8.5.2014

Today’s QA will be mostly about patch 9.1 – you probably already saw the preliminary patch notes. You know what really bothers me about them? Where the hell is the low FPS in cities fix? Currently, that’s one of the most annoying issues for me.
오늘의 QnA는 대부분 9.1 업데이트 관련 내용입니다. 아마도 예비 패치노트를 이미 봤을지도 모르겠군요. 진짜로 거슬리는게 뭔지 압니까? 시가지 FPS 저하는 대체 언제 고치는거죠? 현재 저한테 제일 짜증나는 문제입니다.

- Tiger P nerfed too much? “How terrible”

- Tiger P 너무 많이 너프되는거 아닌가? "How terrible"


- Storm adds that following LT buff will be on common test:

for tier 4 light tanks – minimal battletier 4, maximum battletier 7
for tier 5 light tanks – minimal battletier 6, maximum battletier 8
for tier 6 light tanks – minimal battletier 7, maximum battletier 9
for tier 7 light tanks – minimal battletier 8, maximum battletier 10

Chaffee will keep its special MM however

- Storm이 공개 테스트에 다음 경전차 버프가 추가될 것이라 밝혔다.

4티어 경전차 - 최소 전투티어 4, 최대 전투티어 7
5티어 경전차 - 최소 전투티어 6, 최대 전투티어 8
6티어 경전차 - 최소 전투티어 7, 최대 전투티어 9
7티어 경전차 - 최소 전투티어 8, 최대 전투티어 10

다만 Chaffee는 계속 특별 매치메이킹을 받는다.

- Storm doesn’t know whether IS-3 will get its historical speed of 40 km/h (currently 38 km/h), but states it’s possible different sources say different numbers and the difference is small

- Storm은 IS-3가 고증에 맞는 40km/h 속도 제한을 얻게될지 여부를 모른다고 한다. (현재 38km/h) 그러나 다른 정보원에 따라 숫자는 달라질 수 있고 그 차이는 적다고도 말했다.


- tanks had their bottom reworked, this is connected to the future implementation of tanks turning on their roof (SS: and I still think it’s a retarded idea)

- 전차의 바닥이 재작업될 것이며 이는 미래의 전차가 뒤집어지는 기능 추가와 관련이 있다. (SS: 난 아직도 이게 좋은 생각인 것 같지 않다.)


- for now, nothing can be said about the new tank movement model, but next week first working version will be ready

- 현재로서는 새로운 전차 기동 모델에 대해 말해줄 수 없으나, 다음 주에 작동하는 첫번째 버전이 준비될 것이다.


- Storm states that the map Windstorm doesn’t show performance issues

- Storm은 폭풍 지대 전장이 성능 문제를 보이지 않는다고 밝혔다.


- generally, the FPS drops as a whole will not be fixed in 9.1 (SS: as in, by fixing one thing), there will be a ton of smaller fixes though (“little here, little there”)

- 전반적인 FPS 저하는 9.1에서 전부 고쳐지지는 않는다. (SS: 즉, 하나씩 고쳐나갈 것이다.) 지속적으로 작은 패치가 있을 것이다. ("여기 조금, 저기 조금")


- the main problem Wargaming has in the FPS drops is that they cannot reproduce them on their computers. They even went as far as inviting the users with FPS issues to them to office as guests while analyzing (“dissecting”) their computers on the spot, but so far, nothing. Upon close examination, it was discovered that these users had the same issues in 8.11 (SS: well, I fucking didn’t, Himmelsdorf on 16 FPS is such fun…)

- 워게이밍이 FPS 저하에 대해 가지고 있는 가장 큰 문제는 워게이밍의 컴퓨터로는 그게 재현이 안된다는 점이다. FPS 문제를 겪는 플레이어를 사무실로 초대해서 그 자리에서 컴퓨터를 분석("분해")해보기도 했지만 현재까지는 아무 것도 얻은 것이 없다. 엄밀한 검사 결과 이들은 8.11에서도 같은 문제를 겪었음을 발견했다. (SS: ㅅㅂ 난 아닌데. 힘멜스도르프에서 16 FPS 나오는게 뭔 재미야)


- in 9.1, there will be no new HD models

- 9.1에서 새로운 HD 모델은 없다.


- lags in sniper mode have not been fixed

- 1인칭 시점에서 걸리는 랙은 고쳐지지 않았다.


There was also a mistranslation from my side about the barrel thing (it wasn’t really recognizable from the text what exactly is meant). Basically, tanks will get marks (rings, Soviet stars) on barrels for damage done within series of battles. More will be disclosed later.
주포 관련해서 내가 잘못 번역한게 있었다. (내가 그게 정확히 무슨 뜻인지 제대로 인지 못했다.)  기본적으로 전차가 적에게 가한 피해량에 따라 인장(고리, 소련 별 등)을 얻게될 것이다. 후에 더 공개하겠다.

- Sherman and Tiger I were nerfed because on their tiers, they are imbalanced

- Sherman과 Tiger I이 너프된 이유는 그 티어에서 밸런스가 맞지 않기 때문이다.


- rear turret VK4502B will be buffed, the buffs in 9.1 are not the last buffs planned

- 후방포탑 VK4502B는 버프될 것이고, 9.1의 버프가 최종적으로 계획된 버프도 아니다.


- patch 9.2 will bring many tank buffs

- 9.2 업데이트에는 많은 전차 버프가 있을 것이다.


- Veider on Hellcat and T18 nerf: “So the pedobears fuck off”

- Veider가 Hellcat과 T18 너프에 대해서 말하길: "제초꾼은 그렇게 ㅈ되는거야."


- gun sound in 9.1 will be reworked to resemble realistic sound, not “Hollywood”

- 9.1에서의 포성은 "할리우드"식이 아닌 실제 소리의 조합으로 재작업된다. 


- developers are generally working on the issue, where maps load for too long, but so far, no exact solution was found

- 개발자들은 대부분 전장 로딩이 너무 오래걸리는 문제에 관해 작업 중이나 현재로서는 명확한 해법을 찾지 못했다.


- the reason for buffing lowtier tanks: “Newbie comes, plays on a nice tank, continues to play” (SS: as in instead of leaving the game)

- 저티어 전차들이 버프된 이유에 대해서: "신규 유저가 들어와서 좋은 전차를 타야 계속 게임을 하겠지." (SS: 접는 대신에 말이다.)


- the list of tank buffs and nerfs is complete for patch 9.1

- 9.1 업데이트의 전차 버프 및 너프 목록은 최종판이다.


- Storm admits there might be a bug, where even on high detail settings, tank models turn really ugly at longer distances. Storm will investigate

- Storm은 높은 세부사항 설정에서 전차 모델이 먼 거리에서 굉장히 이상하게 나오는 오류가 있을 수 있다고 시인했다. Storm이 조사할 것이다.


- MT-25 will not get the S-54 gun

- MT-25는 S-54 주포를 얻지 못할 것이다.


- nerf of KV-1S and buff of AMX 50B? “There will be everything, just not all at once.”

- KV-1S 너프와 AMX 50B 버프는? "(필요한) 모든 것을 다 할 것이다. 한 번에 하지 않을 뿐이다."


- the priority of buffed tanks is not just in the degree they are OP, but also in the ease they are fixed with, that’s why the Tiger I, that is relatively easy to fix, comes first. Storm explains:

“Vehicles, complicated to fix, require long rework and testing. We’ll get to them. By summer at least.”

- 전차 밸런싱의 우선 순위는 밸런스가 안맞는 정도에 따라서만 정해지는 것이 아니라 정정 난이도와도 관련이 있다. 이것이 상대적으로 손대기 쉬웠던 Tiger I이 먼저 고쳐진 이유다. Storm이 설명하길:

"고치기 복잡한 전차는 긴 재작업과 테스트가 필요하다. 최소한 여름까지는 끝내겠다."

- the assault on Sand River is getting removed, because it’s imbalanced

- 샌드리버 강습전은 삭제될 것이다. 밸런스가 안맞기 때문이다.


- Storm confirms that KV-1S is not nerfed in 9.1, because it will be split on two different tanks and those tanks have to be modelled. And making new models is now problematic because of the preparations of HD model massproduction system.

- Storm이 KV-1S가 9.1에서 너프되지 않는다고 확정지었다. 이유는 2개의 전차로 분할될 것인데 모델링을 만들어야 하기 때문이다. 그리고 지금 새로운 모델링을 만드는 것은 HD 모델 대규모 생산체계 준비 때문에 문제가 있다.


- currently, Veider is checking the T57 Heavy and AMX 50B. He wants to balance both so that they are roughly equal to one another.

- 현재 Veider는 T57 Heavy와 AMX 50B를 확인 중이다. 그는 두 전차가 거의 대등한 수준이 되도록 밸런싱하고 싶어한다.
(역주: 슈니컴 손에 뭔들 만족스럽지 않은게 있으려고)


- A-32 will not get more powerful gold ammo

- A-32에게 더 강한 골드탄을 주지 않을 것이다.


- the feature where players will be able to pick a map for team battles was not scrapped

- 팀 전투에서 플레이어가 원하는 전장을 고르도록 하는 계획안은 폐기되지 않았다.


- for now, there will not be new maps for team battles

- 현재로서는 팀 전투에 새로운 전장이 추가되지 않을 것이다.


- companies as a mode will not be removed for now

- 지금으로서는 중대전을 없애지는 않을 것이다.


- the LT buff are the “first steps”

- 경전차 버프들은 "첫 단계"이다.


- nerf of WT E-100: “We’ll see. We did not want to nerf the machine to kingdom come, we wanted to make a comfortable vehicle with appropriate combat capabilities”

- WT E-100 너프에 관해서 말하길: "두고 볼 것이다. 아예 무덤으로 보내 영원한 안식을 주고 싶지는 않았고, 적절한 전투 가용성을 가진 편안한 차량을 만들고 싶었다."


- T40 viewrange was nerfed, because it was imbalanced and exploited

- T40의 시야가 너프되었다. 이유는 밸런스가 안맞고 부당하기 때문이다.


- Storm confirms that there will be XP recieved for “tanking” (soaking up damage by your armor, protecting your allies), this might appear either in 9.1 or 9.2

- Storm은 "탱킹"에 대한 경험치가 주어질 것이라고 확답했다. (장갑으로 피해량 흡수, 아군 보호) 이는 9.1이나 9.2에서 나타날 수도 있다.


- “light T-54″ will be implemented

- "경 T-54"가 추가될 것이다.
(역주: 소련 프리미엄 전차 후보)


- Q: “We need a ‘Crimea’ map!” A: “South Coast. Its technical name is 39_Crimea”

- Q: "'크림반도' 전장이 필요하다!" A: "남부 해안인데. 기술적인 이름이 39_Crimea다."


- developers have long figured the SU-101 out – it’s combat effectiveness is okay, it’s just uncomfortable

- 개발자들이 SU-101을 오랫동안 분석한 결과 전투 효율을 괜찮다. 쓰기 어려울 뿐이다.


- SU-101 will not recieve more depression

- SU-101의 부각을 더 늘려주지 않을 것이다.


- new American light tanks will definitely not come in 9.1

- 새 미국 경전차는 분명히 9.1에서 등장하지 않는다.