일반

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/776199354520596480
     https://twitter.com/WarcraftDevs/status/776203379060137984

No class tuning has been done in Patch 7.1 yet. Datamined "changes" from the PTR at this point are simply tooltip corrections.
"(Balance, Guardian, Feral) Druids now have Regrowth in place of Healing Touch."
You sure? These are in launcher notes.
To clarify: "tuning" refers specifically to numerical changes. Changes to mechanics are a separate process.

아직 7.1 패치에서의 직업 세부 조정이 완료되지 않았습니다. 현 시점에서 테스트 서버로부터 데이터마이닝된 " 변경"들은 단순히 툴팁 수정입니다.
"(조화, 수호, 야성) 드루이드는 이제 치유의 손길 대신 재생을 가집니다"
확실한가요? 런쳐 노트에 있던데요.
설명: "세부 조정"은 수치적인 변경을 언급하는 것입니다. 매커니즘 변경은 별도의 과정입니다.


※ 관련 글: [7.1 패치노트.] (by 장미저택 님 / 링크)

던전

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/776184738818117632

Can you clarify that Mythic+ dungeons still reward multiple chests for fast completions? Blog post is unclear.
Yes, beating the timer by a large margin can let you skip multiple levels (and get multiple loot chests).

신화+ 던전을 빠르게 클리어하면 여러 개의 상자를 얻을 수 있는지 확인해주실 수 있나요? 블로그 포스트는 불명확해서요.
네, 많은 시간을 남기고 타이머를 끝내면 (쐐기돌을 업그레이드할 때) 여러 레벨을 스킵할 수 있습니다 (그리고 다수의 상자를 얻습니다).


※ 관련 글: [미리보는 신화 쐐기돌.] (by 장미저택 님 / 링크)

PvP

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/776208938324733952

Will the PVP season still last 3 months? And will the best of each faction receive titles at the end of the season?
We're committed to shorter seasons, but have no specifics at this time. Yes, end of season rewards are per-faction.

PvP 시즌이 여전히 3달 동안 지속되나요? 그리고 각 진영 별로 시즌 종료 때 칭호를 받나요?
더 짧은 시즌이지만 지금은 아직 세부적인 것이 없습니다. 그리고 네, 시즌 종료 보상은 진영 별로 이루어집니다.


※ 관련 글: [군단 PvP 프리뷰] (by Dreamtears 님 / 링크)

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/776205524475912192

Coming in Patch 7.1: an old friend gets a new look. Introducing the new and improved Nagrand Arena!

7.1 패치 변경점: 오래된 친구가 새로운 외형을 얻었습니다. 새롭고 향상된 나그란드 투기장을 소개합니다!

아이템

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/776223222895251456

When I enter an instance as a r. druid my mana resets to 20% mana. Is it due to issues with Stabilized Energy Pendant neck?
Thanks for the report. We're working on a hotfix to correct this issue

회복 드루이드로 인스턴스에 진입하면 마나가 20%로 리셋되네요. [안정된 에너지 펜던트] (아이템 링크)의 문제 때문인가요?
제보 감사합니다. 이 문제를 수정하기 위한 긴급 수정 사항을 작업 중입니다.



[안정된 에너지 펜던트] 툴팁