*오역, 오타는 쪽지 혹은 댓글로 달아주시면 감사하겠습니다.

14:00 와드 핑 -> 시야 핑으로 수정했습니다.
14:28 수정: 첫걸음을 내딛기위해 며칠동안 날밤을 새기로 결정했습니다. -> 다른 일을 미루고 핑 추가를 우선 하기로 결정했습니다.



NoopMoney - 어소시엇 소프트웨어 엔지니어

아트, 오디오, 특히 텍스트는 계속 작업중입니다.

..잡담은 여기까지 하죠




안녕하세요, 저희들은 이 글에서 (시야 핑에 대한) 개발 과정을 공개하는 자리를 마련했으며, 지금부터 자세한 내용을 알려드리도록 하겠습니다.


왜 하필 지금이고 그 이전에는 왜 공개하지 않았던건가요?

저희들은 새로운 기능을 추가하자는 의견과 현재 기본적인 핑 인터페이스(역주: 원문은 'cardinal wheel'. ctrl+마우스 이동을 할때 나오는 핑 화면-위험!, 적 사라짐!, 갑니다!, 도와주세요!-입니다.)의 쉬운 이용을 유지하자는 의견으로 갈라져있었습니다. 현재로서는 소규모의 단축키 조합을 추가하여 이런 걱정을 피했으며, 이 작업이 끝난다음 기본 핑 인터페이스에 대한 얘기를 하려고합니다.

모든 팀이 가능한 빨리 이 기능을 제공하려고 노력하는 중이지만 기존의 결과에 잘 맞지않는 아이디어들이 많았습니다(이런 아이디어들은 저희가 작업하고 있는 모든 것에 맞서 우선 순위를 매기기 어렵게 했습니다.). 놀라울정도로 힘든 작업이지만, 저희들은 머리를 맞대고 부족한 부분이 무엇인지 찾아 더 나아지도록하고 있습니다. 이 경우에는 핑을 (별도로) 추가해야겠다는 생각이 강하게 들었고 다른 일을 미루고 핑 추가를 우선 하기로 결정했습니다.


그럼 남은 일은 무엇이죠?

 - 아트: PBE에 적용하기전에 인게임 파티클 효과와 미니맵 아이콘과 관련된 몇가지 단계를 거칠 예정입니다.

 - 오디오: 사운드 효과 작업을 수행중이며, 시각 효과와 마찬가지로 다른 종류의 핑 소리와 구분되면서 시야 핑의 목적이 확실히 잘 전달되는지 확인하고 있습니다.

 - 용어: 작은 부분이지만, 언급할만한 가치가 있습니다. 저희들이 사용하는 단어들이 정확히 무엇인지 심사 숙고하여 표현할 예정입니다. 저희들은 특정한 언어(예: 와드)로 시야 핑의 사용을 제한하는 것을 원하지 않습니다. 아마 시야 핑 사용의 90%는 와드가 박혀있다는 것을 알려주기위해 사용될 것이지만 저희들은 플레이어들이 애쉬의 매 날리기나 티모의 유독성 함정같은 것들에대해 (시야 핑의) 사용을 망설이는 것을 원하지 않습니다.

이러한 이유로인해 시야 핑의 PBE 적용은 7.14 혹은 7.15 패치에 적용되며 개발 과정이 어떻게 진행되는지 계속 알려드리도록 하겠습니다.


여러분이 가지고 있을법한 궁굼증을 들고 다시 찾아오도록 하겠습니다.
NoopMoney, Rayven, Riot Asyrite, Haga, Vonderhamz


BTW THE ART, AUDIO, AND ESPECIALLY TEXT IS SUPER WIP

Without further ado…



Hey all, we want to take this as an opportunity to be a bit more open about our dev process, so let’s dive into some details:

Why now, why not before?

We’ve been pretty torn between wanting to add new functionality and preserving the ease of use of the current cardinal wheel. For now we want to sidestep these concerns by adding a low-scope hotkey bind, and have the ping wheel conversation after this is done.

Every team is trying to deliver stuff as quickly as possible, but there are a plenty of ideas that don't fit easily into an existing effort (which makes it harder to prioritize against everything else we're working on). It's surprisingly tough to do, but we're trying to get better at pulling our heads up and looking for areas that we’re missing. In this case we felt strongly about adding the ping, so we decided to take a few days away from our normal day to day to take a first pass at this.

What’s left?

Art: We’re going to make a few passes at the in-game particle effect and minimap icon before sending it on to PBE.

Audio: We’re doing some iterations on sound effects and, just like with the visuals, are trying to make sure it communicates its purpose while keeping it distinct from all the other ping sounds.

Terminology: Minor point, but one worth calling out. We’re going to put a lot of forethought into exactly what words we use. We don’t want to constrain this ping’s use by priming people with any specific language (ie Ward). It’ll probably be used to indicate the placement of a ward 90% of the time, but we don’t want players to hesitate also using it for things like Ashe’s Hawkshot or Teemo’s Noxious Trap.

This is due to hit PBE in a couple of patches (7.14 or 7.15), and we’ll keep ya’ll up to date with how things progress!

We'll be around for any question ya'll might have,
NoopMoney, Rayven, Riot Asyrite, Haga, Vonderhamz