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Xelnath
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시스템 디자이너


여러분 안녕하세요, 전 이 쓰레드를 곧 잠글예정입니다.

저희는 지난주에 '제라스와 스카너 중에 누구를 먼저 적용시킬까?'에 대한 토론을 했습니다. 

토론후, 시기상의 이유로 스카너를 먼저 적용하기로 결정했습니다.
스카너가 재설계된 이후에, PBE에서 다시 돌아온 제라스를 볼 수 있기를 기대합니다.

이 점을 감안하여, 여러분은 챔피언 재설계가 얼마나 *오래* 걸리는지 이해해주셨으면 합니다. 저는 제라스에 대해 제라스 플레이어들이 느끼는 것을 이해하려고 노력하기위해 이 쓰레드를 시작하여 지금까지 8개월이 지났습니다.

그 결과:

모든 새로운 특수시각효과와 사운드를 가졌습니다.
모든 스킨이 그 스킨들만의 특별한 특수시각효과를 지닙니다.
3개의 새롭거나 많이 수정된 스킬들을 가졌습니다.


저희가 여전히 필요한 점은:

제라스의 궁극기의 '건전성'(원문은 Health)에 대해 모든 디자인 팀의 동의
(역주: 리메이크 제라스의 궁극기는 '이히힛 오줌발싸!' 를 연상하게하는 궁극기였음.)
경쟁력 있는 레벨 테스팅(다이아 1 등)
마지막 밸런스조정
버그 수정
새로운 음성을 녹음할 성우(제가 당신의 깜짝 선물을 망쳐버렸나요?...JayWatford?
)
(역주: JayWatford는 라이엇 사운드 디자이너임)


원문

Hey guys, I should lock down this thread pretty soon. 

We had a meeting last week where we discussed: "Who should we ship first? Xerath or Skarner?"

After some discussion, we decided that due to the timing, we want to ship Skarner first to give some extra jungle love. After Skarner ships, I would expect to see Xerath come back to PBE. 

That said, I hope you guys understand now just how *long* a champion rework can take. I started this thread when I was still trying to understand how Xerath players felt about the champion and it's now been 8 months, with a 3-4 month break while preseason crunch was on. 

The results are:

* We have all new VFX & Sound.
* Every skin has its own unique VFX.
* We have 3 new or heavily modified skills.

What we still need:

* Final design team agreement on the health of Xerath's ultimate
* Competitive level testing (D1 players, etc)
* Final balance
* BUG FIXING OMG
* New VO Hookups ( ... did I spoil your surprise, JayWatford?