Friday 13th, spooky!

13일의 금요일, 으스스한데!

 

- individual missions slightly changed the popularity ratios of each vehicle class, but it’s too early to say whether these changes are permanent
- 개인 임무 덕분에 차종별 인기도에 조금 변화가 있었는데, 이 변화가 그대로 굳을지 어떨지 말하기에는 아직 이르다.

 

- it’s possible that one of the “Prokhorovkas” (Prokhorovka/Fiery Salient) will be removed (the one likely to stay is Fiery Salient)
- "프로호로프카 시리즈" (프로호로프카/포화 속의 프로호로프카) 가운데 맵 하나가 삭제될 수도 있다. (포화 속의 프로호로프카가 잔존할 가능성이 더 크다.)

 

- Storm confirms that the shells are disappearing after the penetration of the track in some cases, this is not something that needs to be fixed according to him
- Storm은 포탄이 궤도를 관통한 뒤 증발하는 현상이 가끔씩 발생한다고 밝혔으나, 이 현상이 수정을 해야 하거나 하는 문제는 아니라고 한다.

 

- after one player complained, Storm checked some bushes in the Airport and Monastery maps and yes, some are bugged (wrong camo values), it will be fixed in the future
- 한 플레이어가 불만을 제기한 이후, Storm은 비행장과 수도원 맵의 몇몇 수풀 지점들을 확인했는데 실제로 몇몇 지점에 버그가 있었다(위장력 수치가 틀렸었다). 장래에 수정될 것이다.

 

- it’s possible that all the limited MM premiums will be removed from the premium shop and ingame store: “Anything can happen. But I won’t confirm anything.”
- 모든 제한 MM 프리미엄 차량들이 게임 상점과 프리미엄 상점에서 삭제될 수도 있다. "모두 있을 수 있는 일이다. 하지만 확언을 해주진 않겠다."

 

- HE shell mechanism won’t be reworked to become more complicated as it is now
- 고폭탄 메커니즘이 지금보다 더 복잡해지도록 재작업하지는 않을 것이다.

 

- HE shell buff? “If we buff tank HE shells, we will also have to buff artillery HE shells and that’s not what we want to do.”

- 고폭탄 버프? "전차 고폭탄을 버프하면 자주포 고폭탄도 버프해야 할텐데 그런건 우리가 바라는게 아니다."


- second KV-1S turret was modelled after archive drawings, they are not publicly available on the internet (WG dug them up)
- KV-1S의 풀업 포탑은 기록의 도면을 따라 구현된 것이다. 해당 도면은 인터넷에 공개되지 않았다(WG에서 발굴했다).

 

- Wargaming does not want to transfer parts of server code to the client (to reduce the data transfer load), because it would potentially allow players to create their own servers based on WG code
- 워게이밍에서는 (데이터 전송 부하를 줄일 목적으로) 서버측 코드를 클라이언트로 옮길 생각이 없다. WG측 코드를 이용해 플레이어들이 직접 서버를 개설할 수도 있기 때문이다.

 

- the spotting bug video from earlier today was noticed by Wargaming, it will be investigated
- 워게이밍은 오늘 앞서서 공개된 스팟 버그 영상을 확인했으며 조사할 것이다.

 

- Mantle and Dx12 support in the future? “I cannot say”
- 장래에 Mantle과 Dx12을 지원할 것인가? "말할 수 없다"

 

- Storm is not aware of an alleged “IS-6″ project with rear turret and 152mm gun
- Storm은 152mm 포와 후방 포탑을 탑재한 이른바 "IS-6" 계획에 대해 모르고 있다.

 

- Storm states that 9.6 freezes (lags) whenever an enemy tank is spotted (model is loaded) are caused by slow HDD loading
- Storm은 9.6 버전에서 적 전차가 스팟될 때 모델을 로딩하면서 발생하는 잔렉 현상은 하드디스크의 느린 속도 때문이라고 주장했다.

 

- Leopard 1 in HD will come “relatively soon”, it will NOT have the late turret with improved armor (Storm states that the A1 version with anti-HEAT side armor is just heavier without any significant armor improvement, so it wouldn’t be better anyway). There are simply no plans to give Leopard 1 more armor.
- HD화 레오파드 1는 "곧 나올 것이며", 그러나 후기형 포탑을 탑재한 장갑 강화형이 나오지는 않을 것이다. (Storm은 대성작탄 측면 장갑이 추가된 A1형은 무거워지기만 했을 뿐 방어력이 크게 증강되지 않았기 때문에 특별히 지금보다 나을 것도 없을 것이라고 주장했다.) 레오파드 1에 장갑을 줄 계획 자체가 전혀 없다.

 

- Storm openly admits: the repetitiveness of maps (getting the same map over and over again) is an existing problem, WG will work on it
- Storm은 공개적으로 맵이 반복되는 (같은 맵에 계속 걸리는 것) 문제가 실제로 존재한다고 인정했다. WG에서 손을 볼 것이다.

 

- historical battles will not bring “hardcore mode” without hitpoints
- 역사 전투에 체력이 없는 "하드코어 모드"가 나오지 않을 것이다.

 

- WZ-120 and 113 tanks have the same gun but with different properties – this will be fixed during their rework to HD (no details about the fix though)

- WZ-120과 113의 주포는 같지만 세부적으로 다르다. HD화 작업 과정에서 수정될 것이다. (어떤 수정인지 자세히 알 수는 없다.)

 

원문: http://ftr.wot-news.com/2015/02/13/13-2-2015/