https://thearmoredpatrol.com/2016/10/05/wows-slight-pve-economy-alterations/

We have received feedback from our PvE players that the recent economic changes have widened the gap between the earnings and the now static repair costs in PvE matches. Our economy calculations were designed mainly for PvP and it is possible that the change could have an unintended effect on battles played in PvE. While we’re investigating the matter and deciding on a further course of action, we have decided to return approximately 50% of the static repair cost as a bonus to the credits you earn for each battle played in PvE only. We hope this will help mitigate any negative effect the recent economy changes might have caused until our investigation is over and we arrive at a permanent solution.
저희는 PvE 플레이어에게서 현재 수익률 변화가 PvE 경기에서 현재의 수리비와 돈을 버는 정도 사이의 격차를 늘려 놓았다는 피드백을 받았습니다. 저희의 수익률 계산은 PvP 위주로 계산된 것이라서 PvE 전투에서 예상치 못한 영향이 있을 수 있습니다. 저희가 문제를 분석하고 나중에 어떤 것을 할 지 정할 동안, 우리는 PvE 한정으로 한 판 돌렸을 때 드는 수리비의 약 50% 정도를 크레딧으로 반환해 주기로 결정했습니다. 우리는 이것이 우리가 조사를 완료하고 영구적인 해결책을 찾을 때 까지 현재 PvE에 있는 수익률의 어떠한 부정적인 영향도 없에 주기를 바랍니다.