 감소했습니다.

죽지 않는

  • 비용이 275/100에서 250/100으로 감소했습니다.
  • 무기 재사용 대기시간이 1.04에서 1.14로 증가했습니다.

디스럽터

  • 정화 폭발 반경이 1.375에서 1.5로 증가했습니다.
  • 정화 폭발의 피해가 145(방패에 대해 200)에서 100(방패에 대해 200)으로 감소했습니다.

모선

  • 비용이 300/300에서 400/400으로 증가했습니다.
  • 공급 비용이 6에서 8로 증가했습니다.
  • 이제 모선은 더 이상 납치의 대상이 될 수 없습니다.
  • 데미지가 6x6에서 6x4x4(대상 1개에 대한 데미지 36에서 대상 4개에 대한 데미지 24로 증가)로 증가했습니다.

테란

집진 장치

  • 패치 5.0.11 사이클론으로 돌아갔습니다.

구제

  • 이제 손상으로 인해 인양 프로세스가 취소됩니다.
  • 이제 적에게도 인양 타이머가 보입니다.

행성 요새

  • 방어력이 3에서 2로 감소했습니다.

센서 타워

  • 비용이 125/100에서 100/50으로 감소했습니다.
  • 레이더 범위가 27에서 22로 감소했습니다.
  • 이제 구제가 가능해졌습니다.

궤도 사령부

  • 콜다운: 추가 보급품은 대상 보급창의 현재/최대 체력을 500으로 증가시킵니다.

귀신

  • 공급 비용이 2에서 3으로 증가했습니다.

토르

  • 폭발물 탑재물(스플래시 모드)의 데미지가 6(경량 유닛에는 12)에서 8(경량 유닛에는 12)로 증가했습니다.
  • 폭발물 폭발 반경이 0.5/100%에서 0.5/100%, 0.75/75%, 1.25/50%(반경/피해율)으로 증가했습니다.
  • 폭발물 공격 사거리가 10에서 7로 감소했습니다.

저그

여왕

  • 비용이 150/0에서 175/0으로 증가했습니다.

부화장

  • 비용이 300/0에서 275/0으로 감소했습니다.

포자 크롤러

  • 데미지가 15에서 20으로 증가했습니다.
  • 체력이 400에서 300으로 감소했습니다.

히드라리스크

  • 근육 증강의 크립 속도 보너스가 1.03에서 0.74로 감소했습니다.
  • 새로운 연구: Frenzy (이름은 확정되지 않음)
    • 비용: 100/100, 64초. 하이브가 필요합니다.
    • 0.71초 동안 이동 속도가 100% 증가합니다.

감염자

  • 미생물 장막은 이제 장막을 벗어난 유닛에게 3.6초 동안 지속됩니다.

울트라리스크

  • 아군 푸시 우선순위가 0에서 1로 증가했습니다(이제 이동 시 아군 유닛을 밀어냅니다).
  • 동화 합성의 이동 속도 보너스가 0.82에서 0.57로 감소했습니다.

버그 수정 및 삶의 질 변화

  • 궤도 사령부 스캐너 탐색 시각 효과에 이제 팀 색상이 사용됩니다.
  • 이제 사령부, 넥서스, 부화장이 자동으로 광물 자원으로 모입니다.
  • 정유소, 추출소 또는 동화소가 완료될 때까지 기다리는 근로자는 유휴 근로자로 간주되지 않습니다.
  • 건물을 짓는 동안 SCV가 이동할 때 발생하는 무작위 지연이 3.57~7.14에서 4.64~6.07(동일한 평균)로 조정되었습니다.
  • 인페스터, 헬리온, 헬뱃의 명령 카드에 업그레이드되지 않은 수동 업그레이드를 보여주는 아이콘을 추가했습니다.
  • 이전 패치에서 적용된 시즈 탱크와 불멸자 추적 변경 사항이 의도치 않은 리타게팅을 유발한다는 이유로 원래대로 되돌렸습니다.
  • 눈부신 구름으로 인해 특정 근접 유닛의 공격이 더 쉽게 취소될 수 있는 문제를 해결했습니다.
  • 눈부신 구름으로 인해 특정 각도에서 행성이 근접 공격 유닛이 되지 않는 문제를 해결했습니다.
  • 안개 속에서 특정 유형의 바위에 명령을 내리는 데 발생하는 문제를 해결했습니다.
  • 체인지링 광신도의 이동 애니메이션 속도 문제를 해결했습니다.
  • 히드라리스크의 이동 애니메이션 속도를 실제 이동 속도와 일치하도록 조정했습니다.
  • 그라바톤 빔이 순간이동/이동 능력으로 인해 시전 후 0.04초 이내에 취소될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 타겟이 범위를 벗어나거나 죽고 공격 범위 내에 다른 유닛이 없을 때, Lurker의 공격이 취소될 수 있는 문제를 해결했습니다.



ㅡㅡㅡ(영어 원문)ㅡㅡㅡ





STARCRAFT II 5.0.14 PTR UPDATE

StarCraft II 5.0.14 PTR Update

Greetings from the StarCraft II Community Balance Council!

First off, we would like to thank everyone for providing feedback on and testing the previously proposed changes. We would also like to reassure that the balance updates are a joint effort from the entiry community, and your feedback is very important for the direction the Balance Council is heading. Upon analysing the perception of the first iteration of this balance patch and the games played on the PTR server, we would like make the following adjustments for further testing.


BATTERY OVERCHARGE REMOVAL

Developer Comment: After receiving playtesting feedback, we see that many players have enjoyed the flexibility provided by the new ability, and we would like to continue testing this proposed change. However there has also been a strong concern about Protoss defense in the early game after losing the Battery Overcharge ability, specifically against Terran rushes. We will be testing the following changes to try and improve Protoss's ability to defend in these scenarios:

Cyclone

  • Cyclone changes from 5.0.12 / 5.0.13 reverted.
Developer Comment: The Cyclone changes from 5.0.12, despite indeed bringing the unit back to play in all matchups as originally planned, have also led to reduced Protoss build diversity in the early game, as well as leading to certain troubles while defending rush builds in the Terran vs Protoss matchup. We think reverting to the old Cyclone, which was being requested from a major part of the community, can also improve Protoss early game build diversity and stability.

Stalker

  • Stalker train time (Gateway) reduced from 30 seconds to 27 seconds.
Developer Comment: The Stalker build time change is added to help address builds such as proxy 2 Barracks Marauder, which were very difficult to defend even with the Battery Overcharge ability. We think that this change will allow Protoss to more comfortably defend similar rush builds, but we will also closely monitor the consequences of this change for aggressive Protoss builds.

LATE-GAME CONCERNS

Ghost

  • Ghost supply increased from 2 to 3.
Developer Comment: With the release of PTR, we've received additional feedback from the progamers and community members that Ghosts power level seems to be too high for their cost and supply, despite multiple targeted nerfs in the recent years. Following this feedback, we would like to directly adjust the Terran army's lategame strength through this change.

Mothership

  • Mothership now can no longer be targeted by Abduct.
Developer Comment: We have received strong community feedback about this change, since the Mothership was made untargetable by Neural Parasite in the past. With the changes back to 400/400 cost/8 supply Mothership, we would like to test this idea to make the Mothership less fragile in the Zerg vs Protoss matchup.

Ultralisk

  • Ultralisk Anabolic Synthesis bonus move speed reduced from 0.82 to 0.59.
Developer Comment: We would like to test a slight reduction in the move speed of Ultralisks, bringing it down to the same move speed as stimmed Marines/Marauders. This is to try and make Terran players feel more comfortable moving out on the map in the late-game, as well as balance out increases in strength from the push priority change.

Removed changes

  • Brood Lord changes removed.
  • Tempest damage point change removed.
  • Liberator changes removed.
Developer Comment: We agree to feedback received that these changes could lead to more drawn out games, which this patch is trying to move away from, and these changes are no longer being tested. With Ghosts being weakened as well, we no longer believe that Brood Lords changes are needed to adjust the level of its power.

OTHER CHANGES

Hydralisk

  • Dash (name is not finalized) speed bonus increased from 60% to 100%.
  • Dash is now point targeted, giving the Hydralisk a move order to the target location.
Developer Comment: The previously tested functionality was too hard to make use of for many players, so we would like to make this adjustment to try and make the ability more functional and powerful.

Lurker

  • Lurker health reduced from 200 to 190.
  • Lurker sight increases from 10 to 11.
Developer Comment: As we continue to test the Disruptor changes, we would like to reduce the Lurker health to 190 so it will not survive 2 Purification Nova hits. The sight range is also being increased to fix an issue caused by the Lurker having identical attack and sight ranges, leading to its attack range having slight inconsistencies depending on angle.

Removed changes

  • Missile Turret Salvage change removed.
Developer Comment: We agree with feedback that this change would be counter-productive to making less drawn out defensive games. We are continuing to test the addition of the Salvage ability to the Sensor Tower, as it should allow for more interesting usage of the Sensor Tower in accordance with the other proposed Sensor Tower changes.
  • Blue Flame change removed.
  • Spine Crawler changes removed.
Developer Comment: We believe that Spine Crawler adjustment is a risky change as it would lead to proxy Hatchery strategies in Zerg vs Protoss being significantly stronger, as well as increasing the strength of 12pool + Drone rushes in Zerg vs Zerg. With Spines back to their old power and Zergs being less reliant on Queens, we would like to also revert the Blue Flame change as in the current state of balance this might reduce Zerg's build order variety to only Roach-based openings.

FULL UPDATED CHANGELOG

Protoss

Nexus

  • Battery Overcharge removed.
  • New ability: Energy Recharge (50 Energy / 60 second cooldown)
    • Recharges 100 Energy to any unit or structure within 8 range of a Nexus.

Shield Battery

  • Shields/HP increased from 150/150 to 200/200.

Stalker

  • Train time from Gateway reduced from 30 to 27 seconds.

Colossus

  • Shields/HP changed from 150/200 to 100/250.

Tempest

  • Supply Cost reduced from 5 to 4.
  • vs Air attack range reduced from 14 to 13.

Immortal

  • Cost reduced from 275/100 to 250/100.
  • Weapon cooldown increased from 1.04 to 1.14.

Disruptor

  • Purification Nova radius increased from 1.375 to 1.5.
  • Purification Nova damage reduced from 145 (200 vs shields) to 100 (200 vs shields).

Mothership

  • Cost increased from 300/300 to 400/400.
  • Supply cost increased from 6 to 8.
  • Mothership now can no longer be targeted by Abduct.
  • Damage increased from 6x6 to 6x4x4 (36 damage vs 1 target to 24 damage vs 4 targets each).

Terran

Cyclone

  • Reverted to patch 5.0.11 Cyclone.

Salvage

  • Damage now cancels the Salvage process.
  • Salvage timer is now visible to enemies.

Planetary Fortress

  • Armor reduced from 3 to 2.

Sensor Tower

  • Cost reduced from 125/100 to 100/50.
  • Radar range reduced from 27 to 22.
  • Can now be salvaged.

Orbital Command

  • Calldown: Extra Supplies increases the target Supply Depot's current/max health to 500.

Ghost

  • Supply cost increased from 2 to 3.

Thor

  • Explosive Payload (splash mode) damage increased from 6 (12 vs light) to 8 (12 vs light).
  • Explosive Payload splash radius increased from 0.5/100% to 0.5/100%, 0.75/75%, 1.25/50% (radius/damage %).
  • Explosive Payload attack range reduced from 10 to 7.

Zerg

Queen

  • Cost increased from 150/0 to 175/0.

Hatchery

  • Cost reduced from 300/0 to 275/0.

Spore Crawler

  • Damage increased from 15 to 20.
  • Health reduced from 400 to 300.

Hydralisk

  • Muscular augments creep speed bonus reduced from 1.03 to 0.74.
  • New research: Frenzy (name is not finalized)
    • Cost: 100/100, 64 seconds. Requires Hive.
    • Increases move speed by 100% for 0.71 seconds.

Infestor

  • Microbial Shroud now lasts for 3.6 seconds on units leaving the Shroud.

Ultralisk

  • Increased allied push priority from 0 to 1 (now pushes allied units out of the way when moving).
  • Anabolic Synthesis move speed bonus reduced from 0.82 to 0.57.

Bug fixes & Quality of Life changes

  • Orbital Command Scanner Sweep visual now uses team color.
  • Command Center, Nexus and Hatchery now auto rally to mineral fields.
  • Workers waiting for Refinery, Extractor or Assimilator to finish do not count as idle.
  • SCV random delay between moving while building adjusted from 3.57- 7.14 to 4.64-6.07 (same average).
  • Added icon to command card for Infestor, Hellion, Hellbat showing unupgraded passive upgrades.
  • Siege Tank and Immortal tracking change from previous patch reverted due to causing unintentional retargeting.
  • Fixed an issue where blinding cloud caused certain melee units attacks to be more easily canceled.
  • Fixed an issue where blinding cloud could cause Planetaries to not be attack units at melee range in certain angles.
  • Fixed an issue with issuing orders on certain types of rocks in fog.
  • Fixed an issue with Changeling zealot move animation speed.
  • Tweaked Hydralisk move animation speed to match it’s actual movement speed.
  • Fixed an issue where Gravaton Beam could be cancelled within 0.04 seconds of casting by teleport/transport abilities.
  • Fixed an issue where Lurker's attack could be cancelled when the target leaves range/dies and no other unit is in attack range.










영어 원문 출처 : https://news.blizzard.com/en-us/starcraft2/24140120/starcraft-ii-5-0-14-ptr-update