https://www.reddit.com/r/heroesofthestorm/comments/6ql23t/comment/dky709y

I think the question was something like, "why doesn't stukov summon all the things he does as a co-op commander in sc2, and why does he use his arm so much"

To which I replied something like, "we consider the 'Look' of a Hero very important to what they do. Players should be able to in-game guess what a Hero can do based on what they look like. We loved the giant arm, thought it would make for some hilarious Heroic abilities (and we loved that D3 Herald of Pestilence) so that's where most of the kit came from. The QWD meanwhile are more of a "how would a Zerg guy heal" and thus was born the Virus-Manipulation fantasy.

당시 질문 내용이 "스투코프는 왜 스타2 협동전의 유닛들을 소환하지 않는 거죠? 왜 팔을 사용하는 기술이 많나요?"였던 걸로 기억합니다.

제 답변은 "우리는 영웅의 역할을 정할 때 외형을 중요하게 생각합니다. 게임 내에서 영웅의 모양을 보고 '이 영웅은 이런 기술을 쓰겠군'이라고 생각이 들게 말이죠. 스투코프의 커다란 팔이 멋지다고 생각했고 재미있는 궁극기를 만들 수 있을 거라고 생각해서(디아3 역병의 전령 몹처럼) 이를 위주로 스킬셋(E,R1,R2)을 만들었습니다. QWD는 '저그라면 어떻게 치유할까'라는 질문에서 시작해서 바이러스를 조작한다는 컨셉에 도달했죠." 였습니다.

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요약 : 스2유저 올드비 무시한 적 없음.

PS. 케리건 개편 관련:
Mostly in passing. They asked something like, "hey thrall is super iconic and his rework was awesome, though it nerfed him. Kerrigan is so much more iconic, can she get a rework?" To which I replied something to the extent that I'd happily pass the feedback to our live team for consideration!

(기자의 케리건 개편 관련 질문은) 스쳐가는 질문이었고 "스랄은 상징적인(iconic) 영웅이고 너프되긴 했지만 개편이 성공적이었다. 케리건도 개편해줄 수 있나"라고 했는데 전 "개발팀에 건의해 보겠습니다" 정도로 답해주었습니다.

= 케리건 개편은 팀과 의논해 보겠다 정도