클래식 게시판에 업로드 해주신, 요불(야성)으로 청명이 띄워지고, 야선은 청명발동 안되게 되는, 곰위빙, 야선위빙 하지말라고 패치노트가 떳는데, 앞으로 딜야드 딜사이클이 어떻게 될까요??
제 생각으로 특성은 버블 수급이 쉬워지고 곰위빙 필요가 없어지면서 곰변신 전투력 증가 특성 빼버리고 재변시 기력 유지 특성 3포만 주면서, 흉포특성5포 주면서 흉포를 최대한 딜사이클에 넣는 쪽으로 될 거 같긴 한데..
 그리고 요불(야성) 으로 청명이 띄워지는 패치라면, 곰요불은 6초쿨타임이 있는데 쿨타임 없는 고양이 요불도 청명이 띄어주는 거라면 기력 적을때마다 순간순간 판단해서 고양이 요불 넣는게 되는걸까요? 곰 요불에서만 청명이 떠지는거라면 곰위빙은 더더욱 필수가 될거 같은데..
 고수님들의 의견이 궁금합니다.

다음 24시간 이내에 우리는 요정의 불꽃(야생)이 플레이어나 애완동물이 아닌 대상에 사용될 때 명료한 징조가 항상 발동하도록 하는 핫픽스를 통해 조정을 할 것입니다. 동시에 명료한 징조는 더 이상 야생의 선물에서 발동되지 않습니다. 이 변경 사항은 대부분의 플레이어를 위한 Feral DPS 게임 플레이를 원활하게 하고 소위 "Bearweaving" 전투 전략에 의해 생성된 많은 사회적 및 게임 플레이 문제를 해결하기 위한 것입니다. 많은 상황에서 Bearweaving은 클래스의 기계적 복잡성을 원래 리치 왕의 분노에서 의도한 것보다 훨씬 더 많이 증가시킬 뿐만 아니라 드루이드의 추가 위협 생성을 따라잡기 위해 공격대에 부담을 줍니다. Druid가 회전을 최적화하는 데 더 능숙해짐에 따라 지속적으로 증가합니다.
이 변경 사항을 만들 때 PvE에서 Feral DPS 사양의 효율성을 "너프"하거나 감소시키지 않도록 하는 것이 목표였습니다. 이미 스펙이 강한 PvP에서 페럴의 효율을 높이지 않는 것도 목표였다 . 우리의 최종 목표는 이 조정 전에 Druids가 가장 높은 레벨에서 플레이하는 결과를 너무 크게 증가시키지 않으면서 클래스의 상대적인 스킬 "바닥"을 높이는 것이었습니다. 이 조정을 통해 우리는 세계 최고의 야성 DPS 플레이어가 조우에 따라 5%에서 10% 사이의 데미지 증가를 기대할 수 있으며 더 이상 출력을 최적화하기 위해 곰 형태로 전환할 필요가 없으며 이 변경 전에 Bearweaving 로테이션을 사용하지 않은 플레이어의 피해 출력.
늘 그렇듯이 저희는 많은 직업의 기본 플레이 스타일을 대대적으로 조정하는 것을 주저하고 있지만, 야성 드루이드의 게임 플레이를 원래 리치 왕의 분노의 의도에 훨씬 더 가깝게 만들고 약간 더 직관적이고 대부분의 플레이어가 접근할 수 있습니다.
이 주제와 다른 많은 주제에 대해 출시 이후 받은 모든 피드백에 감사드립니다. 감사합니다!

e next 24 hrs we will be making an adjustment via hotfix that will cause Omen of Clarity to always trigger when Faerie Fire (Feral) is used on non-player, non-pet targets. At the same time, Omen of Clarity will no longer proc from Gift of the Wild. This change is intended to smooth out Feral DPS gameplay for most players and resolve many of the social and gameplay challenges that were created by the so-called “Bearweaving” combat strategy. In many situations, Bearweaving not only increases the mechanical complexity of the class to a degree far above what was intended in original Wrath of the Lich King it also places a strain on the raid to keep up with the Druid’s added threat generation, with said impact continually increasing as the Druid becomes more adept at optimizing the rotation.

When crafting this change, it was a goal to ensure we did not “nerf” or decrease the effectiveness of the Feral DPS spec in PvE at all. It was also a goal to not increase the effectiveness of Feral in PvP, where the spec is already strong. Our final goal was to raise the relative skill “floor” for the class without too greatly increasing the output of Druids’ playing at the very highest levels before this adjustment. With this adjustment we expect that the best Feral DPS players in the world may expect somewhere between a 5% and 10% damage increase depending on the encounter while no longer requiring shifting into bear form to optimize output and will provide an even larger percentage increase in the damage output of those players who were not employing the Bearweaving rotation prior to this change.

As always, we are hesitant to make major adjustments to the basic playstyle of many classes, but we feel that this is necessary to bring the gameplay of Feral Druids much closer to the intent from the original Wrath of the Lich King and make the spec slightly more intuitive and approachable to the majority of players.

We appreciate all of the feedback we’ve received since launch on this and many other topics. Thank you!