0.9.7 Patch notes are here!


- Bigworld engine version upgraded to 2.8.1

- Bigworld 엔진이 2.8.1 버전으로 업그레이드 되었습니다.


- French tier 2-5 vehicles added (R35, FCM36, Somua S35, SARL42, Renault G1)

- 프랑스 2~5티어 전차가 추가되었습니다. (R35, FCM36, Somua S35, SARL42, Renault G1)


- French tier 9-10 vehicles added (AMX 30 Prototype, AMX 30 B)

- 프랑스 9~10티어 전차가 추가되었습니다. (AMX 30 Prototype, AMX 30 B)



- Supertesters recieve following tanks for testing: FV201/A45,  8.8cm Krupp-Steyr Waffentrager, Object 244

- 슈퍼테스터들은 테스트를 위해 다음 전차를 지급받게 됩니다.: FV201/A45, 8.8cm Krupp-Steyr Waffentrager, Object 244.



- Following tanks were reworked to HD: IS-4, JagdPz E-100, Pz.Kpfw. IV Ausf. H, ELC AMX, E-100, T26E4 SuperPershing (please note: T26E4 was removed from the patch)

- 다음의 전차가 HD로 재작업되었습니다.: IS-4, JagdPz E-100, Pz.Kpfw. IV Ausf H, ELC AMX, E-100, T26E4 SuperPershing (공지: T26E4는 패치에서 제외되었습니다.)


- added new Overlord map

- 신규 Overlord 맵이 추가되었습니다.



- Live Oaks maps was rebalanced

- 떡갈나무 숲 전장이 리밸런싱되었습니다.


- effects improved on following maps: Karelia, Westfield, El-Halluf, Airfield

- 다음의 전장의 이펙트가 개선되었습니다. 카렐리아, 웨스트필드, 엘 할루프, 비행장


- fixed a significant number of freezes and crashes of the client

- 클라이언트의 많은 프리징과 충돌을 개선했습니다.


- reworked certain effects of shell impacts when hitting ingame objects

- 포탄이 게임 내 오브젝트에 충돌할때의 특정한 효과가 재작업되었습니다.


- added the option to move people from your contact list in a certain group of contacts around to the recipient group with a single click

- 친구 창 내의 특정한 그룹 내의 사람들을 한 번의 클릭으로 다른 그룹으로 옮기게 하는 기능이 추가되었습니다.

- fixed a large number of bugs in the new contact list interface

- 새 친구 창 인터페이스의 많은 버그들이 수정되었습니다.


- fixed descriptions of some individual missions

- 몇몇 개인임무의 설명이 수정되었습니다.


- fixed some bugs in Stronghold interface

- 요새 전투 인터페이스의 몇몇 버그가 수정되었습니다.


- fixed some small general UI bugs

- 일반적인 UI 의 소규모 버그가 수정되었습니다.


- fixed the bug where the motion blur displayed incorrectly

- 모션 블러가 부정확하게 표시되는 버그가 수정되었습니다.


- fixed some issues with replay recording

- 리플레이 녹화중의 몇몇 문제가 수정되었습니다.


- fixed a calculation error in HE shell spaced armor penetration, when hitting the spaced armor made the client think main armor was penetrated and created an "internal explosion" effect, which could kill all the crewmembers, even though under correct circumstances, only a half od the crew would die from such an explosion

- 고폭탄의 공간장갑 관통에 관한 계산식이 수정되었습니다. 공간장갑을 관통하는 것이, 클라이언트 내에서 주 장갑이 관통 되는 것으로 착오가 생겨 "내부 폭발"을 일으키게 되어서 승무원이 전원 사망할 수 있었습니다. 또한 관통이 올바른 상황이었다 하더라도, 오직 이러한 폭발로 인해 승무원의 절반만 사망하게 될 것입니다.