확정된 것은 아니지만, 꽤 재미있는 내용이라고 생각해 가져왔습니다.

자이라 패시브에 추가할 만한 것
 datfaticecream스킨 & 챔피언 컨셉 게시판에 올림

제 생각에 자이라가 패시브로 상대방을 처치하는데 성공하면 다음 중 하나를 할 수 있게 하는 것이 어떨까 합니다:

a. 표적으로 지정 가능한 꽃봉오리 상태로 전환되고 애니비아 알처럼 몇 초 후에 부활합니다; 자이라는 패시브로 처치된 챔피언에게 가해진 피해량의 일부(아마 1/6 정도)를 회복합니다.

b. 사망한 적 챔피언의 위치로 표적으로 지정 가능한 뿌리가 자라난 후 'a' 부분에서의 설명과 같은 방법으로 부활하고, 만약 패시브로 한 명 이상의 챔피언을 처치했을 경우에는 가장 마지막에 패시브로 처치한 적 위치로 뿌리가 자라납니다.

자이라가 불사가 되는 것을 막기 위해서, 패시브의 부활 부분은 자크/아트록스와 같은 방식으로 재사용 대기시간 타이머를 가지지만, 원래의 패시브는 여전히 자이라가 죽었을 때 언제든 발동 가능하도록 합니다.

잘못된 게시판에 올렸다면 죄송합니다.


Meddler

이건 정말 멋진 제안이고, 이런 변경은 자이라의 플레이스타일과 배경 이야기에 잘 들어맞는다고 봅니다. 이런 접근법에 대해 인게임에서 지나치게 강력하지 않게 되면서도 잘 플레이될수 있는 버전을 얻을 수 있는지 알아보기 위해 실험을 해 보겠습니다. 최종적으로 변경이 적용되리라 보장하는 것은 아닙니다만, 시험할 가치는 확실히 있습니다.

http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/skin-champion-concepts/lZwERUAI-possible-addition-to-zyra-passive
Possible addition to Zyra passive
 datfaticecream (NA) submitted about 14 hours ago in Skins & Champion Concepts

I think Zyra's passive could be that if she manages kills an opponent with her passive she can either:

a. Revert to a targetable flower bud stage and revive after a few seconds like Anivia egg; the health she regains is a fraction (maybe 1/6) of the damage dealt to all enemy champions killed from the passive

b. Grow a targetable root to the location of the dead enemy champion and rebirth there the same way as stated from part 'a', if she kills multiple champions with the passive, the root grows to where to last enemy champion killed from her passive

To prevent her from being immortal, the revival part of the passive only occurs every once in a while like how Zac/Aatrox has a cooldown timer for their passive, but her original passive still procs whenever she dies

Sorry for posting this in the wrong category if I did


Meddler (NA)  - about 9 hours ago

That's a really cool suggestion, and a change that would fit well with Zyra's playstyle and backstory. We'll do a bit of experimentation with that sort of approach, see if we can get a version that plays well in game without being excessively strong. Can't guarantee we'll end up shipping any changes, definitely worth investigating though.


Anotherherolost

자이라의 패시브로 챔피언을 처치하는 빈도가 어떻게 되죠?

Meddler

비록 제가 매 게임당 평균 자이라 패시브로 얻는 처치에 대해서 어떤 통계도 가지고 있진 않지만, 호기심이 생긴다는 건 인정해야겠습니다. 말하자면(Anecdotally), 한 게임에 처치 하나 근처라고 추측합니다. 많은 부활 기회를 제공하지는 않겠지만, 그게 반드시 나쁜 것이라는 것은 아닙니다. 가끔씩 일어나는 기분 좋은 순간은 때때로 정말 기억할 만한 게임을 만들어 주며 일어나는 빈도가 적다는 건 거기에 들어가는 챔피언의 성능 배분이 그다지 많이 필요하지 않다는 것을 뜻합니다. 때때로 높은 분산성을 가지는 효과는 밸런싱하기가 어려운데, 정말 잘하거나 또는 운이 좋은 플레이어들이 저희가 밸런스할 필요가 있을 정도로 가끔씩 극단적인 결과를 얻어 내기도 하기 때문입니다. 다만 이 경우는 발동을 위해선 죽어야만 하며 보상은 죽음을 피하는 것 정도이기에 큰 문제가 될 것 같지는 않습니다(다시 말하지만, 이것이 적용되리라고 약속하는 것은 물론 아닙니다). 

Anotherherolost (NA)  - about 6 hours ago

How often do you kill people with your passive?

Meddler (NA)  - about 6 hours ago

I don't have any stats on average Zyra kills with passive per game, though must admit I'm curious now. Anecdotally I'm guessing somewhere around the one kill a game mark. That's not going to offer that many respawn opportunities, but that's not necessarily a bad thing. Occasional high moments can create some really memorable games and a low rate of occurrence means that not too much of a champion's power budget needs to be spent on such an effect. High variance effects can be tough to balance at times, since a really good or lucky player can sometimes achieve extreme results we need to balance around. In this case though given the setup requires death and the reward would be lack of death that might not be too much of an issue however (again, can't promise this'll go anywhere yet of course).

오역/오타/비문 지적은 언제나 환영합니다.