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드레노어군주 Alpha패치5월23일 사제편

Priest (Updated)

 

We've made a few significant changes to Priests as well, focused mostly on reining in Discipline absorbs, improving quality of life for both healing Priest specializations, and solving single-target damage issues for Shadow.
우리는 사제클라스에게 몇가지 뚜렸한 변화를 주었습니다. 그것은 주로 수양의 흡수방식을 억제하고 힐사의 일반적능력 향상과 암사의 단일타겟에 대한 문제해결에 촛점을 맞추었습니다.

 

Atonement was the original damage-to-healing conversion ability, but grew out of control during Mists of Pandaria. We decided to reduce its effectiveness, to bring it more in line with our goal of it being an option to trade significant healing for significant damage (ending up somewhere between a full healer and a full damage dealer). Another place where Discipline's absorbs were too strong was in their interaction with the level-90 Talents, especially in large Raids. Near the end of Mists of Pandaria, we uncapped the AoE healing of that Talent row; that has proven to be a mistake in Discipline's case, not because it caused the level-90 Talents themselves to heal for too much, but rather because the gigantic overhealing that that produced translated into gigantic Divine Aegis absorbs. To get back to a balanced place, we've reapplied the AoE caps to the level-90 Talents, making them consistent with all other AoE heals.•Atonement now heals for 25% less than before.•Halo and Divine Star now follow standard AoE capping rules.
속죄는 본래 데미지를 치유로 전환하는 능력이었으나 판다리아의 안개에 와서는 완전 통제불능상태로 커져버렸죠.  우리는 그것의 효율을 줄이기로 결정했습니다. 그것은 탁월한 데미지와 탁월한 치유력을 맞바꾸는 옵션이 됨으로서 우리의 본래의도에 좀더 부합하는 쪽으로 조정될것입니다.(결국 완전한 치유사와 완전한 딜러사이 어디인가가 되겠지요)  수양의 흡수능력이 과도하게 강력한 곳은 (특히 인원이 많은 공격대에서 더) 90레벨 특성의 상호 전환이였습니다. 우리가 판다리아의 안개 말미에 90레벨 특성인 광역 치유 봉인을 해제했을때 수양의 경우 90레벨 특성이 너무 많은 실질 치유량을 보였기 때문이라기보다 거대한 초과 치유량을 만들었고 자동적으로 너무나 거대한 신보흡수량을 만들었기때문에 그것은 실수였습니다. 균형있는 상황을 만들기위해 우리는 90레벨 특성의 광역기에 제한을 재적용하여 다른 광역치유기와 동일한 능력을 같도록 하였습니다. +이제 속죄는 전보다 25%적은 치유량을 보일것입니다. +후광과 천별은 이제 표준 광역치유기의 점감 기준을 따르게 될것입니다.

 

For Holy Priests, our biggest concern is with the Chakras. We think that Chakras are the defining abilities of Holy Priests, but that they haven't lived up to their potential. We decided to move more of their effectiveness from their raw throughput buff (which felt like a penalty for being in the wrong chakra, rather than a bonus for being in the right Chakra) into their bonus effects, and the Holy Word spells that they grant. Please note that all Priest healing spells have been retuned to account for the loss of throughput increases from Chakras. We also returned Renew to a normal 1.5-second global cooldown (GCD), so that Renew blanketing is still possible, but less ideal without Haste. Finally, the ability for Power Word: Shield to critically strike or Multistrike is now baseline for all Priest specializations instead of just Disciplins so that it continues to be a viable choice for Holy at higher gear levels.•Cascade no longer refreshes the duration of Renew for Chakra: Serenity.•Circle of Healing's cooldown is now 12 seconds (up from 10 seconds).•Chakra: Sanctuary no longer now increases healing of area-of-effect spells. It now causes healing spell casts to reduce the remaining cooldown on Circle of Healing by 1 second instead of always reducing the cooldown by 2 seconds. by 10% (down from 25%).•Chakra: Serenity no longer now increases healing of single-target spells. by 10% (down from 25%).•Divine Aegis no longer grants Power Word: Shield a chance to critically strike.•Holy Word: Sanctuary now heals for 60% more than before.•Holy Word: Serenity now heals for 40% more than before.•Power Word: Shield now has a chance for a critical effect based on critical strike chance and can Multistrike based on Multistrike chance for all specializations.•Rapid Renewal no longer reduces the global cooldown of Renew.
신성사제의 경우 우리의 최대의 관심은 차크라입니다.  우리는 차크라가 신성사제의 강력하고 세련된 기능이라고 생각했었으나 그것은 그 잠재력을 여지껏 보여주지 못한듯 싶습니다. 우리는 차크라의 시스템을 기본버프는 낮추고 효과는 올라가도록 재조정하여 (상대적으로 잘못된 차크라를 활성화할 경우 불이익이 될 수도 있겠지만 맞는 차크라를 사용할경우 큰 이익이 될 수있도록) 치유효과와 이에따른 빛의 권능 주문들이 강화될것입니다. 챠크라의 버프조정에 맞추어 사제의 모든 치유기술들이 재조정됨을 주목하여 주십시요. 또한 소생의 글쿨은 다시 1.5초의 일반글쿨기준으로 변경되어 여전히 소생난사는 가능하겠지만 가속이 없다면 효과적이지는 않을것입니다.  마지막으로 치명적인 단일또는 광역공격에 대비한 신의권능:보호막은 수양사제만이 아니라 모든 사제가 사용할 수 있는 기본기가되어 장차 고레벨의 장비를 갖추었을때 선택할 수 있는 옵션이 될것입니다.  +빛길은 더이상 차크라에의한 소생을 재활성화하지 않습니다. +치유의마법진의 쿨은 (현10초에서) 12초로 바뀝니다. +성역차크라는 광역치유기의 치유량을 10%(기존 25%에서)만 늘려주게 됩니다. 그것은 치유주문의 쿨기를 10% (기존 25%에서) 줄여서 남아있는 치유마법진의 쿨을 1초 줄여주게 됩니다. (무조건2초를 줄여주는것이 아니고) +평온차크라는 단일타켓 힐량을 10%(기존 25%에서)만 늘려주게 됩니다. +신보는 더이상 치명타를 피할수 있는 보호막이 아닙니다.  +빛의권능:성역의 치유량은 60%늘어납니다. +빛의권능:평온의 치유양은 40%늘어납니다. +신의권능:보호막은 모든 특성에서 단일또는 광역치명타를 보호할 수 있게됩니다. +신속한소생은 더이상 소생의 글쿨을 줄여주지 않습니다.

 

Shadow Priests had one large problem toward the end of Mists of Pandaria: single-target damage. Their AoE and multi-DoT damage was some of the best around, so they still ended up competitive on most fights. But, in any fight that was mostly single-target, they felt lacking. Additionally, one of the new stats we're adding in Warlords of Draenor, Multistrike, is almost exactly what their current Mastery, Shadowy Recall, does for DoTs. So, we took these two problems and came up with a change that we think will solve both of them. The result is a new Mastery, which primarily increases single-target damage. Shadow Priests who want to focus on single-target damage can aim for Mastery in their gearing; or, when multi-dotting is more valuable, prefer other secondary stats over Mastery. •Shadow Priest’s Mastery (Shadowy Recall) has been replaced with a new Mastery: Mental Anguish. •Mastery: Mental Anguish: Increases the damage of Mind Blast, Mind Spike, Mind Flay, and Mind Sear by 20%.
암사는 판다리아의 안개 말미에 단일타겟 데미지에 심각한 문제가 있었습니다. 그들의 광역기와 다중 도트기는 최고중 하나였고 그로 인해 대부분의 전투에서 경쟁적이였습니다. 하지만 단일타겟을 대상으로 한 대부분의 전투에서 그들은 부족함을 느꼈을것입니다. 덧붙여 우리가 드레노어 전쟁군주에서 추가하고자하는 새로운 특성중 하나인 다중타격은 현재의 특화:어둠의 귀환과 거의 흡사하여 도트에만 적용됩니다. 따라서 이 두가지문제에 대해 모두 해결할 수 있는 한가지 변화를 주고자 합니다. 새로이 설정된 특화는 이제 우선적으로 단일타겟 데미지를 증가하게 됩니다. 이제 단일타겟 데미지를 고려하는 암사분들은 방어구의 특화를 고려하게 될것입니다. 물론 다중타겟이 더 중요하다면 특화가 대신 다른 이차 스탯을 선택하셔도 될  것 입니다.  +암사의 특화:어둠의 귀환은 새로운 특성인 특화:정신적분노 로 대치 될 것입니다. +특화:정신적분노은 정신분열, 정신의 쐐기, 정신의 채찍, 정신 불태우기의 데미지를 20% 증가시킵니다.
 
Several talents got split into different versions by specialization. We revised the effectiveness of some of these talents to better balance talent choices on their rows.•From Darkness, Comes Light has been split into Surge of Light for Discipline and Holy, and Surge of Darkness for Shadow for Shadow.•Solace and Insanity has been split into Power Word: Solace for Discipline and Holy, and Insanity for Shadow.•Surge of Light's activation chance has been reduced to 10% (down from 15%).
몇가지 특성은 전문화에따라 각기 다른 형태로 나뉩니다. 우리는 좀더 균형잡힌 선택을 돕기위해 몇가지 특성을 재설계하였습니다. + 어둠속에 빛이 오리니 특성은 신/수사용 빛의증가와 암사용 어둠의증가로 나뉘었습니다. + 위안과 정신이상 특성은 신/수사용 신의권능:위안과 암사용 정신이상으로 나위었습니다.  +빛의증가의 발동률은 10%(기존 15%에서)로 감소되었습니다.
 
There are a few other miscellaneous changes. One is a quality-of-life change for healing Priests. The other is a fix for a problem with Void Tendrils, where it lasts its full duration against creatures that had no way to attack it (such as in certain Raid encounters). Note that the health reduction is to keep it where it was in health, compared to player health doubling. The third is an efficient AoE healing spell for Discipline Priests. And finally, we swapped the Level-15 and Level-60 talent rows so players are presented with core Priest themed abilities earlier in the leveling process.•Angelic Feathers now increases movement speed by 60% (down from 80%). If cast on players, will always prefer the casting Priest over others, then pick the player closest to the targeted location. If there are no players where it is targeted, it will still create a feather that can be picked up, as before. Additionally, when collecting multiple feathers, the duration will be extended instead of replaced; up to a maximum of 130% of base duration.•Cascade, Divine Star, and Halo have received additional changes based on specialization. •Discipline and Holy: The abilities now heal for 50% less, costs 67% less mana, and no longer damages enemies.•Shadow: The abilities now costs 67% less mana, but no longer heals allies.•Holy Nova is no longer available via a Major Glyph, and is instead a Discipline specialization spell. Its mana cost has been lowered and its healing increased. It is intended as the efficient area-of-effect (AoE) healing spell for Discipline Priests.•Inner Focus: No longer provides immunity to Dispels, Interrupts, and Silences. This effect will be returning as a Major Glyph.•Prayer of Mending from multiple Priests can now be on the same target, and can be on multiple targets from the same Priest.•Purify, Halo, Cascade, and Divine Star can now be cast while in Spirit of Redemption form.•Shadowfiend no longer restores mana. •Mindbender now restores 0.75% mana per hit (down from 1.75% mana).•Void Tendrils now have 10% of the Priest’s health (down from 20%), and damage dealt to the rooted target is now also dealt to the Void Tendril itself.•Level-15 and Level-60 talent rows have swapped places.
몇가지 잡다한 변화가 더 있습니다.  그 중 첫번째는 힐사로서의 일반생활에 관한 것이고 두번째는 생성되어 가끔 공격받지 않고 최대 생존기간을 유지하는 (종종 레이드시) 공허의 촉수에 대한 수정입니다.  생명력 감소는 두배의 생명력을 가진 다른 플레이어와 비교하여 오히려 건강한 상태로 유지하고자 하는 목적임을 주목해주십시요.  세번째는 수사를 위한 보다 효율적인 광역치유 주문입니다. 그리고 마지막으로 우리는 15레벨과 60레벨 특성위치를 바꾸었는데 이는 플레이어로 하여금 레벨업중 좀 더 일찍 사제의 핵심능력을 제공하고자 하기 위함입니다. +천사의깃털은 이동속도 증가가 (기존80%에서) 60%로 줄어듭니다. 만약 플레이어를 대상으로 시전하면 깃털은 우선적으로 사제본인에게 적용되며 이후 가까운 플레이어에게 적용됩니다. 아무도 없는곳에 시전해도 깃털은 전처럼 생성되어 다른 플레이어의 접촉을 기다리게 됩니다. 덧붙여 깃털을 추가로 획득하면 유지시간이 초기화되는것이 아니라 최대 130%까지 추가되게 됩니다.  + 빛길, 천별, 후광은 전문화에따라 각기 다른 변화를 갖게됩니다. + 신성/수양사제는 이제 치유량은 50%, 마나소모량은 67%감소하게 되며 더이상 적들에게 데미지를 주지 않습니다.  +이제 신폭은 더이상 주문양으로 배울 수 없으며 수양사제의 특성이 됩니다. 신폭의 마나소모는 줄고 치유량은 늘었습니다. 이는 수양사제의 광역치유기능 향상을 위한것입니다. +내면의집중은 더이상 차단, 방해, 침묵에 면역을 제공하지 않습니다. 하지만 이 면역은 주문양을 통해 획득할 수 있습니다.  +회복의기원은 이제 여러 사제로부터 한타겟 또는 한 사제로부터 여러타겟 모두 전달됩니다. +정화, 빛길, 천별, 후광은 이제 구원의 영혼상태에서도 시전됩니다.  +어둠의 마귀는 더 이상 마나를 회복하지 않습니다.  +환각의 마귀는 타격당 0.75%(기존 1.75%에서)마나를 회복하게 됩니다.  +공허의 촉수는 해당사제의 10%(기존 20%)생명력을 갖게되고 본인이 타겟에 가하는 데미지 그대로 본인도 받게 됩니다. +15레벨특성과 60레벨특성은 서로 위치가 바뀌게 됩니다.

 

출처: 북미 공홈

http://us.battle.net/wow/en/blog/13423478/warlords-of-draenor%E2%84%A2-alpha-patch-notes-05-23-2014-5-23-2014 

EXP 656,658 (12%) / 720,001

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Lv87 바다와별

레벨
Lv87
라이센스
A급 라이센스
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656,658 (12%) / 720,001 ( 다음 레벨까지 63,343 / 마격까지 59,742 남음 )
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제니 12,390

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