We’ve noticed a few common questions about Colossus, and we’d like to clarify some points.

First, on the flavor, Colossus Warriors are big and mighty, but they are also veterans of countless battles and have the expertise to use that brawn most effectively. They are the fearsome combination of raw physical ability and mastery of warfare that no one wants to face on the battlefield. Mechanically, Colossus will aim to deliver some of the biggest melee hits around, and sometimes those big hits come from knowing precisely when and where to hit their target for maximum effectiveness.

Regarding Demolish:

Demolish is a 2 second channel, and the Warrior is unable to move or use other abilities while channeling, similar to Eye Beam or Fists of Fury. Just like those abilities, a Colossus player will have to think tactically about when and where is optimal to use it. This is an intentional part of the flavor of the ability.
Every hit of Demolish will hit hard, so you’ll want to use it as soon as you can.
The “you are grounded” terminology in Unstoppable Force was intended to reflect granting an immunity to stuns and knockbacks. The tooltip has been updated with more clear language.
The visuals for Demolish are still being iterated on, but to give an idea of where we’re going for currently:
The channel starts with a quick two-strike combo leading into a big windup into a massive overhead slam that cracks the ground in the affected area.
The two initial strikes should feel like you’re ramping yourself up and putting the target off-balance so you can land the massive final hit.
We’re explicitly trying to avoid feeling like Rampage or the flurry attack from Fyr’alath.
The Warrior class tree will receive a significant re-arrangement in The War Within, and we are pleased to confirm that it is possible and easy to take Storm Bolt and Shockwave at once. We’d also like to add that we are positioning Shockwave primarily as a utility ability, so the bonus damage passive talent will be be removed.

For those Warriors interested in more interactions with Execute, keep your eye out for Slayer :윙크: Thanks to all for the feedback!


콜로서스에 대한 몇 가지 일반적인 질문을 발견했으며, 몇 가지 사항을 명확히 하고자 합니다.

먼저, 콜로서스 워리어는 덩치가 크고 강력하지만, 수많은 전투를 경험한 베테랑이기도 하며 그 힘을 가장 효과적으로 사용할 수 있는 전문 지식을 가지고 있습니다. 그들은 아무도 전장에서 상대하고 싶어하지 않는 순수한 신체 능력과 전쟁 숙달의 무시무시한 조합입니다. 기계적으로 콜로서스는 가장 큰 근접 공격을 가하는 것을 목표로 하며, 때로는 최대 효과를 위해 목표물을 언제 어디서 공격해야 하는지 정확히 아는 데서 큰 타격을 가할 수 있습니다.

철거에 관하여:

파괴는 2초 동안 집중하며, 전사는 정신을 집중하는 동안 눈 광선이나 분노의 주먹과 마찬가지로 움직이거나 다른 능력을 사용할 수 없습니다. 이러한 능력과 마찬가지로 콜로서스 플레이어는 언제 어디서 사용하는 것이 최적인지 전술적으로 생각해야 합니다. 이것은 능력의 맛의 의도적인 부분입니다.
Demolish의 모든 공격은 강타할 것이므로 가능한 한 빨리 사용하고 싶을 것입니다.
멈출 수 없는 힘의 "당신은 땅에 있습니다"라는 용어는 기절과 넉백에 대한 면역을 부여한다는 것을 반영하기 위한 것입니다. 툴팁이 더 명확한 언어로 업데이트되었습니다.
Demolish의 비주얼은 아직 반복처리 중이지만, 현재 어디로 가고 있는지 알려드리자면:
채널은 빠른 투 스트라이크 콤보로 시작하여 큰 와인드업으로 이어지며 영향을 받는 지역의 지면을 갈라놓는 거대한 오버헤드 슬램으로 이어집니다.
두 번의 초기 공격은 엄청난 최종 타격을 가할 수 있도록 자신을 강화하고 목표물의 균형을 무너뜨리는 것처럼 느껴져야 합니다.
저희는 광란이나 피랄라스의 난폭한 공격과 같은 느낌을 피하려고 노력하고 있습니다.
The War Within에서 전사 직업 트리가 크게 재조정될 예정이며, 폭풍 화살과 충격파를 동시에 복용하는 것이 가능하고 쉽다는 것을 확인하게 되어 기쁩니다. 또한, 충격파를 주로 유틸리티 능력으로 포지셔닝하여 추가 피해 지속 효과가 제거된다는 점도 덧붙이고 싶습니다.

처형과 더 많은 상호작용을 하고 싶으신 전사분들은 슬레이어 :윙크: 를 주목해주세요. 피드백을 주신 모든 분들께 감사드립니다!글상자 



- 피랄라스 액티브 스킬과 비슷한게 추가될것 같음
- 폭풍망치 (원거리 투척 단일스턴)이랑 충격파 (근거리 부채꼴 광역스턴) 특성이 위로 올라가게 될것 같음