26.1.2015

Hello everyone, have a look at an interesting article about the studio behind BigWorld.
大家好. 빅월드 엔진에 대한 흥미로운 게시물을 한 번 읽어보십시오.

Also, the Winter Mode is here, so just to refresh your memory, here’s a guide based on RU server experience.
 그리고 겨울 모드가 나와있다는걸 환기시켜드리면서, 러시아 서버의 경험을 바탕으로 한 가이드를 소개시켜드립니다.

- Wargaming is preparing a unified launcher for WoT, WoWs and WoWp apparently
 워게이밍이 월탱, 워쉽과 워플의 통합 런쳐를 준비하고 있다고 한다.

- there will be a special (portal/forum) post about the accuracy changes in 9.6
 9.6의 명중률 변화에 대한 특별 안내가 있을 것이다.

- Firefly viewrange will be buffed to be comparable to other tanks of its class and tier
 Firefly의 시야는 해당 차종과 티어에 걸맞게 버프될 것이다.

- spotting system will be reworked to eliminate the “tanks disappearing in the middle of the field” issue, ETA is “when it’s done it’s done”
 적 발견 체계가 "허허벌판에서 적 전차가 사라지는" 현상을 없애기 위하여 재작업될 것이다. "되면 나온다."

- IM reward StuG IV will be useable in historical battles (when they return)
 개인 임무의 StuG IV 보상은 역사 전투에서 쓸 수 있다. (역사전투가 복귀되었을 때)

- small visual errors in models (like too shallow barrels and such) will be fixed until 9.6 release
 모델링에서 작은 외형 오류는 (얕은 포신 같은 것들) 9.6 출시 전까지 고쳐질 것이다.

- it would seem logical to introduce a feature where – if standing behind two bushes – you wouldn’t see the silhouette of enemy tank, but Storm confirms this was not done because a mod enabling the silhouettes back again would appear very soon
 수풀 2개 뒤에 숨어있을 때 적 전차의 테두리가 뜨지 않도록 하는 기능을 추가하는 것은 무척 논리적이지만, Storm은 테두리가 다시 뜨도록 하는 모드가 바로 등장할 것이기 때문에 그렇게 하지 않았다고 확인해주었다.

- T57 Heavy will not be buffed
 T57 Heavy는 버프되지 않을 것이다.

- ramming system will be reworked to be simplier and more understandeable
 충각 체계가 더 간단하고 이해하기 쉽도록 재작업될 것이다.

- it’s possible T92 Light Tank will appear in the game
 게임 내에 T92 경전차가 등장할 수도 있다.

- it’s possible that apart from viewrange, TD camouflage factor will be nerfed as well
 구축전차의 시야와는 별도로 위장률도 너프될 수도 있다.

- no plans to ban noobmeter (XVM part showing player skill)
 noobmeter를 금지할 계획은 없다. (XVM에서 실력을 보여주는 부분)

- only shell distribution within aim circle will be nerfed, the damage distribution and penetration distribution within the -25/+25 RNG will not change
 조준원 내 탄의 분산도만 너프되는 것이며, 탄의 피해량과 관통력 분포가 +/-25% 범위 내에 있다는 점은 바뀌지 않을 것이다.

- ST-I will not become tier 10… for now
 ST-I는 10티어가 되지 않을 것이다... 일단 지금은 말이다.

- if the shell distribution nerf causes problems for some tanks with long aimtime (T-34-3), they will be buffed
 만약 탄 분산도가 조준시간이 긴 일부 전차에서 문제를 일으킨다면 (T-34-3), 버프될 것이다.

- Q: “Storm, do you think that new branches in 2015 will bring something new to the gameplay?” A: “Multiturret mechanism and variable clearance could for example expand gameplay a bit.”
 Q: "Storm, 2015년에 나올 새 트리들이 게임 플레이에 뭔가 새로운 것을 줄 것이라 생각하는가?" A: "다중 포탑 메커니즘과 변수 정리가 게임 플레이를 좀 확장 시킬 수도 있겠지."

- EU nation trees will most likely be preceded by a premium tank of that respective nation (SS: the way it was with Chi-Nu Kai and the Japanese tree for example)
 유럽 국가 트리는 각 국가의 프리미엄 전차가 먼저 나올 것으로 보인다. (SS: Chi-Nu Kai와 일본 트리의 경우처럼.)

- some guns have a different alpha than the rest of the guns of their caliber. These guns will however not be rebalanced to correspond to the usual alpha.
 일부 주포는 동일 구경의 다른 주포들과 피해량이 다르다. 그렇다고 해서 이 주포들의 피해량을 다른 주포와 동일하게 조정하지는 않을 것이다.

- there will be further changes (buffs and nerfs) to more midtier tanks
 더 많은 중간티어 전차들에게 더 많은 변화를 (버프와 너프를) 줄 것이다.

- hitpoints of tanks issue (specifically low differences between classes on high tiers) will be reviewed
 전차의 내구도 문제를 (특히 고티어에서 차종간 차이가 적다는 점을) 살펴볼 것이다.

- there will be no TD hardcap in battles
 전투에 구축전차 숫자 제한을 도입하지 않을 것이다.

- the new Bigworld version will not affect player experience, a player should not notice anything
 새 빅월드 버전은 플레이어에게 영향을 주지 않을 것이며, 플레이어가 느끼기엔 다른게 없을 것이다.

- it’s possible separate settings of vertical stabilization and dynamic shooting effects will come with the new motion physics, but no guarantees (SS: not quite sure what this means, my guess is that the players want manual horizontal aiming while ignoring the effects from rocking of the tank)
 새 기동 물리엔진의 도입과 함께 수직안정기 분리 설정과 동적인 사격 효과가 도입될 수도 있지만 보장은 못해준다. (SS: 무슨 말인지 좀 확실치 않다. 내가 보기에는 플레이어들이 전차의 흔들림 효과를 무시하고 직접 수직 조준을 하고싶어하는 모양이다.)

- historical battles will return, but not anytime soon. The reason for that is that the game mode will be so different it’s gonna be almost an entirely new type of gameplay
 역사 전투는 돌아올 것이나, 당분간은 아니다. 이유는 해당 게임 방식이 너무나 달라져서 완전히 새로운 종류가 될 것이기 때문이다.

- IS-3 is being worked on. The model was taken from the Stalin Line IS-3 – there are several pieces there in various states of (dis)repair
 IS-3에 대해 작업 중이다. 모델링은 Stalin Line IS-3에서 가져왔다. 다양한 정도로 (망가진) 수리된 여러 차량이 있다.

- it’s completely possible various IS-3 pieces were different when it comes to hull angles and thicknesses
 여러 IS-3들이 차체 각도와 두께가 서로 다른 것도 분명히 가능하다.