----- 공지로 올려주셔서 진심으로 감사드립니다 -----

 

 

 

안녕하세요 호주형입니다

 

 

40 속성이라 궁금하실 사항들만 올려봤습니다

 

북미 공식 홈페이지의 1.05 패치글을 번역하였으며

 

몇몇 표현은 제가 영문판을 사용하는관계로 약간의 의역이 있음을 알려드립니다

 

 

 

Patch Features

 

New System: Monster Power
Similar to the "Players X" command in Diablo II, Monster Power is a system designed to give players more control over how challenging enemies are in each difficulty. With this system, players can choose to increase the health and damage of monsters according to different "power levels" and in return they'll receive scaling bonuses to experience as well as boosts to Magic Find and Gold Find which will stack above the 300% cap. The option to increase Monster Power will be available to all players starting at level 1 in the Quest Selection window, and can be adjusted separately for Normal, Nightmare, Hell, and Inferno difficulties.

 

 

몬스터 파워

 

전작의 우버시스템과 같이 체력과 대미지가 증가한 몬스터를 여러레벨에서

 

선택할수 있습니다 시스템을 통해 플레이어는300% 제한된

 

매찬,골찬의 추가 적용 추가경험치를 보상 받게됩니다

 

몬스터파워 시스템은 레벨 1 서부터 퀘스트 선택시 설정가능하며

 

보통부터 불지옥난이도까지 조절할수 있습니다

 

 

 

New Event: Infernal Machine
The Infernal Machine is a device that will allow level 60 players to battle "uber" versions of some of Sanctuary’s most nefarious bosses. While the rewards for defeating these bosses will be great, some assembly is required. Only the most powerful Nephalem can unlock the secrets to building the Infernal Machine, but once forged the device can be used to open portals to special encounters featuring not one, but two bosses which have been augmented from their original versions, both in terms of difficulty and appearance. Defeating each boss pair will provide players with extra items and gold, as well as a chance to find components for a new Legendary ring. 

 

 

불지옥 장치

 

재료수집을 통해 접속가능하며

 

보스는 각 스테이지마다 2마리이며 오리지널보다는 훨씬 강력합니다

 

외관역시 다르며 한쌍의 보스들을 물리칠때 마다 추가 아이템과 골드가 지급되며

 

또한 일정확률로 새로운 전설반지를 만들수 있는 재료가 드롭될수 있습니다


 

General

 

  • Resplendent Chests will now operate similarly to Elite packs in Inferno difficulty:
    • When players open a Resplendent Chest, they will receive a reward based on how many Nephalem Valor stacks they have active at the time
    • Opening a Resplendent Chest will grant one stack of Nephalem Valor

 

정예처치후 받는 네팔렘 보너스처럼 빛나는 궤짝을 열면 5 팔렘이 아닐시

 

네팔렘 중첩 1개가 보상되어지며 네팔렘 중첩개수 여부에 따라

 

상자를 열시 보상아이템의 질이 달라집니다

 

 

  • Major in-game events will now grant one stack of Nephalem Valor when completed by a level 60 character in Inferno difficulty
    • If completed in a multiplayer game, all eligible characters in the party will receive the buff regardless of whether they participated in the event or were close to the event's location

 

주요 이벤트 진행시에도 불지옥난이도에 한해 이벤트 완료후 네팔렘 1개가 부여됩니다

 

파티게임시 해당이벤트에 참여 혹은 근방에 있는 유저들역시

 

이벤트 완료후 네팔렘 1개를 부여받게 됩니다

 

  • Major in-game events in Inferno difficulty that involve a special chest or Unique monster will now also drop additional loot for every stack of Nephalem Valor a player has active at the time of the event’s completion
    • Several events have had Unique monsters added to them for this purpose

 

 

불지옥 난이도의 주요 이벤트 진행시 유니크 몬스터와 스페셜 상자는 1.05 패치부터

 

해당 이벤트 완료시 플레이어의 네팔렘 중첩 갯수에 따라

 

추가 아이템들이 드롭될수 있으며 여러 이벤트에 유니크 몬스터들이 이를 위해 추가 되었습니다

 

 

  • Experience Shrines can now appear in Inferno difficulty

 

경험치 증가 성지가 불지옥 난이도에도 등장하게 되었습니다

 

 

  • Two new shrines have been added to all difficulty levels:
    • Empowered Shrine – Increased resource regeneration and reduced cooldowns
    • Fleeting Shrine – Increased movement speed and pickup radius

 

두개의 성지가 새로 추가되었으며 모든 난이도에 해당됩니다

 

- 권리/권능의 성지 - 마나회복 쿨다운 감소 추가

 

- 신속의 성지 - 이속 획반증가 추가

 

  • Followers, pets, and summoned creatures will no longer attack enemies that are in an idle state unless the player is within 10 yards of the enemy (note: Hydra heads and Sentry turrets are not affected by this change)

 

추종자, 소환물등은 플레이어가 공격을 하지않는 상태인 몬스터 (고블린 포함) 

 

10 미터내에 있지않는 이상 먼저 공격하지 않게됩니다

 

 

  • The reduction of snare effects against Elite monsters has been reduced (in the player’s favor):
    • Normal: 20% to 0%
    • Nightmare: 30% to 15%
    • Hell: 40% to 25%
    • Inferno: 40% to 25%

 

이속감소, 밀치기, , 냉기속성 데미지로 인한 오한등의 저항력 감소이며

 

스킬들은 CC 저항에 영향도 안받고, CC 저항을 상승시키지도 않습니다.

 

대신 CC 저항과 별개로 항상 40% 저항을 갖고있었는데

 

(, 60% 이속감소 걸면 35% 이속감소만 적용), 1.05 에서는 이것을 25% 줄입니다.

 

보통: 20 -> 0

악몽: 30 -> 15

지옥: 40-> 25

불지옥: 40 ->25

 

 

  • Crowd control effects will now be affected by diminishing returns.

 

군중제어기 ( CC) 설정이 이번패치부터 적용됩니다
 

 


 

Bosses

  • General
    • Bosses will now drop improved loot the first time they are killed in each difficulty
      • All characters have had their "first kill" status reset for all bosses in the game

 

각각의 난이도의 보스들을 최초로 처치할때마다 개선된 보상이 적용되며

 

최초처치 기록이 리셋되었습니다

 

 

Azmodan

    • Bug Fixes
      • Azmodan should no longer be able to cast Flame Meteors or continue channeling his Laser attack while stunned

 

아즈모단이 스턴에 걸려있을때 레이져와 메테오를 시전하던 버그가 수정되었습니다

 

 

 

  • Witch Doctor

 

기술

    • Active Skills
      • Firebats
        • Reduced Mana cost by 20% (from 122 to 98 per period at level 60)

 

불박쥐 마나소모량이 20% 감소되었습니다 (레벨 60 기준 122 에서 98 감소)

 

 

      • Haunt
        • Weapon damage increased from 575% over 12 seconds to 575% over 6 seconds

 

혼령출몰의 피해가 12초에 걸친 575% 비전피해에서 6초로 대폭 감소되었습니다

 

        • Skill Rune – Resentful Spirit
          • Weapon damage increased from 287% to 383% over 2 seconds

 

스킬룬: 원통한 혼령의 피해가 2초에 걸친 287% 에서 383% 상향되었습니다

 

 

        • Spirit Barrage

 

          • Skill Rune – Well of Souls
          • Will now seek out targets up to 40 yards (up from 25 yards)

 

혼령공세: 혼령우물의 반경이 25미터에서 40미터로 증가되었습니다

 

      • Wall of Zombies
        • Cooldown reduced from 25 seconds to 20 seconds

 

좀비벽: 스킬 사용 대기시간이 25초에서 20초로 감소되었습니다

 

        • Skill Rune – Pile On
          • Changed from 745% weapon damage with a 25-second cooldown to 550% weapon damage with a 10-second cooldown and the radius has been slightly increased

 

스킬룬: 어부바의 745% 무기피해의 25 쿨타임이

 

550%의 피해에 10 쿨타임으로 변경 그리고 반경 소폭 증가하였습니다

 

 

 

 

패시브관련

 

    • Passive Skills
      • Gruesome Feast
        • Now shows a buff icon when you have active stacks

 

섬뜩한 향연 - 구슬 획득으로 인한 중첩아이콘 표시

 

      • Fetish Sycophants
        • Proc chance increased from 3% to 5%

 

우상족 아첨꾼 - 우상족이 나올 확률이 3%에서 5% 증가

 

      • Jungle Fortitude
        • Damage reduction reduced from 20% to 15%

 

밀림의 용맹함 - 데미지 감소율이 20%에서 15% 감소

 

 

 

    • Bug Fixes
      • Active Skills
        • Haunt
          • Damage now benefits from Intelligence and other skill bonuses

 

혼령출몰의 피해가 이제 지능과 스킬보너스의 적용을 받게 됩니다

 

 

 

 

Crafting

 

  • Crafting materials can now stack to 500

 

제작재료들은 이제 500개까지 중첩됩니다

 

  • Jeweler Designs that drop in the world will now show up as Rare quality (yellow) to make them more visible on the ground

 

보석도안은 레어처럼 노란색으로 드롭됩니다

 

  • Crafting reagents can now be converted up to the next highest level at the Blacksmith at a ratio of 10:1

 

하위제작재료 10개로 바로위의 상위제작재료 1개로 변환할수 있습니다

 

  • Tomes of Training can be converted up to the next highest level at the Blacksmith and Jeweler at a ratio of 10:1

 

대장장이 문서역시 10:1 비율로 변환할수 있습니다

 

  • Salvage now uses the required equip-level of the item instead of the base item level to determine what components the item will be salvaged into

 

뽀각의 결과물이 아이템 착용레벨에 따라 달라집니다

 

(레벨 63 아이템이 렙제 10 감소로 53 일때 53아이템 뽀각 결과물이 나옴)

 

 

 

 

Followers

 

  • Templar
    • Skills
      • Heal
        • Now heals both the Templar and the player when cast
        • Can now be cast when the player is below 75% health (up from 50%)

 

기사단원스킬: 치유가 플레이어와 기사단 모두에게 치료적용되며

 

플레이어의 체력이 50% 미만일때 적용되었던 점이

 

플레이어 체력의 75% 미만으로 변경되었습니다

 

      • Inspire
        • Mana regeneration bonus increased from 2 to 4 Mana per second

 

기사단원스킬: 고취의 마나 재생력이 2 에서 4 상향되었습니다

 

      • Intervene
        • Cooldown reduced from 60 seconds to 30 seconds
        • Affected radius increased from 6 yards to 10 yards
        • Removed the health threshold for when Intervene can be cast:
          • Spell will now cast whenever the player is hit and off cooldown, regardless of the player's currently health %

 

기사단원스킬: 개입의 쿨타임이 60초에서30초로 감소되었습니다

 

또한 반경범위는 기존의 6 미터에서 10미터로 증가되었으며

 

레이어의 체력량에 상관없이 시전됩니다

 

      •  Intimidate
        • Now also reduces the movement speed of enemies that the Templar hits by 60% for 3 seconds

 

기사단원스킬: 위협 기사단원이 피해를 주는 적들도 이속감소의 효과를 받게됩니다

 

 

 

 

 

  • Scoundrel
    • Basic ranged attack weapon damage increased from 25% to 40%

 

건달의 기본무기피해가 25%에서 40% 증가되었습니다

 

    • Skills
      • Hysteria
        • Cooldown reduced from 6 seconds to 5 seconds

 

건달스킬: 히스테리의 쿨타임이 5초로 감소되었습니다

 

      • Poison Bolts
        • Weapon damage of initial hit increased from 40% to 100%
        • Poison now deals 40% weapon damage over 2 seconds (instead of over 3 seconds)

 

 

건달스킬: 독화살의 첫피해가 40% 에서 100% 상향되었으며 독피해는 2초로 감소되었습니다

 

 

 

  • Enchantress
    • Skills
      • Disorient
        • Affected radius increased from 4 yards to 6 yards
        • Cooldown reduced from 45 seconds to 25 seconds

 

 요술사스킬: 혼란의 범위가 6미터로 증가되었으며 재사용대기시간이 25초로 대폭 감소되었습니다

 

      • Mass Control
        • Cooldown reduced from 60 seconds to 30 seconds

 

요술사스킬: 대규모제어의 쿨타운이 30초로 감소되었습니다

 

      • Powered Armor
        • Armor bonus reduced from 15% to 5%

 

요술사스킬: 방어구 강화의 방어보너스가 5% 대폭하락하였습니다

 

      • Reflect Missiles
        • Reflect Missiles has been replaced with Missile Ward:
          • Missile Ward reduces incoming damage from ranged attacks by 6%

 

요술사스킬: 투사체반사의 이름이 투사체보호자로 변경되었으며 원거리피해의 6% 감소효과가 있습니다

 

  • Bug Fixes

 

    • Magic Find and Gold Find values inherited from Followers should now respect the 300% cap

 

추종자의 골찬, 매찬템의 추가 % 적용하더라도 골찬과 매찬의 한도는 300% 입니다



 

 

Items

 

  • Affixes on items will now roll their level based on the level of the monster killed rather than the item's level (this applies to all items including random affixes on Legendary and set items)

 

드롭되는 아이템의 무작위 속성이 해당 아이템 레벨이 아닌

 

처치한 몬스터의 레벨에 따라 적용되며 이는 전설/세트를 포함한 모든 아이템에 해당됩니다

 

  • The location of Legendary items will now be marked by a column of light as well as a ping on the mini-map the first time they drop, and a new sound has been addedClass-specific items will now drop more often

 

전설/세트 아이템 드롭시 빛기둥이 발생하며 미니맵상에 드롭시

 

일시적으로 아이콘추가 및 소리까지 추가되었습니다

 

또한 직업전용 아이템 드롭율의 빈도가 상향되었습니다

 

 

 

 

  • The chance for Legendary and set items to drop has been doubled

 

전설/세트의 드롭율이 2배로 상향되었습니다 확정

 

  • Items below iLevel 58 no longer drop in Inferno difficulty

 

렙제 58이하의 아이템은 더이상 불지옥 난이도에 나타나지 않습니다

 

  • Square-quality gems no longer drop in Inferno difficulty

 

사각보석역시 불지옥 난이도에서 나타나지 않습니다

 

  • The cast time for identifying Rare items has been reduced to 1 second

 

레어아이템의 확인시간이 1초로 감소되었으며

 

  • The cast time for identifying Legendary items has been increased to 4 seconds

 

전설/세트 아이템의 확인시간은 4초로 증가 되었습니다

 

  • Lore books will now appear light blue instead of green when dropped on the ground

 

초록색으로 나오던 편지,문서들이 이제는 하늘색으로 표시됩니다

 

 

  • Monk class Skill bonuses can now roll on shields

 

수도사의 스킬보너스가 방패에도 적용됩니다

 

  • "Extra Health From Globes" now also benefits health potions

 

생구획득시 추가체력회복 옵션이 이제 물약사용시에도 적용됩니다

 

 

  • Bug Fixes
    • The order in which you equip gear with a Legendary affix to add bonus Elemental Damage will no longer cause your damage output to change

 

전설/세트 아이템의 속성피해옵션이 아이템 착용순서에 따라

 

피해량이 변경되는 버그가 수정되었습니다


 

Monsters

  • Additional health per monster in multiplayer games has been reduced from 75% to 70%

 

파티게임시 유저 1명이 추가접속시 몬스터의 체력증가량이 75%에서 70% 감소

 

  • Damage and health of monsters levels 50-63 have been reduced to coincide with the addition of Monster Power

 

50-63 레벨 몬스터들의 피해량과 체력이 몬스터파워에 비례해 감소

 

  • Elite modifiers have been changed slightly at higher levels:
    • The minimum stun duration required for most Elites is now 0.65 seconds (up from 0.5 seconds); stuns less than 0.65 seconds will have no effect
    • The minimum stun duration required for Rares and bosses is now 0.85 seconds (up from 0.5 seconds); stuns less than 0.85 seconds will have no effect

 

엘리트 몹의 최소 스턴요구시간이 0.5 초에서 0.65 초로 증가, 0.65 이하의 스턴은 효과없음

 

레어나 보스몹의 스턴요구시간이 0.5 초에서 0.85 초로 증가되며 이하는 효과없음

 

 

  • Lacunis now have a cooldown on their combo attack

 

라쿠니의 콤보공격이 쿨타임을 가지게 됩니다

 

  • Treasure Goblins will now play a sound whenever they become aware of a player

 

보물고블린이 플레이어를 감지하였을때 소리가 발생합니다

 

 

  • Bug Fixes
    • Damage caused by the Reflects Damage affix can no longer be dodged

 

피해반사피해는 더이상 회피되지않습니다 (혼걸사용이 아닌 일반상태일때)


 

User Interface

  • You can now change the icon for each tab in the shared stash
    • The intent of this feature is to allow players the option to visually customize their stash tabs to better reflect its contents

 

창고의 탭의 아이콘 변경이 가능해졌습니다
 

 

 

 

 

 

게임상에서도 경매장 물품이 판매되었을시에 확인이 가능하다고 합니다 ^^

 

 

 

패치글이 나와서 저절로 번역을 하는 자신을 발견하게 되었습니다;;

 

오역지적해주시면 바로 수정하도록 하겠습니다

 

이상 호주형이었습니다 도움되셨다면 뻔뻔하게 추천받겠습니다 ^^

 

 

그럼 패치준비잘하시고 좋은하루되세요