12.2.2015

- Q: “RU251 and ELC guny look roughly the same, have the same caliber and about the same size, but one gun’s shells fly slower, why?” A: “Gun performance does not depend on their appearance”

- Q: "RU251과 ELC의 주포는 구경도 같고 길이도 대략 같은데 한쪽 주포의 탄환의 탄속은 더 느리다. 왜 그런가?" A: "주포의 성능은 외형에 의존하지 않는다."


- Storm states that while spotting mechanisms didn’t change in the past, various vehicles’ camo coefficients did

- Storm은 스팟 메카니즘이 과거에 변하지 않았으며, 많은 전차의 위장계수가 변한 것이라고 언급했다.


- the leaked Steyr WT model turret is bugged, it’s too low

- 유출되었던 Steyr WT 모델의 포탑은 버그라고 한다. 너무 낮다고 한다.


- developers will further work on larger maps and will try to solve all issues with them

- 개발자들은 대형 전장에 대해 더 길게 작업할 것이고, 그것에 대한 모든 문제를 해결하려고 시도할 것이다.


- Storm confirms that in the future, the MM will not only take tier and such in account, but also the role of the tank

- Storm은 미래에 MM은 오직 티어나, 그와 관련된 것 이외에도, 전차의 역할군에 따라서도 정해질 것이다.


- people, who are balancing tanks, are playing a lot

- 전차의 밸런스를 조정하는 유저들은 많이 플레이한다.


- Q: “If Maus is doing fine statistically, why are players whining to buff it all the time?” A: “Because it’s slow. Slow vehicles are always making people complain, especially unicums”

- Q: "만약 Maus가 통계적으로 잘 하고 있다면, 왜 플레이어들은 항상 버프해달라고 불만을 표하는 것인가?" A: "왜냐하면 Maus는 느리기 때문이다. 느린 전차들은 항상 유저들을 불만에 표하게하고, 특히 유니컴들이 그렇다." (역주: 윽니껌들 반성해야....)


- Storm admits that the British tree as a whole is unpopular, despite having some very successful vehicles

- Storm은 전체적인 영국 트리는, 몇몇 성공작 전차들이 있음에도 불구하고 인기가 없다는 것을 인정했다.


- Maus speed will not be buffed unhistorically

- Maus의 속도는 고증에 맞지 않게 버프되지 않을 것이다.


- E-100 has generally worse armor than Maus

- E-100은 일반적으로 Maus보다 장갑이 좋지 않다.


- new anti-aliasing will be implemented in the future (no ETA)

- 미래에는 새로운 안티앨리어징이 도입될 것이다. (예정 시간 없음)


- Storm stated earlier that some tier 10 very high pen guns will have their penetration nerfed. This concerns gold ammo as well.

- Storm은 일찍이 고관통의 10티어 주포의 관통력을 너프시킬 것이라고 언급했었다. 이것은 골드 탄에 관해서도 영향을 미칠 것이다.

- Storm’s advice when facing series of the same maps over and over: “switching to another server should help”

- 같은 맵이 계속 걸릴때 Storm의 충고 "서버를 바꾸는게 도움이 될 것이다."


- HD models of artillery will not come anytime soon

- 자주포의 HD 모델은 당장은 오지 않을 것이다.


- some player insisted that WoT should run with Dx12, because according to some article, Dx12 assures higher FPS. Storm replied that he has seen the article and it’s just PR (advertisement)

- 몇몇 플레이어들이 WoT가 Dx12에서 구동되어야 한다고 주장했다. 왜냐하면, 몇몇 기사에 따르면, Dx12가 높은 FPS를 확실히 이끌어낸다고 하기 때문이다. Storm은 그 유저가 봤던것은 그냥 홍보차 (광고)일 뿐이라고 답변했다.


- a player is complaining that after the viewrange nerf, Dicker Max and FCM TD kept their long viewrange and are now imbalanced. Storm states that they are unfortunately premiums and cannot be nerfed

- 시야 너프 이후에 한 유저가 불만을 표했던 것은, Dicker Max와 FCM TD가 길었던 시야거리를 유지하게 되는 것이 이제는 밸런스에 맞지 않게 된 것이다. Storm은 불행히도 프리미엄 전차는 너프할 수 없다고 언급했다.


- VK4502B is getting removed, because it’s basically made up (SS: the armor is and some of its configurations) and WG wants to “move away from made up vehicles”

- VK4502B는 제거될 것이다. 왜냐하면 이것은 기본적으로 거짓 전차이기 때문이다. (SS: 장갑이나 몇몇 설정이) 또한 WG는 "거짓 전차에서부터 벗어나고 싶"길 원한다. 


- Storm confirms that some old premium tanks will be removed from the store

- Storm은 몇몇 구형 프리미엄 전차가 상점에서 사라질 것임을 확답했다.'


- according to Storm, the income situation on tier 8 used to be much worse, so it’s not true that tier 8 players are suffering more than they did before

- Storm에 따르면 옛의에 8티어 순수입 상황이 더 좋지 않았었다고 하는데, 따라서 8티어 유저들이 전보다 더 고통을 받게 되었다는 것은 사실이 아니다.


- transferring the tank model to HD does not always imply an armor nerf, but it implies making the armor model more accurate. Something becomes thicker, something becomes thinner, depends on each tank.

- 전차 모델을 HD로 바꾸는 것은 항상 장갑 너프만을 암시하는 것이 아니라, 장갑의 모델을 더욱 정확하게 하고자 함을 암시하는 것이다. 어느 장갑은 두꺼워지고, 어느 장갑은 더 얇아지는 것은, 오직 각각의 전차에 달려있는 것이다.


- regarding the effects of 9.6 accuracy nerf: “its effect has to be analyzed on a large number of players” (SS: I love being a guinea pig)

- 9.6 정확도 너프의 효과에 대해 : "많은 플레이어들에 의해 분석이 되어봐야 한다." (SS: 난 실험 대상이 되는게 좋더라)


- Storm did monitor the situation and so far, the “damage dealt” parameter overall (on all tanks) dropped by 1 percent, which is within tolerance. The situation will be further monitored.

- Storm은 (모든 전차의) 전반적 "피해량" 요인의 상황을 오랫동안 모니터링 해왔었는데, 이 피해량이 1퍼센트 감소했다고 했는데, 이것은 용인할 만한 수준이다. 이 전황은 더 오랫동안 모니터링될것이다.


- after 9.6 accuracy nerf, arty stats will be monitored as well, very carefully

- 9.6 정확도 너프 이후애, 자주포의 통계또한 마찬가지로 모니터링되고 있다. 아주 조심스럽게 말이다.


- VK4502A will not be renamed after the VK4502B is removed

- VK4502B가 제거된 이후에도 VK4502A는 재명명 되지 않을 것이다.


- developers are considering how to deal with more and more cheating mods, but for now, nothing can be said

- 개발자들은 더 많은 사기 모드들을 어떻게 처리할지 고민중이지만 현재로써는 아무것도 말할 수 있는게 없다.


- it is not sure, that AMX-13/75 will be buffed in 9.7, the best ETA is “later”

- AMX-13/75가 9.7때 버프될지는 확실하진 않지만, 최선의 예정 시간은 "나중"이다.


- the transmission/engine split will only come for the rest of the tanks, when the vehicles are reworked to HD

- 변속기/엔진 분리는 HD로 재작업되었던 전차들의 나머지들에서만 도입될 것이다.


- M4A3E8 Fury has bugged transmission/engine model (transmission causes fires), it will be fixed in the future

- M4A3E8 Fury가 변속기/엔진 모델에 버그가 있다고 한다. (변속기가 화재를 일으킨다고 한다.), 이것은 미래에 고쳐질 것이다.


- Storm reacts on claims that other games (Armored Warfare, War Thunder) have better engines and that nothing is stopping WG to transfer the game to a better engine:

- 다른 게임(Armored Warfare, War Thunder)은 더 좋은 게임 엔진을 쓰고 있고, 게임을 더 좋은 엔진으로 바꾸기 위해 WG를 멈추게 하는 것은 없다는 주장에 대한 Storm의 반응:

“What is stopping us is that contemporary engines have worse results on really bad computers than even current BigWorld. What is also stopping us is that developing a game for a new engine would take 2-3 years. We will use this time to modernize our engine. AW and WT are calculating a part of the gameplay on the client side, that’s why they are less dependant on connection quality. That’s not an engine thing. We cannot afford that due to the scale of our project.”

"우리를 멈추게 하는 것은 현 시대 엔진이 나쁜 컴퓨터에 대해선 현재 BigWorld보다도 더 좋지 못한 결과를 가진다는 것이다. 또한 우리를 멈추게 하는 것은, 한 게임에 대한 새로운 엔진을 개발하기 위해서는 2~3년의 기간이 걸린다는 것이다. Armored Warfare와 War Thunder는 클라이언트 쪽에서 게임 플레이의 일부분을 계산하는 것이라서, 그것이 그들이 연결품질에 덜 의존 하는 이유이다. 이것은 엔진이 해야할 것이 아니다. 우리는 우리들의 프로젝트의 크기 때문에 그것을 감당할 여력이 없다.

- both Chieftain and Action X (replacing FV4202 and FV215b) will come together in one patch

- Chieftain과 Action X(Fv4202와 FV215b를 대체할)는 한번의 패치로 같이 등장할 것이다.


- Chieftain armor was already measured: “it’s not like T110E5″

- Chieftain의 장갑은 이미 측정되었따."T110E5같은 것이 아니다."


- Chieftain model is not ready yet

- Chieftain의 모델은 아직 준비되지 않았다.


- bot turret consumables for stronghold (“bunkers”) will be implemented, they are being tested by now

- 요새전 ("벙커")를 위한 봇 터렛 소모품은 도입될 것이다. 이들은 여전히 테스트중에 있다.


- one man training rooms will not be implemented, as it might significantly influence server performance (load). It was considered and rejected.

- 1인용 연습 전투는 도입되지 않을 것이다. 이것은 상당히 서버의 성능(로딩)에 영향을 줄것이며, 이것은 고려되어서 제거되었다.