대격변의 85레벨 컨텐츠들이 속속 공개되는 시점에서 점차 그 윤곽을 확실히 드러내는
직업별 변경사항이 빌드 12942를 통해 공개되었습니다.

이번 빌드 12942는 직업마다 세부적인 조정이 이루어진 부분을 보여주고 있으며, 이것을 통해
이후 등장할 대격변의 고레벨 컨텐츠에서 각 직업들이 맡게 될 역할을 미리 예측할 수 있을 것입니다.


출처: www.mmo-champion.com

■ 죽음의 기사     ■ 드루이드     ■ 사냥꾼     ■ 마법사     ■ 성기사

■ 사제        ■ 도적       ■ 주술사     ■ 흑마법사    ■ 전사


※ 해외 사이트의 자료를 번역한 내용이기 때문에 스킬명에 차이가 있거나 오역이 있을 수 있습니다.
 잘못된 부분을 말씀해주시면 빠르게 수정하겠습니다.





죽음의 기사




◆ 혈기

Death Strike now heals you for 30% of the damage you have sustained during the preceding 5 sec (minimum of at least 5% of your maximum health).


죽음의 일격은 이제 5초에 걸쳐 피해량의 30%만큼을 치유합니다.

Improved Death Strike now also increases the healing granted by Death Strike by 25/50/75%.

죽음의 일격 연마는 이제 죽음의 일격으로 인한 치유량을 25/50/75%만큼 증가시킵니다.

Will of the Necropolis now cannot occur more than once every 45 seconds.

죽음의 요새의 결의는 이제 45초에 한번만 발동됩니다.

Rune Tap now heals you for 15% of your maximum health, down from 20%.

룬 전환은 이제 최대 체력의 15%만큼을 치유합니다. (기존20%)

Vampiric Blood now increases the amount of health generated through spells and effects by 25% for 10 sec, down from 35%.

흡혈은 이제 10초동안 체력회복 효과를 25%만큼 증가시킵니다. (기존 35%)




◆ 냉기

Festering Strike is now trained at level 64, down from level 74.

Festering Strike는 이제 64레벨에 습득 가능합니다. (기존 74레벨)

Horn of Winter now has a 45 yards range, up from 30 yards.

겨울의 뿔피리는 이제 사정거리가 45미터로 변경됩니다. (기존 30미터)

Icy Talons no longer increases your maximum runic power.

얼음 발톱은 더이상 룬마력의 최대량을 증가시켜주지 않습니다.

Howling Blast no longer has a cooldown.

작렬하는 분노는 더이상 재사용 대기시간을 갖지 않습니다.

Rime no longer resets the cooldown of Howling Blast for obvious reasons.

단단한 얼음은 더이상 작렬하는 분노의 재사용 대기시간을 초기화 하지 않습니다.

Improved Icy Touch is gone.

얼음손길 연마는 삭제되었습니다.

Runic Power Mastery (Rank 1) *New* - Increases your maximum Runic Power by 10/20/30.

Runic Power Mastery (신규 특성)는 최대 룬마력을 10/20/30 만큼 증가시켜줍니다.



◆ 부정

Ebon Plaguebringer now also affects Outbreak.

칠흑의 역병인도자는 이제 Outbreak에 영향을 미치지 않습니다.

Unholy Blight is now a Tier 5 talent, up from Tier 4.

Unholy Blight는 이제 특성의 5번째 줄에 위치합니다. (기존 4번째 줄)

Ravenous Dead has been replaced with Shadow Infusion - When you cast Death Coil, you have a 33/66/100% chance to empower your active Ghoul, increasing its damage dealt by 10% for 30 sec. Stacks up to 5 times.

Ravenous Dead는 Shadow Infusion로 대체되었습니다. 죽음의 고리를 사용할 때, 33/66/100%의 확률로 구울을 활성화 시킬 수 있는 기회를 갖게 되고 죽음의 고리 피해량이 30초간 10%만큼 증가합니다. 5번까지 중첩됩니다.

Resilient Infection implemented - When your diseases are dispelled by an enemy, you have a 50/100% chance to activate a Frost rune if Frost Fever was removed, or an Unholy rune if Blood Plague was removed.

Resilient Infection는 적에게 건 질병 중, 서리 열병이 해제되면 서리의 룬을, 피의 역병이 해제되면 부정의 룬을 50/100%의 확률로 획득하게 됩니다.

Unholy Command is now a Tier 1 talent, down from Tier 2.

부정의 명령은 이제 특성 1번째 줄에 위치합니다. (기존 특성 2번째 줄)

Vicious Strikes renamed Rage of Rivendare no longer increases critical strike chance and critical strike damage bonus. Now Increases the damage of your Plague Strike, Scourge Strike, and Festering Strike abilities by 15/30/45%.

악의의 일격은 이제 Rage of Rivendare로 이름이 변경되고 이제 더이상 치명타 적중률과 추가 치명타 피해의 증가는 생기지 않습니다. 이제는 역병의 일격, 스컬지의 일격, 그리고 곪아가는 일격의 피해량이 15/30/45%만큼 증가합니다.

Virulence tooltip clarification - Spells are all Death Knight abilities that are not direct weapon strikes.

발병력의 내용이 변경되어 죽음의 기사가 직접 무기로 사용한 공격이이 아닌 기술에만 발병력이 적용이 됩니다.

Contagion *New* - Increases the damage of your diseases spread via Pestilence by 50/100%.

Contagion(신규 스킬)는 역병을 통한 전염병의 피해량이 50/100%만큼 증가합니다.



◆ Unholy - Dark Transformation


※ As far as I understand, ghouls now gets charge of Shadow Infusion over the fight and can morph into a powerful undead monstrosity for 30 secs. ※

구울은 이제 어둠주입이 전투중에 쌓이게 되고, 이게 쌓이면 30초동안 강력한 언데드로 변신할 수 있다


Gnaw becomes - Strike an enemy with a smashing attack, dealing 125% of normal melee damage and stunning for 4 sec.

Gnaw는 대상에게 강력한 공격을 사용하여 일반 근접 공격의 125%에 해당하는 피해와 함께 4초간 대상을 기절시킵니다.

Huddle becomes - Unleash a fortifying roar, reducing all damage taken by 50% for 10 sec.

Huddle는 Unleash라는 강화 함성으로 10초 동안 받는 피해를 50%만큼 감소시켜줍니다.

Claw becomes - Rakes an enemy with deformed claws, dealing 150% of normal damage to the target and up to 2 additional targets.

Claw는 다른 형태의 발톱으로 적을 할퀴는 것으로 일반 피해량의 150%에 달하는 피해를 대상에게 입히고 주위 2명의 대상에게도 같은 피해를 입힙니다.

Leap becomes - Charge an enemy, interrupting spellcasting and immobilizing them for 2 sec.

Leap은 2초간 대상의 마법 사용을 방해하고 적을 움직이지 못하게 합니다.







드루이드




◆ 조화

Lunar Shower now increases the direct damage done by Moonfire by 15/30/45%. (Old - Increased all damage dealt by Moonfire)

Lunar Shower 는 이제 달빛섬광의 직접적인 주문 피해량을 15/30/45%만큼 증가시켜줍니다.

Balance of Power no longer increases your chance to hit with spells, increases your nature and arcane spell damage by 1/2% instead.

힘의 균형은 이제 더이상 주문 적중률을 증가시켜주지 않고, 대신 자연 및 비전의 주문 피해를 1/2%만큼 증가시켜줍니다.

Nature's Grace revamped - Increases your spell haste by 1/2/3%.

자연의 은혜는 주문 시전 속도를 1/2/3%만큼 증가시켜줍니다.




◆ 야성

Rip now deals damage over 16 sec, up from 12 sec.

도려내기의 지속시간이 16초로 변경됩니다. (기존 12초)

Mangle (Bear) now has a 6 sec cooldown.

짓이기기(곰)은 이제 6초간의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Nom Nom Nom has been renamed to Feast of Flesh. DAMN YOU BLIZZARD! DAMN YOU!

Nom Nom Nom 은 Feast of Flesh의 이름으로 변경됩니다.







사냥꾼




◆ 야수

Aspect of the Fox now procs from melee attacks you receive instead of whenever you take damage.

여우의 상은 이제 모든 피해에 대해서 집중을 회복하는 것이 아니라 근접 공격을 당할 때만 집중을 회복하게 됩니다.

Kill Command now requires your pet to be in combat.

살상 명령은 소환수가 전투에 참가할 때만 사용할 수 있습니다.

Tame Beast no longer reduces your armor by 100%.

야수 길들이기는 더이상 방어도를 100% 감소시키지 않습니다.

Envenomation renamed to Killing Streak and revamped - When you score two Kill Command critical hits in a row, your third will deal 15/30% more damage and have its cost reduced by 5/10 focus.

Envenomation은 Killing Streak으로 이름이 변경됩니다. 두 번의 살상 명령이 치명타로 적중하게 되면 세 번째 살상 명령은 15/30%만큼 피해량이 증가하고 사용되는 집중이 5/10 만큼 감소됩니다.

Cobra Strikes now has a 5/10/15% chance to proc from any Arcane Shot instead of a 20/40/60% chance to proc from a critical Arcane Shot or Kill Command.

이전에 신비한 사격이나 살상명령이 치명타로 적중되면 20/40/60%의 확률로 발동되던 코브라의 일격은 이제 신비한 사격이 적중될 때마다 5/10/15%의 확률로 발동됩니다.






◆ 사격

Multi-Shot now deals 55% of weapon damage to all enemies within 8 yards of the target.

일제 사격은 이제 대상의 8미터 범위 안에 있는 모든 적들에게 무기 피해량의 55%에 해당하는 피해를 입힙니다.

Chimera Shot revamped - An instant shot that causes ranged weapon damage plus [ 24% of RAP + 401 ], refreshing the duration of your Serpent Sting and healing you for 5% of your total health.

키메라의 사격은 이제 원거리 무기 피해량과 함께 원거리 전투력의 24% + 401의 피해를 입힙니다. 또한 독사 쐐기의 지속시간을 초기화 시키고, 전체 체력의 5%만큼을 회복합니다.

Careful Aim now affects target above 80% health, up from 60%.

신중한 조준은 이제 대상의 생명력이 80%일때 적용됩니다. (기존 60%)





◆ 생존

Traps had their description modified, apparently the restriction of "Only one trap can be active at a time." no longer exists.

덫에 대한 설명이 수정되어 이제 더이상 "오직 하나의 덫만 사용할 수 있습니다" 라는 문구는 사라졌습니다.

Cobra Shot is now a Survival skill (Old - Beast Mastery) and now deals weapon damage plus [ 8.6% of RAP + 276.81 ] in the form of Nature damage.

코브라 사격은 이제 생존 특성(기존 야수 특성)으로 변경되었고 이제 무기 피해에 추가적으로 원거리 전투력의 8.6% + 276.81 만큼의 자연 피해를 입힙니다.

Frost Trap is now Ice Trap.

냉기의 덫은 이제 얼음의 덫으로 변경되었습니다.

Black Arrow now only shares a cooldown with Explosive Trap and Immolation Trap.

검은 사격은 이제 오직 폭발의 덫과 제물의 덫에만 재사용 대기시간을 공유합니다.

Improved Tracking revamped - now Increases ranged haste by 1/2/3%.

추적연마는 이제 원거리 공격 가속도를 1/2/3%만큼 증가시켜줍니다.









마법사



◆ 비전

Arcane Blast now has its damage increased by 20% each time you cast Arcane Blast. Up from 15%.

비전 작렬의 피해량이 시전할 때마다 20%씩 증가합니다. (기존 15%)

Arcane Missiles now deals its damage every 0.75 sec over 2.25 sec instead of every 1 sec over 3 sec. Base damage reduced accordingly.

신비한 화살은 이제 3초 동안 매 1초마다 피해를 입히던 것에서 2.25초 동안 매 0.75초마다 피해를 입히게 됩니다. 기본 피해량이 적정 감소됩니다.

Focus Magic is now a Tier 6 talent, up from Tier 4.

마법 집중은 이제 특성 6번재 줄로 변경되엇습니다. (기존 특성 4번째 줄)

Missile Barrage is now a 2 Ranks talent, down from 3 Ranks. Now causes your Arcane Missiles spell to fire its missles every 0.5/0.6 sec. (Old - 0.5/0.65/0.8sec)

화살탄막은 이제 2포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 3포인트 특성). 이제 화살탄막은 매 0.5/0.6초 마다 화살을 발사합니다. (기존 0.5/0.65/0.8초)

Improved Arcane Explosion *New* - Reduces the global cooldown of your Arcane Explosion spell by 0.25/0.50 sec and reduces the threat generated by 40/80%.

신비한 폭발 연마(신규)는 신비한 폭발을 전역 재사용 대기시간을 0.25/0.50초만큼 감소하고 신비한 폭발로 생성되는 위협수준을 40/80%만큼 감소합니다.







◆ 화염

Flame Orb no longer has a cast time.

화염 오브는 더이상 시전 시간을 갖지 않습니다. (즉시시전)

Living Bomb now only affect up to 3 enemies.

살아있는 폭탄은 이제 오직 적 3명에게만 영향을 미칩니다.

Pyromaniac is now a Tier 6 talent, up from Tier 4.

불덩이 작렬은 이제 특성 6번째 줄로 이동합니다.(기존 4번째 줄)

Combustion revamped - Instantly deals 954.57 to 1131.92 Fire damage and combines your Fire damage over time effects on the target into a single effect, burning for the same total damage for 10 sec. 40 yd range, Instant, 2 min cooldown

발화는 즉시 954.57 ~1131.92의 화염 피해를 입히고 대상이 입은 화염 피해를 10초간 동일하게 입힙니다. 즉시 시전에 2분의 재사용 대기시간을 갖고 40미터의 사정거리를 갖습니다.

Hot Streak is now a Tier 3 talent, down from Tier 4. Modified - Your spells no longer trigger Arcane Missiles. Instead, your critical strikes with Fireball, Frostfire Bolt, Scorch, or Fire Blast have a chance to cause your next Pyroblast spell cast within 15 sec to be instant cast and cost no mana.

몰아치는 열기는 이제 특성 3번재 줄에 위치합니다(기존 4번째 줄). 비전 화살이 더이상 발동되지 않는 대신에 화염구, 얼음불꽃 화살, 불태우기 또는 화염 폭풍 주문이 극대화로 발휘되면 15초 이내에 시전되는 불덩이 작렬은 마나소모와 시전시간 없이 그 즉시 사용할 수 있습니다.

Improved Hot Streak Modified - Any time you score 2 non-periodic critical strikes in a row with your Fireball, Frostfire Bolt, Scorch, or Fire Blast spells, you have a 50/100% chance to trigger your Hot Streak effect.

몰아치는 열기 연마는 화염구, 얼음불꽃화살, 불태우기, 화염 폭풍 주문이 비주기적으로 2회 주문 극대화 효과를 발휘하면 50/100% 확률로 몰아치는 열기 효과가 발동됩니다

Molten Shields is now a Tier 4 talent, up from Tier 3.

타오르는 보호막은 이제 특성 4번째 줄로 변경되었습니다. (기존 특성 3번째 줄)






◆ 냉기

Curtain of Frost now lasts 12 sec, 10 yards radius.

Curtain of Frost 은 이제 12초간 유지되고 10미터의 반경을 가집니다.

Ice Shards - now lasts 2 sec, up from 1.5 sec.

얼음 조각은 이제 2초간 유지됩니다.







성기사


◆ 신성

Seal of Insight now restores 4% of the paladin's base mana instead of his/her maximum mana.

통찰의 문장은 이제 최대 마나가 아닌 기본 마나의 4% 만큼을 회복합니다.


Exorcism now costs 30% of base mana, up from 20%. Deals [((96+110)/2)+(0.15*if (SP>AP) then SP else AP)] Holy damage.

퇴마술은 이제 기본 마나량의 30%를 소비합니다. (기존 20%) 퇴마술의 신성 피해량은 다음과 같다. [((96+110)/2)+(0.15*if (주문력과 공격력 중 높은 쪽에 적용)]

Holy Shock base healing has been reduced by 30%.

신성 충격은 기본 치유량의 30%로 감소됩니다.

Beacon of Light now has a 60 yards radius, up from 40 yards. Now affects all heals instead of just Holy Light and Holy Shock.

빛의 봉화는 이제 60미터의 주변 반경(기존 40미터)을 갖게 되고 성스러운 빛과 신성 충격에만 적용되던 것이 이제는 모든 치유 기술에 적용되는 것으로 변경되었습니다.

Tower of Radiance no longer affects Holy Shock.

빛의 탑은 더이상 신성충격에 영향을 미치지 않습니다.

Denounce now reduces the mana cost of Exorcism by 38/75%, up from 25/50%.

비난은 이제 퇴마술의 마나 소비량을 38/75%만큼 감소시켜줍니다. (기존 25/50%)






◆ 보호

Vindication additional effect - In addition, your Hammer of Justice will interrupt creatures that are immune to stuns.

비호는 추가효과로 대상이 기절에 면역인 상태라도 심판의 망치로 대상의 주문 시전을 방해할 수 있습니다.





◆ 징벌

Zealotry now lasts 20 sec, up from 15 sec.

광신은 이제 20초 동안 지속됩니다(기존 15초)

Acts of Sacrifice now also affects Hand of Sacrifice.

희생적인 행동은 이제 희생의 손길에도 영향을 미칩니다.

Selfless Healer now also boosts your damage - When you heal others with your Word of Glory, it increases the effectiveness of the heal by 50/100% and increases your damage done by 2/4% per charge of Holy Power for 10 sec.

이타적인 치유자는 이제 피해량이 증가하였습니다. 다른 대상에게 영광의 말씀으로 치유를 하면 치유 효과가 50/100%만큼 증가하고 피해량이 2/4%만큼 증가하고 그만큼 신성한 힘을 10초간 회복합니다.

Sanctified Wrath is now a Tier 4 talent, down from Tier 5. Now increases the critical chance of Hammer of Wrath by 20/40%, down from 25/50% and reduces the cooldown of Avenging Wrath by 20/40 secs, down from 30/60 secs.

축성의 분노는 이제 특성 4번재 줄로 이동하였습니다(기존 5번재 줄). 이제 천벌의 망치의 치명타 적중률이 20/40%로 증가하고(기존 25/50%) 응징의 격노의 재사용 대기시간이 20/40초 만큼 감소합니다. (기존 30/60초)

Seals of Command now affects Seal of Righteousness, Seal of Truth and Seal of Justice.

지휘의 문장은 이제 정의의 문장, 진실의 문장, 그리고 정의의 문장 효과를 갖습니다.

Divine Purpose is now a Tier 5 talent, up from Tier .

신성한 목적은 이제 특성 5번재 줄로 변경됩니다.

The Art of War now causes your next Exorcism to be instant, free, and cause 30% additional damage at all ranks.

전쟁의 기술은 이제 다음 시전되는 퇴마술을 마나 소모 없이 즉시 시전하게 되며 피해량이 30%만큼 증가합니다.

Eternal Glory now has a 15/30% chance to proc, down from 20/40%.

영원한 영광의 발동 확률이 15/30%로 변경됩니다. (기존 20/40%)







사제



◆ 수양

Power Word: Barrier now absorbs [ 1.2% of Spell Power + 4245.032 ] damage, up from [ 0.75% of Spell Power + 1650 ] and lasts until it absorbs [ 6% of Spell Power + 21225.16 ] damage, up from [ 5% of Spell Power + 11000 ] damage.

신의 권능: 방벽은 이제 [주문력의 1.2% + 4245.032] 만큼의 피해량을 흡수하고 총 피해량이 [6% of Spell Power + 21225.16 ]만큼 까지 흡수할 동안 지속됩니다.

Borrowed Time no longer increases the amount absorbed by your Power Word: Shield.

시간 벌기는 더이상 신의 권능: 보호막의 흡수량을 증가시켜주지 않습니다.

Renewed Hope now also affects targets blessed with your Grace effect.

새로운 희망은 은총 효과를 받은 대상에게도 영향을 미칩니다.

Inner Focus no longer costs mana.

내면의 집중력이 더이상 마나를 소비하지 않습니다.

Improved Inner Fire renamed to Inner Sanctum - Your Inner Fire also reduces all spell damage taken by 5/10/15% while it is active, and the movement speed bonus of your Inner Will is increased by 2/4/6%.

내면의 열정 연마의 이름이 Inner Sanctum으로 변경 되었습니다. 내면의 열정은 모든 주문 피해를 5/10/15% 감소시키고 활성화 되어 있는 동안 내면의 의지의 이동 속도 증가 보너스 효과가 2/4/6%만큼 증가합니다.






◆ 신성

Improved Healing no longer affects Lesser Heal.

치유 강화 특성은 더이상 하급 치유에 영향을 주지 않습니다.







◆ 암흑

Shadowfiend now has a 40 yards range, up from 30 yards.

어둠의 마귀의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다. (기존 30미터)

Shadow Word: Death now has a 40 yards range, up from 30 yards.

어둠의 권능: 죽음의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다. (기존30미터)

Shadow Word: Pain now has a 40 yards range, up from 30 yards.

어둠의 권능: 고통의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다. (기존30미터)

Vampiric Touch now has a 40 yards range, up from 30 yards.

흡혈의 손길의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다. (기존30미터)

Twisted Faith now increases your shadow spell damage by 1/2% instead of your chance to hit with shadow spells.

뒤틀린 믿음은 이제 암흑 주문이 적중할 확률이 아닌 암흑 주문 공격력을 1/2%만큼 증가시킵니다.

Mind Flay base damage has been increased from 167 to 501.

정신의 채찍의 기본 공격력이 167에서 501로 증가되었습니다.







도적



◆ 잠행

Sanguinary Vein is now a 2 Rank talent, down from 3 Ranks. Increases your damage dealt to targets with a Bleed effect on them by 5/10%. (Up from 2/4/6%)

Sanguinary Vein는 이제 특성 2번째 줄로 변경되었습니다(기존 특성 3번째 줄). 출혈 효과가 걸린 대상에게 입히는 피해가 5/10%만큼 증가합니다.

Energetic Recovery is now a Tier 3 talent, down from Tier 4.

Energetic Recovery는 이제 특성 3번째 줄로 변경되었습니다.(기존 특성 4번째 줄)

Initiative is now a Tier 2 talent, down from Tier 3.

선제 공격이 특성 2번째 줄로 변경되었습니다. (기존 특성 3번째 줄)

Blood Spatter replaced with Find Weakness - Your Ambush, Garrote, and Cheap Shot abilities reveal a flaw in your target's defenses, causing all your attacks to bypass 25/50% of that enemy's armor for 10 sec.

흥건한 피가 약점 찾기로 대체되었습니다. 매복, 목조르기, 비열한 습격은 대상의 방어에 허점을 찾아내어 10초간 모든 공격이 25/50%만큼 방어도를 무시하고 적중합니다.

Enveloping Shadows is now a Tier 4 talent, up from Tier 3.

장막의 그림자는 이제 특성 4번째 줄로 변경되었습니다. (기존 특성 3번째 줄)







주술사



◆ 정기

Stoneclaw Totem deal and absorb effect reduced by 50%.

돌발톱 토템의 피해와 흡수량이 50%만큼 감소되었습니다.

Chain Lightning now has a 3 sec cooldown, down from 6 sec.

연쇄번개의 재사용 대기시간이 6초에서 3초로 변경되었습니다.

Earthquake base damage increased by 55%. Now has a 10% chance to knock down the targets (down from 20%). Lasts 8 sec, down from 10 sec. Mana cost changed to 60% of base mana, down from 86% of base mana. Cooldown removed.

Earthquake의 기본 피해량이 55%만큼 증가되었습니다. 이제 10%의 확률로 대상을 넘어뜨리고, 지속시간은 10초에서 8초로 변경됩니다. 마나 소비량은 기본 마나의 60%를 사용합니다. (기존 86% 사용) 재사용 대기시간은 삭제되었습니다.

Storm, Earth and Fire renamed to Earth's Grasp - Grants your Earthbind Totem a 50/100% chance to root nearby targets for 5 sec when cast.

폭풍과 대지와 불이 Earth's Grasp 로 이름이 변경되었습니다. 스킬 사용 시, 속박의 토템이 50/100%의 확률로 근접한 대상을 5초간 묶어놓습니다.

Lava Flows now also increases the the periodic damage of your Flame Shock by 20/40/60%.

용암분출은 이제 화염충격의 주기적인 피해도 20/40/60%만큼 증가시켜 줍니다.

Totemic Wrath is now a Tier 5 talent, up from Tier 4.

토템의 격노는 이제 특성 5번째 줄로 이동합니다. (기존 4번째 줄)

Elemental Precision now increases damage instead of your chance to hit.

정기의 정밀함은 이제 공격 적중률 대신 피해량을 증가시켜 줍니다.





◆ 고양

Stormstrike now increases your chance to critical strike the enemy with Lightning Bolt, Chain Lightning, Lightning Shield

폭풍의 일격은 이제 대상이 받는 자연 피해를 20%만큼 증가시키는 대신에 번개 화살, 연쇄 번개, 번개 보호막, 대지 충격이 극대화 효과를 발휘할 확률을 15초간 25%만큼 증가시킵니다.

Windfury Weapon - Unleash Weapon now lasts 6 swings or until 12 sec, instead of a flat 12 sec.

질풍의 무기 - 무기 해방은 이제 12초간 지속되는 것이 아닌 12초간 최대 6번의 공격에 지속되는 형태로 변경됩니다.

Ghost Wolf speed reduced from 40% to 30%.

늑대의 정령의 이동 속도가 40%에서 30%로 감소됩니다.

Maelstrom Weapon no longer affects Lava Burst .

소용돌이치는 무기는 더이상 용암 폭발에 영향을 미치지 않습니다.





◆ 복원

Cleansing Waters base healing increased from [ 1916 to 2075 ] to [ 2634 to 2970 ]

Cleansing Waters의 기본 치유량이 1916 ~ 2075 에서 2634 ~ 2970로 변경됩니다.

Tidal Waves no longer affects Lesser Healing Wave. Now affects Healing Surge.

굽이치는 물결은 더이상 하급 치유의 물결에 영향을 주지 않고 이젠 Healing Surge에 영향을 줍니다.

Telluric Currents is now a Tier 5 talent, down from Tier 6.

Telluric Currents는 이제 특성 5번째 줄로 변경됩니다. (기존 6번째 줄)

Improved Cleanse Spirit is now a Tier 4 talent, down from Tier 5.

영혼 정화 연마는 이제 특성 4번째 줄로 변경됩니다. (기존 5번째 줄)

Nature's Blessing is now a Tier 3 talent, down from Tier 5.

자연의 축복은 이제 특성 3번째 줄로 변경됩니다. (기존 5번째 줄)

Improved Chain Heal is gone.

연쇄 치유 연마는 삭제됩니다.

Restorative Totems renamed to Soothing Rains - Increases the amount healed by your Healing Stream Totem by 25%, and your Healing Rain spell by 15/30%.

복원의 토템의 이름이 Soothing Rains로 변경되었습니다. 치유의 토템의 치유량이 25%, 치유의 비 스킬의 치유량이 15/30%만큼 증가합니다.

Blessing of the Eternals is now a Tier 6 talent, up from Tier 4. No longer icnreases the critical chance of your
spells.


영원의 축복은 이제 특성 6번째 줄로 이동되었습니다. (기존 특성 4번째 줄) 이제 더이상 스킬의 극대화 적중률에 영향을 미치지 않습니다.


Nature's Guardian is now a Tier 2 talent, down from Tier 4.

자연의 수호자는 이제 특성 2번째 줄로 이동합니다. (기존 특성 4번째 줄)

Ancestral Awakening is now a Tier 5 talent, up from Tier 3.

고대의 각성은 이제 특성 5번째 줄로 이동합니다(기존 특성 3번째 줄)

Improved Water Shield no longer affects Lesser Healing Wave. Now affects Healing Surge.

물의 보호막 연마는 더이상 하급 치유의 물결에 영향을 미치지 않습니다. 이제는 Healing Surge에 영향을 미칩니다.









흑마법사



◆ 고통

Bane of Doom now has a 1 min cooldown.

운명의 파멸은 이제 1분의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Unstable Affliction - Only one Unstable Affliction or Immolate per Warlock can be active on any one target.

이제 흑마법사는 하나의 대상에게 불안정한 고통이나 제물 중 한 가지 효과만을 활성화 시킬 수 있습니다.

Pandemic now also reduces the global cooldown of your Bane and Curse spells by .25/0.5 sec.

유행병은 고통과 저주 스킬의 전역 대기 시간을 0.25/0.5초 만큼 감소시켜 줍니다.

Siphon Life now has a 25/50% chance to heal you for 1% of your total health.

생명력 착취는 전체 생명력의 1%만큼을 25/50%만큼의 확률로 치유합니다.






◆ 악마

Soulshatter now reduces threat by 90%, up from 50%. Cooldown reduced from 3 min to 2 min.

영혼 붕괴는 위협 수준을 90%만큼 감소시켜줍니다. 재사용대기시간은 3분에서 2분으로 변경되었습니다.

Molten Core now has a 5/10/15% chance to proc, up from 4/8/12%. Now procs from Shadow Bolt instead of Corruption.

화산핵은 5/10/15%의 확률로 발동됩니다. 이제 부패대신 어둠의 화살이 발동합니다.

Impending Doom no longer procs from Demon Bolt. Now procs from Hand of Gul'dan.

임박한 파멸은 더이상 Demon Bolt를 발동하지 않습니다. 이제는 굴단의 손길을 발동합니다.

Demonic Empowerment now instantly heals the Imp for 30% of its total health instead of increasing its spell critical strike chance. No longer increases Felguard's attack speed.

악마의 권능은 이제 임프의 주문의 극대화 확률을 증가시키는 대신, 임프의 총 체력의 30%를 그 즉시 치유합니다. 더이상 지옥 수호병의 공격 속도를 증가시키지 않습니다.

Mana Feed additional effect - When your summoned demon critically hits with its Basic Attack, you instantly gain 1% total mana.

Mana Feed에 효과가 추가되어, 소환한 악마가 기본 공격으로 대상에게 치명타를 입히게 되면 그 즉시 총 마나의 1%에 해당하는 마나를 회복합니다.

Dark Arts now increases the damage done by your Fel Guard's Legion Strike by 5/10/15% instead of increasing the AP bonus of its Demonic Frenzy.

Dark Arts는 이제 지옥 수호병의 군단의 일격의 피해량을 5/10/15%만큼 증가시킵니다.




◆ 파괴

Bane of Havoc - Only one target can have Bane of Havoc at a time, and only one Bane per Warlock can be active on any one target.

대혼란의 파멸은 오직 한 번에 한 대상에게만 적용이 가능하고 흑마법사 한 명당, 한 대상에게 한 가지의 저주만 활성화시킬 수 있습니다.

Nether Ward (Tier 4) *New* - Transforms your Shadow Ward into Nether Ward. You must be within Demon Armor or Fel Armor in order for the transformation effect to occur. Absorbs {3551.02+(SpellPower*0.807)} spell damage. Lasts 30 sec. 30 sec cooldown.

Nether Ward(신규 - 특성 4번 째 줄)
암흑계 수호를 Nether Ward로 변경시킵니다. 반드시 악마의 갑옷 혹은 마의 갑옷 효과가 있어야 변경 효과가 적용됩니다. 주문 피해의 {3551.02+(주문 공격력r*0.807)}만큼을 흡수합니다. 30초간 지속되며 30초의 재사용 대기시간을 가집니다.

Nether Protection slightly revamped - After being hit with a spell while using Nether Ward, you gain Nether Protection, reducing all damage by that spell school by 15/30% for 8 sec. Nether Protection can only occur once per Nether Ward.

황천의 보호는 Nether Ward를 사용하는 동안 주문 공격을 받게 되면, 황천의 보호 효과를 얻게 되고 8초 동안 주문에 의한 피해를 15/30%만큼 감소시켜줍니다. 황천의 보호는 오직 Nether Ward 하나에 한 번씩만 발동됩니다.







전사


◆ 무기

Heroic Strike is now trained at level 14. Up from level 12.

영웅의 일격은 이제 14레벨에 습득 가능합니다. (기존 12레벨)

Sweeping Strikes now lasts 10 sec with a 1 min cooldown.

휩쓸기 일격은 이제 10초동안 지속되고 1분의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Improved Hamstring now immobilizes the target when you reapply Hamstring. Still cannot occur more than once every 30/60 sec.

무력화 연마는 이제 무력화를 상대에게 재사용하게 되면 상대를 움직이지 못하게 합니다. 여전히 30/60초에 한번만 발생합니다.






◆ 분노

Heroic Leap now has a 8-40 yards range, up from 8-25 yards.

영웅의 도약은 8~40미터의 사거리를 가집니다. (기존 8~25미터)

Commanding Shout now gives 20 rage, up from 10 rage.

지휘의 외침은 이제 20의 분노를 획득하게 됩니다. (기존 10의 분노)

Battle Shout now gives 20 rage, up from 10 rage.

전투의 외침은 이제 20의 분노를 획득하게 됩니다. (기존 10의 분노)

Execute is now trained at level 16. Up from level 14.

마무리 일격은 이제 16레벨에 배울 수 있습니다.(기존 14레벨)

Single-Minded Fury now also let your Heroic Strike hit with both weapons.

Single-Minded Fury는 이제 영웅의 일격이 주무기, 보조무기와 함께 사용됩니다.

Bloodsurge no longer procs from Raging Blow. Proc chance increased from 7/14/20% to 10/20/30%. Duration increased from 5 sec to 10 sec.

피의 쇄도는 더이상 분노의 일격으로 발동하지 않습니다. 발동확률은 7/14/20%에서 10/20/30%로 증가되고 지속시간은 5초에서 10초로 증가되었습니다.

Meat Cleaver no longer increases the damage of Cleave and Whirlwind by 10/20% at all time. Proc chance increased from 30/60% to 50/100%.

Meat Cleaver는 더이상 회전 베기와 칼날 폭풍의 피해량을 증가시키지 않습니다. 발동 확률이 30/60%에서 50/100%로 증가합니다.

Booming Voice is now a Tier 2 talent, down from Tier 5. Reduces the cooldown by 15/30 sec and increases the rage generated by 5/10 of your Battle Shout and Commanding Shout.

우렁찬 음성은 이제 특성 2번째 줄에 위치합니다(기존 특성 5번째 줄). 재사용 대기시간이 15/30초로 감소하고 전투의 외침과 지휘의 외침으로 얻게되는 분노량에 추가로 5/10의 분노를 얻게 됩니다.

Improved Execute has been renamed to Executioner and revamped - Your Execute hits have a 50/100% chance to improve your melee attack speed by 5% for 9 sec. This effect stacks up to 5 times.

마무리 일격 연마는 이제 Executioner라는 이름으로 변경됩니다. 마무리 일격은 50/100의 확률로 9초 동안 공격 속도를 5%만큼 증가시켜줍니다. 이 효과는 5번 중첩됩니다.

Intensify Rage is now a Tier 5 talent, up from Tier 2. No longer reduces the cooldown of Bloodrage.

강렬한 분노는 이제 특성 5번째 줄로 변경됩니다(기존 특성 2번째 줄). 더이상 피의 분노의 재사용대기시간을 감소시켜주지 않습니다.





◆ 방어

Taunt is now trained at level 12. Up from level 10.

도발은 이제 12레벨에 습득할 수 있습니다. (기존 10레벨)













Inven Roke
(Roke@inven.co.kr)