I have over 300 hours into the game and can't believe I haven't seen anyone complain about this recently:

- Loot is NOT random but clusters annoyingly. One house will contain 3 ARs while 12 houses will have nothing but pump shotguns and crowbars.
- Too many matches start with me dropping into a higher risk area (Rozhok, School, South Georgopol) only to find no weapons in the first six rooms checked.
- This inconsistency and clustering of assets leads to many frustrating, short rounds where it's purely down to who is lucky and finds a decent weapon right away. Skill matters little in the first 5 minutes.
- I don't mind randomization, in fact I would prefer true randomization, not whatever the game has now.


This issue is very annoying and kills the fun for me when I start every session with 3-5 rounds of dying quickly before I can get decently kitted up. Anyone else feel the same way?


- 아이템들이 랜덤하지 않고 불규칙하고 짜증나게 모여있음; 어떤 집은 AR이 3개인데 다른 12개 집은 산탄총이나 빠루 밖에 없음
- 너무 많은 수의 매치가 위험도가 높은 지역(로조크, 학교, 남부 조고폴)에 낙하하게 만들고 첫 6개 방에서 무기조차 찾을 수 없음
- 이런 불규칙적 루팅 시스템이 매 경기를 짜증나고 짧게 만들며 누가 더 운이 좋아서 괜찮은 무기를 바로 찾는지에 따라 결정나게 만듬; 실력은 초반 5분 정도에서만 적용됨
- 솔직히 랜덤화는 지금같은 시스템이 아니면 오히려 지향하는 편



댓글 반응들:
- 랜덤 요소는 사람들이 보통 기대하는 것 이상으로 불규칙적 아이템 분포를 만들어냄; 이게 없으면 오히려 이상할 것
 ㄴ 동의함, 불규칙성이 안보이면 그 게임은 전혀 랜덤하지 않다는 것, 오히려 그 반대
- 요약: 게임 할 때마다 질나쁜 아이템만 줍는 기억 밖에 없는거 보니 분명 게임이 이상한거야


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