한지운
2015-06-12 04:08
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Meddler의 럭스 코멘트 (+E 의견 추가)이틀 전에 올라온 건데 이제서야 번역하네요. @Meddler에게: 럭스에 대해 이야기할 시간이 있나요? Yousosmart가 게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림 럭스의 두 가지 점이 절 성가시게 합니다.
하지만, 내가 이 문제를 꺼내면, 사람들은 성난 채로 몰려와서 이들 지연 시간이 의도적인 거라고 말합니다. 이건 틀린 거죠, 그렇죠? 내 말은, 럭스는 이미 충분한 카운터를 가지고 있는데, 어째서 이런 기술적인 문제로 인해 더 억압받아야 하나요? 이건 정말 바보같아요. 제 생각에는요. @Meddler: Do you have a moment to talk about Lux? Yousosmart (NA) submitted 3 days ago in Gameplay & Balance Two things about Lux REALLY bother me.
However, whenever I bring these up, people seem to raise their pitchforks and torches at me, and say that those delays are intentional. That can't be right, right? I mean, Lux has enough counters already, why should she be held further back by tech-based clunkiness? That just sucks ass, IMO. Meddler 럭스의 E를 미리 기폭시킬 수 있도록 하는 건 저희가 해야 할 밀린 일 중 하나이며 언젠가 추가할 것입니다. 이건 약간의 성능만을 더하겠지만 확실히 보다 나은 느낌을 줄 테고, 또한 높은 핑을 가진 플레이어에게 도움이 될 것입니다. 어떻게 일이 되었는지 살펴보겠습니다. 꽤 간단한 변화일 테니, 저희가 이전에 미리 해 놓었어야 하는 것인데요. 시전 끝에 보호막이 적용되는 것은 버그가 아니라 의도된 기능입니다. 게임 내 대부분의 보호막이 즉각적으로 적용되는 것을 감안하면 꽤 좋게 느껴지지 않는다는 점은 저도 동의합니다. 그 제안을 밸런스 팀에 전달하고, 미리 기폭 가능하게 하는 변화와 합쳐졌을 때 우려되는 점이 있는지 알아보겠습니다. Jakojo 럭스의 마나 소모량을 줄일 계획이 있나요? 특히 E 말이죠. 마나 재생 변경이 럭스에게 타격을 주어서 E를 가지고 안정적으로 파밍할 수가 없어요. Meddler 저희는 럭스의 E의 사정거리와 폭발 범위를 감안하면 여기엔 높은 마나 소모량이 필요하다고 생각합니다. 사실 이 마나 제한은 미리 기폭할 수 있도록 하는 변경 이후에는 좀 더 중요해질 것입니다. 이 변경이 몇몇 환경에서 럭스가 E를 맞출 수 있는 능력을 키워 준다는 점을 고려해야 하니까요. Meddler (NA) - 2 days ago Pre-detonate on Lux E is something we've got on our backlog and will add at somepoint. It will add a bit of power, but should give a clear feel improvement and help out players with higher pings. Should be a pretty straight forward change, I'll see where it's up to, that's one we should have got in previously. Shield application at end of cast's currently intended functionality, rather than a bug. Having said that I do agree that there's a noticeable feel cost there, given almost every other shield in the game is immediate. I'll pass that suggestion on to the balance team, see if they've got any concerns about bundling it with the pre-detonate change. Jakojo (NA) - 2 days ago Do you have any plans on reducing her mana costs? Most notably on her E. With the mana regen changes Lux took a hit and can't reliably farm with her E. Meddler (NA) - 2 days ago We feel a high mana cost on Lux's E is necessary, given its range and size of explosion. That mana limit's actually going to be a bit more important too after the pre-detonate change, given that will increase Lux's ability to land the E under some circumstances. ----------<6/12 13:00 추가>---------- 번역하고 몇 시간 후 올라온 PBE를 보니 적용을 시켰더군요 ㄱ- 아침에 번역했으면 뒷북쳤을듯... [링크: http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=2778&l=36029 6/11 PBE 업데이트: 럭스&라이즈 밸런스 변경, 옮긴이: '롭스군' 님] 버프에 대한 의견이 올라왔습니다. 제 의견으론 럭스가 W 쉴드를 즉각적으로 받는 건 괜찮아요 LordPoutine이 게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림 하지만 제발, E 버프는 하지 마세요 어느 정도의 실력이 있는 럭스 플레이어라면 항상 맞출 수 있게 되어서 지나치게 억압적으로 되어 버릴 테니까요(지금도 기동성을 얻기 전엔 피하기 거의 불가능할 정도에요) 마나 재생 버프나 다른 뭔가 원하는 걸 주시고, 이 E 변화를 그대로 올리진 마세요. Lux's W shielding her instantly is okay in my opinion. LordPoutine (NA) submitted about 3 hours ago in Gameplay & Balance But please, don't go through those E buffs She'll be WAY too oppressive with it, as any good Lux player will always land it correctly (even now, it's almost impossible to dodge, unless you got mobility) Give her something if you want, like a small mana regen buff or something, but please, don't go through with that Lux E change. Cindikle E 변경은 핑에 따른 영향을 덜 받게 하려는 겁니다. 만약 그게 정말로 문제가 된다면 아마 가장자리에서 약간의 피해량 감소가 생길 것 같네요. Meddler 여기서 말하는 핑 의존도가 중요합니다. 현재 아주 낮은 핑의 플레이어는 이미 안정적으로 폭발을 맞춥니다. 하지만 중간에서 높은 핑의 플레이어는 E가 도달하자마자 거의 즉각적으로 터뜨리는 것 같은 플레이를 이끌어 낼 수 없습니다. 높은 핑은 이미 심하게 불리한 점을 가지고 있기에, 저희는 할 수 있는 한 이런 불필요한 손실을 줄이고자 합니다. 이 변경은 별로 크지 않은 핑의 플레이어들에게도 이득이 되기에, 럭스의 E가 지나칠 정도로 맞추기 쉽게 될 수도 있습니다. 만약 그렇게 된다면 변경 이전의 가장 잘 맞추는 때와 적중률이 비슷하게 나오도록 폭발 반경을 다소 줄이는 방향을 고려할 것 같습니다. http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/EKVduWen-luxs-w-shielding-her-instantly-is-okay-in-my-opinion?comment=00010000 Cindikle (NA) - about 3 hours ago The E change is to make her not so ping dependent. If it really becomes a problem we'll probably see a small damage drop off at the edges. Meddler (NA) - about 3 hours ago The ping dependency change here is the big one. At present players on extremely low ping have a really reliable detonation already. Those on moderate to high pings however aren't able to pull off those same plays where the E detonates almost instantly after landing. Higher ping's already a significant disadvantage, so we'd like to diminish any unneeded costs where we can. It is possible this will make Lux's E too reliable, since there'll be a bit of benefit here even for players with no significant ping at all. If so we'd probably look at reducing the explosion radius a bit as a result to restore the spell to its previous best case reliability profile. |
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