칠흑의 양날 도끼에 대해 이야기해봅시다
Riot Axes가 챔피언 & 게임플레이 피드백 게시판에 올림

안녕하세요 여러분, Riot Axes가 PBE의 칠흑의 양날 도끼 업데이트에 대해 이야기하기 위해 여기 왔습니다. 칠흑의 양날 도끼는 한동안 꽤 어려운 자리에 있던 아이템이었습니다: 가격 측면에서 효율적이 되면, 상대가 누구든간에, 킬을 따내기 좋게 해 주죠. 고정 방어구 관통으로 인해 강한 폭딜을 제공하는 도구이기도 하면서, 방어 감소 효과로 인해 탱커도 잡아내기 좋게 해 주니까요(누구 리그 오브 블클을 기억하시는 분 계신가요?). 이 문제 때문에, 저희는 이 아이템을 조정해야만 했으나, 양쪽 성능 모두 보잘것없도록 하는 데 그쳤죠 (누군가에게 폭딜 넣기 vs. 탱커 잡기). 

지금 저희는 이 아이템에 보다 응집력 있는 정체성을 주려고 합니다. 구체적으로: 탱커 잡아내기 말이죠. 저희는 감소된 공격력과 고정 방어구 관통력 삭제를 대가로 칠흑의 양날 도끼에 더 높은 방어력 감소와 함께 긴 전투 패턴을 가지는 챔피언들에게 잘 맞는 새로운 스탯을 주려고 합니다 - 더 높은 재사용 대기시간 감소와 체력, 추가 이동 속도 패시브 말입니다. 이는 칠흑의 양날 도끼가 모든 상황에 대해 강력한 대신 몇몇 상황에서만 정말로 강력한 선택 사항이 되도록 해 줄 것입니다.

아이템:
칠흑의 양날 도끼
  • 탐식의 망치 + 점화석 + 825 골드 (총 3000 골드)
  • 체력 +400
  • 공격력 +40
  • 재사용 대기시간 +20%
  • 고유 지속 효과: 적 챔피언에게 물리 피해를 입히면 피해를 입은 챔피언은 Cleaved 디버프를 받아 6초 동안 방어력이 5% 감소함 (최대 6회 중첩 가능. 최대 30%)
  • 고유 지속 효과 - 격노: 물리 피해를 입히면 2초 동안 20의 이동 속도를 제공받음. 방어 감소 디버프(Cleaved)효과를 받은 적 챔피언을 처치/어시스트하거나 유닛을 처치하면 4초 동안 80의 이동 속도를 제공받음. 이 효과는 원거리 챔피언의 경우 절반으로 줄어듦 (역자 주: 같은 이름의 고유 지속 효과와 중첩되지 않음)

이 부분 어디에든 피드백을 환영합니다만, 아이템의 명확성에 대해서 특히 피드백을 받고 싶습니다 - 어떤 일이 일어나고 있는지 이해하시나요? 어떻게 해야 잘 사용할지 이해되시나요?

감사합니다! 

Let's talk about The Black Cleaver
Riot Axes submitted about 2 hours ago in Champions & Gameplay Feedback

Hi folks, Riot Axes here to talk about The Black Cleaver update coming to the PBE (soon!). The Black Cleaver is an item that’s been in a pretty rough spot for a while: when it’s cost effective, it makes you good at killing, well, anyone, since it gives strong burst tools through flat armor penetration, along with tank-busting power with armor shred (anyone remember League of Cleavers?). Because of these issues, we've had to tune the item accordingly, which has left is pretty mediocre at both jobs (bursting folks vs. shredding tanks).

That brings us to today. Right now we're setting out to give the item a more cohesive identity. Specifically: tank busting. We're giving TBC more max shred and a new set of stats that are best used by champions longer combat patterns – with more CDR and health, plus a movement passive – at the cost of reduced attack damage and removed flat armor pen. This should allow The Black Cleaver to be a genuinely powerful option in certain scenarios without just dominating every situation.

The item:
The Black Cleaver
  • Phage + Kindlegem + 825 gold (3000 gold total)
  • +400 Health
  • +40 Attack Damage
  • +20% Cooldown Reduction
  • UNIQUE Passive: Dealing physical damage to an enemy champion Cleaves them, reducing their Armor by 5% for 6 seconds (stacks up to 6 times, up to 30%).
  • UNIQUE Passive - Rage: Dealing physical damage grants 20 movement speed for 2 seconds. Assists on Cleaved enemy champions or kills on any unit grant 80 movement speed for 4 seconds instead.

This movement speed is halved for ranged champions.I'd love feedback on any part of this, but especially on item clarity - do you understand what's going on? Do you understand how to use it well?

Thanks! 


Echedong

두 번째 고유 지속 효과에 관해서, 어떤 유닛이든 간에 어시스트/킬하면 발동된다는 건가요 아니면 적 챔피언만 해당된다는 건가요?

또, 격노 지속효과 중첩은 삼위일체의 격노 지속효과와 중첩되나요? (효과가 다르니까요) 말 같은 친구(역자 주: 헤카림을 말하는 듯) 때문에 물어봅니다.

Riot Axes

처치는 미니언/몬스터/챔피언, 어시스트는 챔피언의 경우에만 제공합니다 (Cleaved 디버프는 챔피언 말고는 적용시킬 수 없으니까요)

격노는 다른 탐식의 망치 아이템들과 중첩되지 않습니다.


Echedong

For the second Unique Passive, The 80 movement speed is activated on assists and kills ON ANY UNIT? Or on enemy champions?

Also, does the rage passive stack with the Rage passive on Trinity Force? (As they are different in nature) Asking for a horsey friend.

Riot Axes

Kills on minions/monsters/champions, assists on champions only (because you can't apply the shred to anything but champions).

Rage does not stack with other Phage items.



Riot Axes
질문: 패시브가 시간에 걸친(DoT) 물리 피해에 대해서도 적용되나요?

물리 DoT도 이를 중첩시킵니다 - 본섭 버전의 칠흑의 양날 도끼의 중첩을 쌓을 수 있는 것이라면 뭐든지요.

Riot Axes
QUESTION: Will the passive be sucseptible to physical DoT?

Physical DoTs should stack it - pretty much anything that stacks live Black Cleaver stacks this one.


오역/오타/비문 지적 부탁드립니다.