원문: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/Ejyoz66h-midseason-ad-itemization-changes

(본문에 앞서 필자는 최대한 정확한 내용을 전달하려고 노력하였으나, 부족한 실력으로 해석이 잘못되었을 수도 있음을 알려드립니다. 중요한 내용 같은데, 아무도 따로 작업을 안하시는 것 같아서, 부족한 영어 실력과 번역기 노가다로 어떻게든 작성해봅니다. 더 정확하거나 좋은 번역을 알고 계신 분은 덧글로 도움 부탁드립니다.)

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Riot Axes (NA) submitted 3 days ago in Dev Corner

(본문 내용)

안녕하세요, 여러분

시즌 중반에 AD 아이템 항목에 대한 몇가지 변경 사항이 있습니다. 저는 그 변화들에 대한 약간의 문맥을 제시하고 싶었습니다. 오늘 그들이 PBE에 봉착한 이후 말이죠.

모든 변경 사항은 현재 잠정적이며 시즌 중반 패치에 앞서 추가적인 조정을 할 수 있는 좋은 기회가 있습니다.

방어구 관통력
실제로 존재해야 할 것보다 더 많은 방어구 관통력/(방어력)감소가 있습니다. 52%의 방어구 관통력은 요즘 꽤 흔한 문제입니다.
그리고 많은 챔피언들이 칠흑의 양날 도끼를 쓰거나 물리 관통력을 추가합니다.
시스템의 많은 방어구 관통력과 함께, 방어적인 아이템들은 그들이 구매할 가치가 있기 전에 꽤 어마어마하게 조정되어야 합니다.

우리는 아이템 구매를 통해 무시될 수 있는 전체적인 방어력의 양을 줄이고,
그 동력을 치명타 아이템 항목과 거인 학살자 효과, 그리고 대규모 AD 구매품과 같은 다른 자원에 투입할 것입니다.

생명령 흡수 아이템들
생명령 흡수 아이템들을 서로 대조해 보려고 합니다.
우리의 평가는 몰락한 왕의 검이 실제보다 더 강력하다는 것입니다. 그래서 우리는 그것을 조금 다듬을 것입니다.
동시에, 우리는 다른 생명력 흡수 아이템들과 동등하게 균형을 잡으려고 하지 않습니다. 그것은 게임이 바뀌는 방식보다 더 약할 것입니다.
우리는 어딘가 타협점에 모든 아이템들이 도달하기를 바라고 있습니다.
몰락한 왕의 검의 약간의 하향과 피바라기, 죽음의 무도, 굶주린 히드라(슬프게도 그의 거대한 사촌에게 약간 뒤쳐지고 있는)의 약간의 상향를 기대합니다.

초반 원딜 빌드 경로
치명타 사용자를 위해 처음 두 구매를 원활하게 진행하는 데 목표를 두고 열정의 검과 무한의 대검에 대한 버프 테스트를 실시하고 있습니다.
저희는 상당히 강력한 2 *아이템 스파이크로 합리적인 1.5 아이템 스파이크를 목표로 하고 있습니다.
(원문: We’re targeting a reasonable 1-and-a-half item spike into a fairly strong 2 item spike.)
이는 전보다 쉽게 무대와 열정의 검의 *파워 스파이크에 도달하도록 열정의 검 및 무한의 대검에 대한 비용 조정에 불과할 것입니다.

*주) 파워 스파이크: 파워 스파이크 (power spike)는 게임의 다른 챔피언과 비교하여 챔피언이 뛰어난 힘을 발휘할 수있는 시점 또는 진행 단계입니다.
*참고 사이트: http://mobalyticshq.com/5-types-league-of-legends-power-spikes-examples/
*주) 아이템 스파이크: 파워가 생략되어 있지만, 아이템 파워 스파이크랑 아마 같은 용어가 아닌가 싶습니다.
참고 사이트에서도 정확한 뜻 대신, AD캐리의 대표적인 초반 아이템 파워 스파이크로 'BF소드'를 예로 들고 있습니다.

열정의 검 업그레이드 조율
이번 기회를 이용하여 4개의 열정의 검 아이템들(루난의 허리케인, 유령 무희, 스테틱의 단검, 고속 연사포)을 조정할 수 있습니다.
목표는 서로를 상대로 서로 균형을 맞추고 독특한 개성을 더욱 명확하고 차별화하는 것입니다.
라이브 버전에서, 루난의 허리케인은 최고의 AOE 대미지 옵션이며, 가장 최선의 빌드 경로를 지니고 있고, 종종 온힛 대미지 덕분에 4개의 아이템 중 최고의 단일 타겟 지속 대미지 옵션이 됩니다.
다른 아이템들과 같이, 보조 공격에 대한 높은 AD비율을 위하여 온힛 대미지를 줄이는 새로운 빌드 경로를 찾아봅시다.
허리케인은 여전히 강력한 지속 AOE 대미지 도구가 될 것입니다.

우리는 현재 고속 연사포와 스테틱의 단검에 대한 약간의 변경을 검토하고 두가지 더 주목할 만한 조합을 만들어 내고 있습니다.
고속 연사포는 충전된 효과(고속 연사포 자체, 단검, 전쟁광의 환희)를 더 빨리 처리하지만, 버스트 데미지를 줄여 장거리 교전에서 유용성을 높여 줍니다.
반면에 스테틱의 단검은 챔피언에게 상당히 증가한 버스트 대미지를 줍니다.

유령 무희는 이미 목표를 상당히 잘 충족시키고 있으니, (다른 3개과 같은 비용을 지불하는 것을 제외하고는) 다른 계획을 세우지 않습니다.

처형인의 대검
현재의 평가는 처형인이 특정 챔피언들에게 차선책으로서 지나치게 강력하다는 것입니다.
하지만 패시브는 게임 후반에 지속 챔피언(sustain-based champions)들에게 대항하는 중요한 해방 밸브(release valve)입니다.
우리는 게임 초반에 그 파워에 접근하는 데 더 많은 비용을 들이는 방법을 탐구하고 있습니다.
직접적인 비용 상승 또는 그것을 덜 신뢰하게 만들어서 말이죠.

(원문)
Riot Axes (NA) submitted 3 days ago in Dev Corner

Hi folks,

We’ve got some tuning-level changes to AD itemization coming in Midseason. I wanted to give some context on those changes, since they’ve hit PBE today.

All changes are currently tentative and there’s a good chance you’ll see further tuning before they go live in the Midseason patch.

Armor Penetration
There’s more armor penetration/shred in the system than really ought to exist - 52% armor pen is a pretty common stopping point these days, and many champions add a Black Cleaver and/or some Lethality to that. With so much armor penetration in the system, defensive items have to be tuned to be pretty crazy before they’re worth buying at all.

We’ll be reducing the overall amount of armor that can be ignored through item purchases, and putting that power into other sources like Critical Strike itemization, the Giant Slayer effect, and big AD purchases.

Life Steal Items
Looking to balance out the Life Steal items against each other. Our assessment is that Blade of the Ruined King is a bit more powerful than an item should really be, so we’ll be trimming that a bit. At the same time, we don’t want to just balance it down to be equal with the other Life Steal items, which are likely weaker than they ought to be given the way the game is shifting. We’re looking to land all the items somewhere in the middle ground.

Look for a small nerf to Blade of the Ruined King and small buffs to Bloodthirster, Death’s Dance, and Ravenous Hydra (which has sadly fallen a bit behind its Titanic cousin :/ ).

Early Marksman Build Path
We’re testing buffs to Zeal and Infinity Edge aimed at smoothing out the first two purchases for critical strike users. We’re targeting a reasonable 1-and-a-half item spike into a fairly strong 2 item spike. This will likely just be cost adjustments to Zeal itself and to Infinity Edge, making it easier to get to IE + Zeal as a power spike than before.

Zeal Upgrade Tuning
We’re taking this opportunity to tune the four Zeal items – Runaan’s Hurricane, Phantom Dancer, Statikk Shiv, and Rapid Firecannon. The goal here will be both balancing them against each other and making their unique identities more clear and better differentiated.

On live, Runaan’s Hurricane is the best AOE damage option, has the best build path, and is often the best single target sustained damage option of the four thanks to its on hit damage. Look for a new build path more in line with the other items, plus the loss of on-hit damage in favor of a higher AD ratio on the secondary bolts - Hurricane will still be a powerful sustained AOE damage tool.

We’re currently exploring some changes to Rapid Firecannon and Statikk Shiv to sharpen their identities and to make the combination of the two more compelling – Rapid Firecannon charges Energized effects (itself, Shiv, and Warlord’s Bloodlust) faster but deals less burst damage, increasing its usefulness in long range engagements, while Statikk Shiv deals considerably increased burst damage to champions.

Phantom Dancer’s already meeting its goals pretty well, so no changes planned (except making it cost the same amount of gold as the other three.)

Executioner’s Calling
Current assessment is that Executioner’s is too powerful as a lane counter to certain champions, but the passive is an important release valve against sustain-based champions later in the game. We’re exploring ways of making it more costly to access that power early in the game, either with a direct cost increase or by making it less reliable.